• Anonym (Ovanligt?)

Bajsa i duschen?

Är det fel att kissa och bajsa i duschen när man ändå står där och behöver uträtta sina behov? 
    Jag har alltid gjort det och har trott att det är helt normalt ända tills min vännina blir helt chockad och säger att så gör man verkligen inte.
    Det är väl inte värre än att duscha av små blöjbarn? Allt löses ju upp och rinner ner i brunnen så det är ju inte så att det är smutsigt. Dessutom sparar man ju miljön när man inte använder toapapper. 

• Svar på tråden Bajsa i duschen?
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:15:19 följande:
    Jag missar inget, jag är noggrann. Finns många vänner och bekanta som har duschat hemma hos mig när de sovit över. Ingen har klagat hittils.
    Men om du nu är så säker på att ditt duschbajsande är helt normalt, varför frågar du folk på FL? Inte en enda tycks backa upp det. Har du toapapper på dass, eller får dina vänner veta att du använder dusch som dass - och uppmanas att göra detsamma?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-21 15:13:31 följande:

anar en gnutta ironi i detta?!

Jag anar en stor gnutta John Bauer jag.
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:13:43 följande:
    Men jag duschar ju samtidigt! Då används ju inte vattnet i onödan.
    Du står alltså i skiten och duschar?
  • Anonym (spyr)

Bajsa i duschen? Aldrig hört talas om!!!!

Gud, så vidrigt. Jag kräks!

Det är ju som att duscha inuti en skitig toalett....

Fy fan Kräks

Vad är det för fel på folk??????????????????????????????????????

• Jeff

Står du eller sätter du dig på huk?

• Anonym
    Anonym (ha ha) skrev 2012-08-21 15:55:07 följande:
    Måste bara säga att jag jobbat i omsorgen med en rullstolsburen person som ofta gjorde sina behov i duschen. Det var faktiskt lättast för alla inblandade och gick smidigt att städa bort.

Nu tror jag inte att så många normalfungerande skulle göra så, men tror folk på allvar att toalettavloppet och duschavloppet är separata? Det är ju det roligaste med den här tråden! Jag lovar - de går ihop med avloppet från handfatet inne i väggen (eller under golvet). Det är egentligen sak samma var du skiter. Möjligen kan det bli äckligt om det blir bakterier kvar på golvet i duschen eller i vattenlåset. På jobbet brukade vi hälla i en skvätt såpa så var det aldrig något problem.
    Men bajset kan väl inte gå igenom vattenlåset?
  • Anonym (ha ha)
    Anonym skrev 2012-08-21 15:57:31 följande:
    Men bajset kan väl inte gå igenom vattenlåset?

Klart att det kan. Har det tagit sig igenom avloppsbrunnen är det ju tämligen finfördelat. Kanske bra att se till att det inte är för mycket hår och klägg som stoppar upp om man har för vana att bajsa i duschen bara, men med ett välrensat avlopp/lås är det inga problem.

Men de flesta föredrar nog ändå toaletten om de kan sitta bekvämt där.
  • Dohgon
    Jeff skrev 2012-08-21 15:35:38 följande:
    Står du eller sätter du dig på huk?
    undrar jag med xD
  • Mli 014

En finsk vän berättade att han blev chockad av att det inte fanns "rumpduschar" när han kom till Sverige. Där sitter tydligen en dusch vid sidan av toan, så att man kan skölja rumpan efter varje bajs. Dock löper vattnet i toan...

Det är nog skönt för rumpen, men kanske inte så miljövänligt...

• Anonym

En finsk vän berättade att han blev chockad av att det inte fanns "rumpduschar" när han kom till Sverige. Där sitter tydligen en dusch vid sidan av toan, så att man kan skölja rumpan efter varje bajs. Dock löper vattnet i toan...

Det är nog skönt för rumpen, men kanske inte så miljövänligt...

Svar på tråden Bajsa i duschen?