• Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Efter att ha läst många trådar här på familjeliv har jag upptäckt något helt fantastiskt, jag är verkligen världens sämsta förälder! Först och främst tvingar jag i mitt barn vegansk kost. Hon har aldrig i hela sitt liv smakat på något från djur. Hon ligger verkligen i sängen och skriker efter kött innan hon ska sova! Och vill ni veta något ännu hemskare? Jag ammade henne aldrig! :O Jag är med barn igen, en fin liten pojke, och han skall inte heller äta kött eller bli ammad! Ni måste vara alldeles till er vid det här laget, att det finns sådana hemska föräldrar som mig! Fy skäms på mig!

Nu har jag inte tid att skriva här. Jag ska tvinga i min dotter grillade majskolvar, som hon tyvärr råkar älska så mycket. Inget fredagsmys framför TVn eller lördagsgodis får hon heller! Bara hemmagjord glass, UTAN MJÖLK!!!

Bäst ni ringer socialen på en gång! 

(Jag är så hemsk att jag till och med står för det här och inte är anonym!!!)

Trevlig helg på er. ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:25
    Oj, många upprörda tanter här ser jag. Hur känns det att bli så upprörd för en tråd? Jag hoppas ni inte tar ut det över era nära och kära.

Ja, jag är både barnslig, patetisk, tråkig, dålig mor och allt vad det heter. Troll kanske jag är också! Livet är underbart!

Hoppas ni har en skön helg för övrigt.

• Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!
  • Ernst Hugo
    Skabetti skrev 2012-08-24 19:45:13 följande:
    Lite ot här kanske: stod på apoteket idag och fick syn på omega 3 tabletter för barn. Vegeterianer och veganer äter ju varken kött eller fisk.. Måste barnen också ha omega 3 då? Dessa tabletter var från fyra år tror jag..

TS! Kör du din grej, så kör jag min! och jag tror inte du är en dålig mamma heller för den delen.

Bra reflektion och jag tycker TS skall köra sitt race om hon känner sig manad !

Det är så subjektivt och känsligt numera med kosthållningen för sina barn. Så länge näringen trillar i ungen och sockertopparna begränsas så är det väl lite egalt hur man gör i varje hushåll?  
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:49:02 följande:
    Jo, jag ska självklart pröva! Men jag tänkte beställa ändå ut i fall, för det kan ta några veckor innan beställningen kommer fram och att amningen inte skulle fungera igen.
    Okej=). Bra att du vill prova=). Ja det är nog en bra tanke att beställa hem så du har iallafall. 
  • Evelinas

Hahaha!! Jag kanske har sjukt dålig humor men du fick mig att skratta så in i norden! Precis så där det är ibland på denna sajt ju! Haha!!

• Tank555

Oj vad många som bryr sig! 7 sidor med kommentarer..... Och nu fixar jag en kommentar till Skrattande

• ummabdilleh
    Mirande skrev 2012-08-24 19:41:08 följande:
    För att jag inte kunde, vilket inte jag kan rå för.
    t.s du skrev att du inte kunde amma din dotter, men varfor skriver du da att du inte tanker amma din son..han ar ju inte fodd annu sa du vet ju inte om du inte kan amma han an??
  • Mirande
    ummabdilleh skrev 2012-08-24 20:02:45 följande:
    t.s du skrev att du inte kunde amma din dotter, men varfor skriver du da att du inte tanker amma din son..han ar ju inte fodd annu sa du vet ju inte om du inte kan amma han an??
    Tror inte det kommer fungera, men skall försöka. Ersättning är ju ganska behändigt också.
  • viseversa
    ummabdilleh skrev 2012-08-24 20:02:45 följande:
    Ts tänker försöka amma sin son men om det inte funkar kommer hon ha ersättning hemma uti fall att. 
  • ummabdilleh

glom inte t.s att det kan ta  ett tag for ammningen att komma igang..det tog 2 manader for mig innan mjolken borjade rinna ordentligt..jag trodde inte att min son var matt for jag ammade nastan dygnet runt,men det blev han for han gick upp i vikt jattemkt och min bvc doktor forklarade att manga kvinnor inte tror barnen blir matta for att man sitter hela dagarna och ammar, att det ar darfor mammor borjar med ersattning eller slutar amma, hon sa att det var ett vanligt misstag mammor gor istallet for fortsatta amma tills mjolken rinner ordentligt

• Mirande
    ummabdilleh skrev 2012-08-24 20:08:32 följande:
    glom inte t.s att det kan ta  ett tag for ammningen att komma igang..det tog 2 manader for mig innan mjolken borjade rinna ordentligt..jag trodde inte att min son var matt for jag ammade nastan dygnet runt,men det blev han for han gick upp i vikt jattemkt och min bvc doktor forklarade att manga kvinnor inte tror barnen blir matta for att man sitter hela dagarna och ammar, att det ar darfor mammor borjar med ersattning eller slutar amma, hon sa att det var ett vanligt misstag mammor gor istallet for fortsatta amma tills mjolken rinner ordentligt
    Okej, tack för informationen, skall tänka på det i framtiden!
  • livsnjutare

Amma kan alla bara man har viljan. Jag tycker det är riktigt hemsk att stoppa en flaska i munnen på en nyfödd som behöver ammas. Det är så jag blir irriterad att man inte kan tänka på sitt barns bästa. Och bara för du e vegan ska inte dina barn få lida över dom e ju såklart nyfikna på vad kött och allt annat e. Och att du inte ger dom mjölk e sjukt.

Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!