• Anonym

Tamponger?

Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn. 

• Svar på tråden Tamponger?
  • Fia 28

Stor och slapp behöver du väl inte vara, men möjligtvis blöder du väldigt mycket.

• Anonym

Men även om jag blöder mycket så kan jag väl inte blöda igenom den största på en timme? Hur ska jag bära mig åt för att det ska fungera? finns det bättre sorter än ob?

• Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-27 15:37:28 följande:
    Men även om jag blöder mycket så kan jag väl inte blöda igenom den största på en timme? Hur ska jag bära mig åt för att det ska fungera? finns det bättre sorter än ob?
    Jo det tror jag nog, har iaf läst det många gånger här om folk som blöder igenom både tampong och binda på en timme. Obh har jag för mej ska vara rätt små.
  • Fia 28
    Fia 28 skrev 2012-08-27 15:39:16 följande:
    Jo det tror jag nog, har iaf läst det många gånger här om folk som blöder igenom både tampong och binda på en timme. Obh har jag för mej ska vara rätt små.
    Ob, inte Obh nordica =)
  • Anonym

Jag köper den största dom har. Blir ju helt handikappad och kan inte åka någonstans på flera dagar när det är så.

• Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-27 15:40:22 följande:
    Jag köper den största dom har. Blir ju helt handikappad och kan inte åka någonstans på flera dagar när det är så.
    Du kanske kunde testa menskopp? Fungerar inte för mej, men många här pratar gott om dem.
  • Lemio

Hade samma problem. Men behöver bara "byta" morgon och kväll med menskopp. Blöder aldrig igenom. Märker inte ens av att jag har mens :)

• Anonym

Har aldrig riktigt fattat hur man sätter in å tar ut menskoppen? Hur man får rätt storlek?

• Anonym (Molly)

Hur länge blöder du så här mycket? Jag kan också blöda igenom en super plus-tampong på en timme, men det är bara när mensen är som värst. Och då får man byta ofta helt enkelt. Eller käka cyklo-F som minskar blödningen. Det brukar jag ta speciellt inför natten så jag slipper byta så ruggigt ofta. 

• icy

Tampongens storlek har ingenting med ''slappheten'' eller storleken på ursäkta språket.. Fitthålet att göra. Det är beroende på hur mycket man blöder.

Pröva att använda två skydd (tampong ultra + extra tjock binda) eller menskopp som ovanstående säger.

Svar på tråden Tamponger?