• Anonym

Tamponger?

Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn. 

• Svar på tråden Tamponger?
  • Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-29 18:52:45 följande:
    Gör de? Det var positivt! När började de? För bara ett par år sedan sa de att det inte lönade sig och ville inte ta hem dem. Jag hittar dem däremot inte på deras hemsida.

Bodystore har extrapris på Femmecup just nu, bara 199 kr!
    Vissa hälsokostaffärer borde oxå sälja.
  • tilj75

Håller med de som pratar om menskopp, prova!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Anonym (Molly)
    tilj75 skrev 2012-08-29 19:47:00 följande:
    Håller med de som pratar om menskopp, prova!
    Jag har provat, men det var verkligen inget för mig. Jag fick den inte att sitta som den skulle. Den gled upp och sen hade jag ett h-e att försöka få ut den. Plus att det var värsta blodbadet när man höll på och grotta där nere. 
  • tilj75
    Anonym (Molly) skrev 2012-08-29 19:52:57 följande:
    Jag har provat, men det var verkligen inget för mig. Jag fick den inte att sitta som den skulle. Den gled upp och sen hade jag ett h-e att försöka få ut den. Plus att det var värsta blodbadet när man höll på och grotta där nere. 
    Man kan öva när man inte har mens så blir det lite mindre kladdigt. Synd att det inte funkade för dig.
  • Anonym (Molly)
    tilj75 skrev 2012-08-29 19:54:26 följande:
    Man kan öva när man inte har mens så blir det lite mindre kladdigt. Synd att det inte funkade för dig.
    Hihi, jag testade det. Och visst var det mindre kladdigt, men koppjäkeln fick jag gräva ut varje gång... Och då kan jag tillägga att jag har korta fingrar...så det var en utmaning. Trodde jag skulle bli tvungen att åka in för att få den utplockad en gång. Det hade känts rätt pinsamt, haha. 
  • tilj75
    Anonym (Molly) skrev 2012-08-29 19:57:53 följande:
    Hihi, jag testade det. Och visst var det mindre kladdigt, men koppjäkeln fick jag gräva ut varje gång... Och då kan jag tillägga att jag har korta fingrar...så det var en utmaning. Trodde jag skulle bli tvungen att åka in för att få den utplockad en gång. Det hade känts rätt pinsamt, haha. 
    Ojdå, tack för ett gott skratt, ge upp den idén! Skrattande
    Hoppas du hittar det som funkar för dig.
  • Lemio

Menskopp är dessutom toppen när man väntar på mensen. Bara att sätta i på morgonen och inte vara rädd för att oväntat börja blöda under dagen. Dagen efter man haft sex för att inte få sperma i trosorna. Om man har mkt flytningar. Man kan sova hur som helst utan att vara rädd för att det ska läcka...

För mej skulle den aldrig kunna försvinna in. Den är för stor för det. Men känns aldrig att man har den.

Det sägs att mkoppen inte är till för tjejer som kollar på reklam för bindor. Dom tror nämligen att blod är blått och blir rädda när dom upptäcker att det är rött i koppen ;) alltså, till för tjejer som vet att blod är rött!

• Fia 28
    tilj75 skrev 2012-08-29 19:54:26 följande:
    Dom rekommenderar inte nybörjare att testa utan mens eftersom den är svårare att hantera då. Menskopp låter verkligen lyxigt värre för de som får det att fungera. Mitt problem är inte att få ut den, utan jag får inte ens in jäkeln hur jag än försöker. NÅn som vill köpa en femmecup? =)
  • Lemio

Jag har en mooncup extra. Som aldrig är använd eller upppackad. Fick två när jag beställde en, så den är över :p säljer gärna den :) funderar på att lägga ut den på tradera, undrar om det säljer?

• Anonym (Molly)
    Lemio skrev 2012-08-29 20:35:31 följande:
    Jag har en mooncup extra. Som aldrig är använd eller upppackad. Fick två när jag beställde en, så den är över :p säljer gärna den :) funderar på att lägga ut den på tradera, undrar om det säljer?
    Jag kanske ska försöka sälja min också, "obetydligt använd"? Skrattande
Svar på tråden Tamponger?