• Anonym

Tamponger?

Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn. 

• Svar på tråden Tamponger?
  • Anonym (Cyklo-F)

Får jag föreslå Cyklo-F? Jag blöder också sjukt mycket och får ont och blir sängliggande utan tabletterna. MED tabletterna, å andra sidan, blöder jag knappt alls, har inte ont eller känner av mensen på annat sätt och fungerar helt som vanligt.

• icy
    Anonym (Cyklo-F) skrev 2012-08-27 20:32:02 följande:
    Får jag föreslå Cyklo-F? Jag blöder också sjukt mycket och får ont och blir sängliggande utan tabletterna. MED tabletterna, å andra sidan, blöder jag knappt alls, har inte ont eller känner av mensen på annat sätt och fungerar helt som vanligt.
    Är Cyklo-F receptbelagda? 
  • Anonym (Molly)
    icy skrev 2012-08-27 20:40:27 följande:
    Är Cyklo-F receptbelagda? 
    Nej, de finns receptfritt på Apoteket. Dock är de rätt dyra, och man kan få utskrivet av läkare också för att få ner kostnaden om man behöver använda det mycket. Tror att det finns ett annat liknande preparat man kan få utskrivet också, men cyklo-F duger för mig. 
  • Anonym (Cyklo-F)
    Anonym (Molly) skrev 2012-08-27 20:42:25 följande:
    Nej, de finns receptfritt på Apoteket. Dock är de rätt dyra, och man kan få utskrivet av läkare också för att få ner kostnaden om man behöver använda det mycket. Tror att det finns ett annat liknande preparat man kan få utskrivet också, men cyklo-F duger för mig. 
    Så dyra är de inte! Har för mig att det är någon hundralapp per förpackning, en förpackning klarar jag mig på i två månader.
  • icy
    Anonym (Molly) skrev 2012-08-27 20:42:25 följande:
    Jasså, ska kolla inpå det mera,.. Tack för tipset Skrattande!
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Cyklo-F) skrev 2012-08-27 20:43:36 följande:
    Så dyra är de inte! Har för mig att det är någon hundralapp per förpackning, en förpackning klarar jag mig på i två månader.
    Japp, en knapp hundring för 18 tabletter, och man tar ju två i taget. Alltså 9 doser. Har man en tajt budget så kan det bli dyrt om man behöver ta flera dagar per mensperiod. 
  • Anonym (Molly)
    icy skrev 2012-08-27 20:43:41 följande:
    Jasså, ska kolla inpå det mera,.. Tack för tipset Skrattande!
    Har du mensvärk också? För mig försvinner inte värken av cyklo-F utan det är bara blödningen som minskar. Så jag kombinerar med voltaren och alvedon. Då får jag riktigt bra effekt. 
  • Anonym (Cyklo-F)
    Anonym (Molly) skrev 2012-08-27 20:47:39 följande:
    Japp, en knapp hundring för 18 tabletter, och man tar ju två i taget. Alltså 9 doser. Har man en tajt budget så kan det bli dyrt om man behöver ta flera dagar per mensperiod. 
    Ja allt är väl relativt antar jag. Jag behöver bara ta ett par, tre dagar. Då blir det 50 spänn per månad men jag spar ju massvis med tampongpengar, får bättre nattsömn och kan arbeta som vanligt (har gått till jobbet med 2 brutna revben men ligger däckad i mensvärk).
  • icy
    Anonym (Molly) skrev 2012-08-27 20:49:02 följande:
    Har du mensvärk också? För mig försvinner inte värken av cyklo-F utan det är bara blödningen som minskar. Så jag kombinerar med voltaren och alvedon. Då får jag riktigt bra effekt. 
    Gud ja! Mensvärk och mens i nästan en jävla vecka.. Och stor blödning.

Voltaren? Hjälper det? Jag mixar alvedon+ipren.. Ska testa voltaren också i såna fall. 
  • Anonym (Molly)
    icy skrev 2012-08-27 20:53:16 följande:
    Gud ja! Mensvärk och mens i nästan en jävla vecka.. Och stor blödning.

Voltaren? Hjälper det? Jag mixar alvedon+ipren.. Ska testa voltaren också i såna fall. 
    Jag får bättre effekt med voltaren istället för ipren. Dessutom hjälper voltaren till att minska blödningsmängden så det blir en extra effekt liksom. 
Svar på tråden Tamponger?