Tamponger?
Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn.
Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn.
Haha ja det skadar ju inte att testa ;)
Allvarlig tjejer vem fan vill köpa en menskopp som ni haft uppkörd i er? Visst är den ren men det känns rätt äckligt. Skulle ni själva köpa en menskopp som nån haft uppkörd i sin f***a?
Har funderat på menskopp ett bra tag fast hur vet man vilken storlek man ska ha på den? Sedan så tycker jag det verkar vara svårt att få den på plats då man tydligen ska veckla ut den. fattar faktiskt inte alls, låter som det skall bilda vakuum gör det då inte ont som fasen när man ska ta ut den?
Jag kanske är helt knäpp ( och faktiskt tänkt tanken att starta en träd om hur ni gör med OB/tampongen) men lägger in mitt tips här. Min mamma lärde mig när jag var ny på detta med tamponger att när man ska sätta in den så kan man försiktigt gnugga den mot handflatan ( med rena händer såklart. vet inte hur ni andravgör om detta är självklart för er eller om det är helt nytt!!?? Men om jag inte gör så så läcker jag mycket mycket fortare. Sätter jag in den direkt efter att ha öppnat den så suger den intebåt sig alls på det sättet som den gör när jag ruggat/ gnuggat den lite.
Några ner svar?