• Anonym

Tamponger?

Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn. 

• Svar på tråden Tamponger?
  • Anonym

Allvarlig tjejer vem fan vill köpa en menskopp som ni haft uppkörd i er? Visst är den ren men det känns rätt äckligt. Skulle ni själva köpa en menskopp som nån haft uppkörd i sin f***a?

• tilj75
    Anonym skrev 2012-08-31 00:57:21 följande:
    Allvarlig tjejer vem fan vill köpa en menskopp som ni haft uppkörd i er? Visst är den ren men det känns rätt äckligt. Skulle ni själva köpa en menskopp som nån haft uppkörd i sin f***a?
    Ojojoj, där fanns det ingen humor alls..... Skrattande
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-31 00:57:21 följande:
    Lemios kopp var ju inte ens använd och min har inte varit i användning då ja inte fått dit den. Den går ju faktiskt att koka!
  • Anonym

Har funderat på menskopp ett bra tag fast hur vet man vilken storlek man ska ha på den? Sedan så tycker jag det verkar vara svårt att få den på plats då man tydligen ska veckla ut den. fattar faktiskt inte alls, låter som det skall bilda vakuum gör det då inte ont som fasen när man ska ta ut den?

• tilj75
    Anonym skrev 2012-08-31 16:30:08 följande:
    Har funderat på menskopp ett bra tag fast hur vet man vilken storlek man ska ha på den? Sedan så tycker jag det verkar vara svårt att få den på plats då man tydligen ska veckla ut den. fattar faktiskt inte alls, låter som det skall bilda vakuum gör det då inte ont som fasen när man ska ta ut den?
    Där jag beställde så rekommenderade de storlek efter om man fött barn mm. Jag tycker inte det är svårt att få den på plats. Funkade första gången. Nej, det gör absolut inte ont. Det är små hål uppe vid kanten så det blir inget vakuum. När jag beställde så tänkte jag som så, att om jag spenderar de här pengarna och det funkar så behöver jag aldrig mer köpa mensskydd, om det inte funkar så var det värt att prova iaf.
  • Anonym
    tilj75 skrev 2012-08-31 16:38:53 följande:
    Där jag beställde så rekommenderade de storlek efter om man fött barn mm. Jag tycker inte det är svårt att få den på plats. Funkade första gången. Nej, det gör absolut inte ont. Det är små hål uppe vid kanten så det blir inget vakuum. När jag beställde så tänkte jag som så, att om jag spenderar de här pengarna och det funkar så behöver jag aldrig mer köpa mensskydd, om det inte funkar så var det värt att prova iaf.

Tack för ditt svar. Jo jag har fött barn flera gånger.
    Följer det med nån bruksanvisning hur man ska sätta den när man köper koppen?

En anna fråga, kan man ha koppen även dom dagar då det inte blöder så mycket? Det är ju rätt så torrt då och jag vet bara hur det känns att ha tampong, ingen skön känsla utan då brukar jag ha binda eller trosskydd.
  • tilj75
    Anonym skrev 2012-08-31 23:17:15 följande:

En anna fråga, kan man ha koppen även dom dagar då det inte blöder så mycket? Det är ju rätt så torrt då och jag vet bara hur det känns att ha tampong, ingen skön känsla utan då brukar jag ha binda eller trosskydd.
    Ja det kommer med bruksanvisning.
    Du kan ha den precis när som helst. Jag brukar veta i förväg när mensen är på väg och sätter in den då. även om mensen inte kommit än och även i slutet när mensen är nästan helt borta.

Jag låter som en försäljare men jag kan säga att jag är helt såld själv, jag kommer aldrig mer använda nåt annat mensskydd. Billigt, hygieniskt, fräscht.

Sorry ts om jag kapat din tråd.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-31 23:17:15 följande:

JA! Det är då den är som bäst! Den torkar inte ut som tamponger gör och därför är det ingen fara att använda den när man blöder mindre. Menskoppen kan du ha inne när som helst om du nu skulle vilja, en tampong ska man absolut inte ha inne när man inte har mens eftersom den suger åt sig vätskan från slemhinnorna och gör dem torra. Menskoppen gör inget sånt. Du kan använda menskoppen om du har rikliga flytningar, om du har haft sex och inte vill att sperman rinner ut i trosorna, den är inte bara för mens.

Bruksanvisning följer med, det finns videos på youtube du kan titta på osv... 
  • Anonym (Gnugga??)

Jag kanske är helt knäpp ( och faktiskt tänkt tanken att starta en träd om hur ni gör med OB/tampongen) men lägger in mitt tips här. Min mamma lärde mig när jag var ny på detta med tamponger att när man ska sätta in den så kan man försiktigt gnugga den mot handflatan ( med rena händer såklart. vet inte hur ni andravgör om detta är självklart för er eller om det är helt nytt!!?? Men om jag inte gör så så läcker jag mycket mycket fortare. Sätter jag in den direkt efter att ha öppnat den så suger den intebåt sig alls på det sättet som den gör när jag ruggat/ gnuggat den lite.

• Fia 28
    Anonym (Gnugga??) skrev 2012-10-31 19:09:45 följande:
    Några ner svar?
    Använder inte OB och har aldrig ruggat några tamponger eller läckt heller.
Svar på tråden Tamponger?