Tamponger?
Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn.
Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn.
Vet ni om att ipren gör att man blir mer lättblödande? Rekommenderas inte vid kraftig mens.. :)
Ja fast det är samma med voltaten.. Faktiskt. Men du kanske reagerar olika på dom ändå, huvudsaken är att det funkar för dej :)
Ipren och voltaren hör båda till NSAID preparat som kan göra en mer lättblödande. Googla på det så ser du vilka läkemedel det gäller. Paracetamol brukar rekommenderas. Just vid riklig mens då.
Personligen så reagerar jag inte olika på Ipren och Alvedon under mensen. Så det måste ju inte gälla dej :) men det är en biverkan
Jag anv redan tampong och binda samtidigt annars skulle det inte gå alls utan blöda genom byxorna. Blöder rikligt i 3 dagar. Men det är inte alltid tampongen är helt genomblodog men ändå har den läckt. Är den jättefull så ramlar den ut av sig själv så fort jag sätter mig på toa el på huk.
ob, den gröan asken
sticker in ett tips om cyklonova, samma som cyklo-f men kommer i typ 100-pack.. bara be en läkare att skriva ut, är rätt billiga när man får dom på recept.. =)
JA! Då menar jag att FASS har fel! Vilket FASS du nu går efter? Läs på FASS, under rubriken "när man ska undvika voltaren". Där står det -om du har ökad blödningsbenägenet. Vilket betyder att dom som blöder enkelt eller mycket ska undvika läkemedlet. I klartext.
Våra patienter som ska opereras måste sluta med bla. voltaren och Ipren 3 dagar innan operation för att dom inte ska blöda för mkt.
Men ni gör såklart som ni vill, som med allt annat :p