Tamponger?
Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn.
Jag anv den största ob men en timme efter jag satt in den så läcker den igenom och inte bara lite tunnt blod utan även klumpar. Hur är det möjligt? Är jag så stor och slapp el vad är felet? Är jättejobbigt när jag aldrig kan lita på obn.
Jag kan rekommendera menskopp, ts. Kolla www.menskoppen.se, där finns all info du behöver om att hitta rätt storlek. Jag har en Mooncup, tycker den är superbra. Jag blöder igenom en plustampong på en timme (fast jag använder inte tamponger längre...), menskoppen behöver jag kanske tömma 3-4 gånger per dygn när jag blöder som mest. Kompletterar med trosskydd om det ev. ska läcka. Jag tänker knappt på att jag har mens, sen hade jag ju turen att bli av med mensvärken från h-e efter att jag fick barn.
Voltaren dämpar inflammation, lindrar smärta och sänker feber. Voltaren tillhör en grupp läkemedel som kallas NSAID(icke steroida antiinflammatoriska/antireumatiska läkemedel).
Voltaren används för att behandla smärta och svullnad i samband med reumatiska sjukdomar. Voltaren enterotabletter minskar smärta och blödningsmängd i samband med menstruation.
Molly: Det står att det gäller enterotabletterna.. Menar du att all voltaren är entrotabletter?
försökte gå in och läsa på menskoppen.se men sidan stänger bara av sig för mig hela tiden. nån mer som har det så
Apoteket säljer oxå menskoppar :) och många till. Googla och läs om dom. Så kanske du hittar någon du vågar prova :)