talulah gosh skrev 2012-08-29 23:41:11 följande:
Du lägger dig i saker och svarar sedan otrevligt när jag svarat normalt.
1) Jag svara att man kan ta en venös blodgas så gör det inte ont. Då undrar du varför jag tror att du vill ta en blodgas.
Sedan anklagar du mig för att sänka nivån på diskussionen när jag försökt förklara på ett vettigt sätt.
Jag vet inte exakt hur mycket bikarbonat som är för mycket - det är naturligtvis individuellt för alla människor. Jag ser ingen anledning öht att äta bikarbonat om man inte har ex sura uppstötningar...
Anledningen till att jag är arg på alternativmedicinen är att många av dem är oseriösa och lurar folk på pengar, samt inger falskt hopp. Men det är en helt annan diskussion.
Skitsamma - vi kommer aldrig komma någon vart och jag behöver sova. Måste upp och bota en massa sura människor i morrn :)
Va? Lägger mig i? Det här är en allmän diskussiontråd, ska jag låta bli att diskutera då?
Du skrev så jag tolkade att du vände dig till mig, och istället då för att endera skita i att svara, alt lite snällt påpeka att du menade generellt fick jag svaret: men jag antar att du bara vill ordbajsa lite, eller visa hur du vet att man tar en blodgas, wow.....
Ja, det var ju ett moget och bra svar! Sen ballade allt ur, mitt fel? Eller kanske ditt? Ja vi lär nog aldrig nå konsensus i den frågan heller
Jag ska sova, även om jag inte ska upp och bota nån...godnatt och hoppas du vaknar på rätt sida imorgon, med eller utan bikarbonat!