• Anonym (sur?)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Jag tror att många av mina hälsoproblem kommer sig av att kroppen blivit försurad. Så nu ska jag basgöra den. Är det någon som har testat bikarbonat och lönnsirapsmetoden som kan berätta vad jag har framför mig?

• Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!
  • Pallas
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 22:59:55 följande:
    Kroppen omvandlar citroner till basiska.

Jag antar att du har någon källa till det här? Just för att jag är så open minded, alltså tvärtom det jag blir anklagad för här i tråden, vill jag lära mig och utvärdera nya saker.

Fnihelvete, jag skulle ju lägga mig! 
  • Anonym (sur?)
    Themis skrev 2012-08-29 22:58:27 följande:
    Cancer är komplext och multifaktoriellt och jag tror inte nån här har tid att ge dig en forskarutbildning, dessvärre.

Snabbversionen:

Celler är inte gjorda för att bli hur gamla som helst, och oavsett vad du gör med dem så blir de slitna genom normal användning och då börjar saker gå fel.

Kroppen har flera verktyg för att reparera DNA och torpedera celler som löpt amok men när man blir äldre så går verktygslådan också sönder p.g.a slitage, kan man säga.

Och evolutionen skiter i om vi dör bara vi hinner fortplanta oss, så resten av livet efter det är egentligen bara ett race mot döden, som vi förlängt med hygien, läkekonst och teknik.

Du förnekar alltså att cancer inte kan växa i sur miljö?
  • stickkontakt
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 22:59:55 följande:
    Kroppen omvandlar citroner till basiska. Nekar du till att cancer bara kan växa i sur miljö?

Jag har googlat lite om citroner. Det enda jag hittar om att de skulle bli basiska är mumbojumbo-sidor som saknar vettiga källor. Angående cancerns tllväxt så är saknar jag kunskap i ämnet. Vad jag förstår så är det dock väldigt mycket som är okänt kring cancer. Jag betvivlar att det är så enkelt som att den inte växer i en basisk miljö. För övrigt är jag väldigt nyfiken på svaret på frågorna Pallas ställde om Ragnar Berg, inlägg 103 tror jag det var.
  • Anonym (syrra)
    Anonym skrev 2012-08-29 23:08:25 följande:
    Funkar kostomläggning så gå på det. Alternativ behandling beror ju lite på vad den är. Öronljus eller kristallhealing är ju tämligen harmlöst, ur terapeutisk synvinkel, men när det kommer till örter eller andra produkter som ska intas bör man iaktta viss återhållsamhet. Placebo ska inte underskattas heller så upplever du en förbättring av sockerpiller så är ju det bra också. När du nu skriver som du gör i detta inlägget så undrar man vilken åkomma du lider av. Diffusa smärtor tolkar jag det som. I så fall, och med tanke på ditt yrke, så funderar man på vilka reaktioner din kropp ger baserat på din professions psykosociala situation. Det är fler än en ssk som fått diffusa problem genom yrket. Kan det finnas orsaker där som skulle kunna påverka din fysiska hälsa?
    Oj oj oj vilka härliga tolkningar av sin hälsostatus man kan få genom FL, tack så mkt, men tyvärr var det inte speciellt rätt Jag har en diagnos...via den vanliga sjukvården...och normala värden på prover, säger doktorn...vi är inte helt överens, då jag har symtom, som tyder på att min kropp inte är optimalt medicinerad. Högst troligt lär den inte heller bli det med den medicin sjukvården erbjuder. Men att försöka få sin kropp i balans och då genom att titta på fler saker än enbart där min diagnos sitter...så tror jag, och hoppas, att jag på sikt kommer att må bättre. Kroppen är en helhet, många läkare har svårt att förstå det...den behandling jag valt att testa ser till helheten, självklart även det psykiska måendet, saker kan förbättras men huvudproblemet finns inte där (tro mig, jag har analyserat mig själv ganska ingående en ganska lång period).
  • talulah gosh
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 23:02:37 följande:
    Du, det var DROPPEN!!!!!
    Läs igenom dina egna inlägg till mig så kanske du inser att du inte är så oskyldig som du vill få det till. Som man behandlar andra blir man behandlad själv. Dina inlägg till mig har varit oerhört provocerande, så om du har någon som helst självinsikt förstår du nog varför jag var irriterad. Jag brukar inte kalla folk för dumma i huvudet, och jag medger att det inte är trevligt.Det ber jag om ursäkt för.  Dock tycker jag att du borde se din del i det hela...
  • Anonym (syrra)
    talulah gosh skrev 2012-08-29 23:09:39 följande:
    Självklart ska man leta efter andra sätt att må bättre! Det är inte det jag vänder mig emot (jag brukar ofta rekommendera folk att se över sina kostvanor om de har besvär med något kroppsligt och min mormor blev av med en dödlig ulcerös colit genom att sluta äta socker. ja, det låter tokigt, men är sant) Det gör inte att jag tycker att man ska rekommendera folk att äta bikarbonat! Inte ens att man ska säga att det beror på acidos! Det gör inte heller att jag tror att alla med ulcerös kolit skulle bli botade av att sluta äta socker, eller att jag skulle påstå att det beror på att de är för sura. Jag skulle däremot kunne rekommendera  dem att TESTA att låta bli att äta socker. Eftersom det inte kan skada! Att äta bikarbonat kan skada.

Men varför är du då så arg på mig?  Har jag rekommenderat bikarbonat? Möjligt att jag i mitt första inlägg bidrog med att min naprapat föreslog det för mig. Dosen 1 tsk om dagen, som man tidigare tog mot halsbränna...men har du nån källa på hur mkt bikarbonat man ska äta för att det ska bli skadlligt? Jag har ingen aning.
  • Anonym (sur?)
    stickkontakt skrev 2012-08-29 23:12:06 följande:

Jag har googlat lite om citroner. Det enda jag hittar om att de skulle bli basiska är mumbojumbo-sidor som saknar vettiga källor. Angående cancerns tllväxt så är saknar jag kunskap i ämnet. Vad jag förstår så är det dock väldigt mycket som är okänt kring cancer. Jag betvivlar att det är så enkelt som att den inte växer i en basisk miljö. För övrigt är jag väldigt nyfiken på svaret på frågorna Pallas ställde om Ragnar Berg, inlägg 103 tror jag det var.
    Klart du tvivlar.

Tror du att syrorna i kroppen har konstanta halter så kan jag förstå att det är svårt att tro att man kan börja må bättre bara genom att basgöra kroppen.

• Anonym (sur?)
    talulah gosh skrev 2012-08-29 23:09:39 följande:
    Självklart ska man leta efter andra sätt att må bättre! Det är inte det jag vänder mig emot (jag brukar ofta rekommendera folk att se över sina kostvanor om de har besvär med något kroppsligt och min mormor blev av med en dödlig ulcerös colit genom att sluta äta socker. ja, det låter tokigt, men är sant) Det gör inte att jag tycker att man ska rekommendera folk att äta bikarbonat! Inte ens att man ska säga att det beror på acidos! Det gör inte heller att jag tror att alla med ulcerös kolit skulle bli botade av att sluta äta socker, eller att jag skulle påstå att det beror på att de är för sura. Jag skulle däremot kunne rekommendera  dem att TESTA att låta bli att äta socker. Eftersom det inte kan skada! Att äta bikarbonat kan skada.
    På vilket sätt kan det skada? Samarin innehåller bikarbonat och citronsyra....Drömmer
  • Pallas
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 23:18:59 följande:
    Klart du tvivlar.

Tror du att syrorna i kroppen har konstanta halter så kan jag förstå att det är svårt att tro att man kan börja må bättre bara genom att basgöra kroppen.

Hur var det där ett svar på stickkontakts inlägg? Fattar inte alls.

Väntar som sagt på svaret på mina frågor i inlägg #103, så jag äntligen kan gå och sova sen. 
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!