Anonym skrev 2012-08-29 23:08:25 följande:
Funkar kostomläggning så gå på det. Alternativ behandling beror ju lite på vad den är. Öronljus eller kristallhealing är ju tämligen harmlöst, ur terapeutisk synvinkel, men när det kommer till örter eller andra produkter som ska intas bör man iaktta viss återhållsamhet. Placebo ska inte underskattas heller så upplever du en förbättring av sockerpiller så är ju det bra också. När du nu skriver som du gör i detta inlägget så undrar man vilken åkomma du lider av. Diffusa smärtor tolkar jag det som. I så fall, och med tanke på ditt yrke, så funderar man på vilka reaktioner din kropp ger baserat på din professions psykosociala situation. Det är fler än en ssk som fått diffusa problem genom yrket. Kan det finnas orsaker där som skulle kunna påverka din fysiska hälsa?
Oj oj oj vilka härliga tolkningar av sin hälsostatus man kan få genom FL, tack så mkt, men tyvärr var det inte speciellt rätt

Jag har en diagnos...via den vanliga sjukvården...och normala värden på prover, säger doktorn...vi är inte helt överens, då jag har symtom, som tyder på att min kropp inte är optimalt medicinerad. Högst troligt lär den inte heller bli det med den medicin sjukvården erbjuder. Men att försöka få sin kropp i balans och då genom att titta på fler saker än enbart där min diagnos sitter...så tror jag, och hoppas, att jag på sikt kommer att må bättre. Kroppen är en helhet, många läkare har svårt att förstå det...den behandling jag valt att testa ser till helheten, självklart även det psykiska måendet, saker kan förbättras men huvudproblemet finns inte där (tro mig, jag har analyserat mig själv ganska ingående en ganska lång period).