• Anonym (sur?)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Jag tror att många av mina hälsoproblem kommer sig av att kroppen blivit försurad. Så nu ska jag basgöra den. Är det någon som har testat bikarbonat och lönnsirapsmetoden som kan berätta vad jag har framför mig?

• Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!
  • Anonym (pH)
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 12:45:29 följande:

Jag har ph-stickor och vet att kroppen är för sur.
    Vilket pH har du och i vilken kroppsvätska?
  • stickkontakt
    Anonym (sur?) 2012-08-29 11:06:16 följande:
    All denna processade mat, snabba kolhydrater, miljöföroreningar, amalgamfyllningar, alkohol, tobak, mediciner osv påverkar naturligtvis kroppen. Har man då nedsatt kroppsfunktion, eller blivit utsatt för stress, mycket gifter osv så stannar gifter kvar i kroppen= den blir sur.

Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 22:46:57 följande:
    Så hur kommer det sig att människor får cancer då? Professor Otta Warburg vann t. ex. redan 1931 Nobelpriset för upptäckten att cancerceller inte växer i en syresatt miljö med ett balanserat pH-värde.

Hela tråden handlar om att man med kosten ska göra kroppen mer basisk. Slutsats: Om man äter rätt får man inte cancer. Någon får gärna förklara hur detta kan tolkas på annat sätt.
  • Anonym (pH)
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 22:59:55 följande:

Nekar du till att cancer bara kan växa i sur miljö?
    Cancerceller odlas vid neutralt pH i cellodling (pH runt 7,0). Precis som alla andra celler.
  • Machapuchare

En fundering från mig.
    Kanske är det så att om man mår bra av att äta en viss kost (som man tror är "basgörande", tex) och det inte har några andra farliga effekter så är det väl jättebra! Precis som att det är jättebra att folk blir friska av homeopati! Att det sedan beror på placeboeffekt spelar ju mindre roll så länge folk mår bättre, eller?
    Men kom inte och säg att man kan undvika eller bota cancer genom att "basgöra" kroppen för det är faktiskt rena rama påhitten.

• castafiore
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 09:04:23 följande:
    Värk, uppblåst mage som ständigt lever om, förhöjda levervärden, återkommande uvi, högt pg-värde mm.

Nu hänger jag inte med. Man botar ju uvi med surt. Man får ju uvi för att urinen är basisk?
  • Anonym (josse)
    castafiore skrev 2012-08-30 10:49:47 följande:
    Nu hänger jag inte med. Man botar ju uvi med surt. Man får ju uvi för att urinen är basisk?

Samma här, hänger inte riktigt heller med. Men enligt vissa här så omvandlas tydligen citronens syra till basiskt i kroppen (!?!). Fattar ingenting...
  • Kattdamen
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-30 00:12:08 följande:
    Vem har uvi?

Citronsyra fungerar som surhetsreglerande medel och underlättar matsmältningen genom att stimulera produktionen av magsyra och pepsin.
    Du har återkommande uvi:er.
    En kopp te, tack.
  • CMM
    Machapuchare skrev 2012-08-30 10:47:27 följande:
    En fundering från mig.
    Kanske är det så att om man mår bra av att äta en viss kost (som man tror är "basgörande", tex) och det inte har några andra farliga effekter så är det väl jättebra! Precis som att det är jättebra att folk blir friska av homeopati! Att det sedan beror på placeboeffekt spelar ju mindre roll så länge folk mår bättre, eller?
    Där har du fel. Det är visserligen sant att det inte finns något negativt i att folk känner sig bättre även om det bara är placebo, det är när de hävdar att de blir det  tack vare de här hokuspokusmetoderna som det blir konstigt. Folk blir inte och kommer aldrig att bli friska av homeopati, men det finns lättledda stackare som tror på det och därför väljer att avstå behandligar som faktiskt är bevisat effektiva, inte sällan i någon sorts missriktad aversion mot "läkemedelsindustrin" och "skolmedicinen".

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Machapuchare
    CMM skrev 2012-08-30 10:55:26 följande:
    Där har du fel. Det är visserligen sant att det inte finns något negativt i att folk känner sig bättre även om det bara är placebo, det är när de hävdar att de blir det  tack vare de här hokuspokusmetoderna som det blir konstigt. Folk blir inte och kommer aldrig att bli friska av homeopati, men det finns lättledda stackare som tror på det och därför väljer att avstå behandligar som faktiskt är bevisat effektiva, inte sällan i någon sorts missriktad aversion mot "läkemedelsindustrin" och "skolmedicinen".
    Håller med! Placebo är oerhört bra men tyvärr fungerar det ju endast när man inte vet att det är placebo.
  • Anonym (sur?)
    CMM skrev 2012-08-30 10:55:26 följande:

Fast läkemedelsindustrin har sina baksidor. Många får skador i kroppen av mediciner, många får besvärliga biverkningar osv. Det är inte direkt maskrosblad man blir ordinerad utan kemikalier, som påverkar varenda cell i kroppen.

Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!