• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Mendurå

Måste man ha "predator" tatuerat på halsen för att du ska förstå att man är en nitlott?

Att du ens med den information du har nu funderar på att träffa mannen är ett tydligt bevis för att du har dåligt omdöme.

Lyssna på folket här, åk inte.

Kolla åtminstone upp vad han har gjort.

Btw, alla förtjänar inte en andra chans. Varför tror folk det? Samhället tycker sig bara inte ha råd att hålla alla rötägg inlåsta på livstid för att skydda vanliga människor. Vissa brott går inte att sona.

• Furstinna

Mendurå: så jävla sant! Alla förtjäna verkligen inte andra chans. Vissa brott är en direktbiljett till helvetet!

• MLB

Alltså, han har suttit 6 år i fängelse, vill inte säga varför och var antagligen ung när han dömdes. Om han suttit 6 år dömdes han antagligen till 8-9 år. Har svårt att se att det skulle handla om annat än att han haft livet av någon.

• YummyMami

Googlade på "sex års fängelse", nja dessa "mindre brott"  eller "lite grejer" handlar i nivå om bankrån eller brutala våldtäkter, knivöverfall, grov rån, dråp, våldtäkt av adoptivdotter i flera år osv.. Jupp, man blir ju blöt i trosan, kan förstå att du vill åka ts! 

Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Anonym
    Anonym (yeh) skrev 2012-08-29 10:09:13 följande:
    Bara för att man suttit inne betyder inte att man är en dålig människa. 
    Bara att man gjort fel val i livet.
    Men nu vet man ju inte vem han är, så det är ju svårt att säga.

Men som sagt. Han är kanske inte en dålig människa, bara för att man suttit inne.  
    Om man suttit sex år har man inte snattat kola på kiosken. En sån person hade jag aktat mig för. Du är automatiskt inte en snäll person heller om du suttit inne så länge, det är ett långt straff. Fel val i livet, visst men sex år? Dråp är 6-10 års fängelse, grovt rån likaså, grova sexualbrott mm. Så det är ingen duvunge direkt, så fel val visst, men sex år? Om personen dessutom är släppt i förtid? Det är längre straff än 6 år det.
  • Anonym (varnad)

Jag träffade en alldeles underbar kille online en gång, klickade så otroligt bra! Dock var det en "skum tjej" som varnade mig för honom. Killen hade givetvis en väldigt bra ursäkt till "psykfallets" infall att varna mig, så jag brydde mig inte om henne...till och med blockade henne och tyckte synd om mannen som tydligen bara varit snäll mot denna tjejen men att hon hade något fel på henne.

Önskar att jag hade lyssnat på tjejen. Mannen visade sig vara en sociopat av väldigt hög grad.   

• YummyMami
    Anonym (varnad) skrev 2012-08-29 16:28:34 följande:
    Jag träffade en alldeles underbar kille online en gång, klickade så otroligt bra! Dock var det en "skum tjej" som varnade mig för honom. Killen hade givetvis en väldigt bra ursäkt till "psykfallets" infall att varna mig, så jag brydde mig inte om henne...till och med blockade henne och tyckte synd om mannen som tydligen bara varit snäll mot denna tjejen men att hon hade något fel på henne.

Önskar att jag hade lyssnat på tjejen. Mannen visade sig vara en sociopat av väldigt hög grad.   
    Kanske samma kille.. 
    Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Anonym (AB)

Gäsp! Hur många går på detta? Detta är en fake/troll tråd igen - det fattar ni va? Om ni anmäler tråden så kommer den plockas bort då moderatorerna ser att det är fake med IP-adress vs inlägg eller hur de nu väljer att göra... men vem orkar när hela FL vimlar av troll.

Hoppas nästa version av FL ger hårdare straff på troll och fake.

Svar på tråden "akta dig för honom!"