• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • puss

Kolla det är ett järnväggspår här, ska man ta och lägga sig där kanske?
    Vad tror ni?

Daahh

• Anonym (Psykon finns)

Åka inte! Vem vill dejta nån som suttit sex år i fängelse överhuvudtaget, kvittar vilket brott som begåtts. Kvinnor som går igång på killar/män som suttit/sitter i fängelse måste ha en skruv lös...

• puss

Men han är ju hennes tyyyyp, åk säger jag. Och stå ditt kast.

• Viktors älskling
    puss skrev 2012-08-29 13:43:49 följande:
    Men han är ju hennes tyyyyp, åk säger jag. Och stå ditt kast.

Det finns ju kvinnor som försöker leka Florence Nightingale för just män som suttit i fängelse, men TS behöver ju inte bli en av dem, eller hur?
  • mion

Är man ett besviket x så brukar man helt enkelt imte skriva akta dig för honom..  Hon vet hon vem o hur han är så...

• Anonym

Du sitter i en knepig sits.. men jag tycker inte du ska tro denna tjej förens hon förklarat fullt ut vad det är hon menar med detta..

Sen tycker jag inte heller att du ska åka till honom, han kan komma till dig isf samtidigt som din vän/syskon är hos dig. Våra föräldrar lärde oss att inte prata med främmande människor, samma sak lär vi våra barn å det finns faktiskt en anledning till det. Man kan inte lära känna någon via internet och de flesta killar/tjejer är snälla å trevliga i början. Är ju så det fungerar, vem vill gå på dejt med nån som e otrevlig??

Min kille sen 3år tillbaka är världens snällaste, men jag blev varnad för honom av en annan kille.. Inge av de han sa stämde.. En tjej däremot som vill förstöra varnar inte utan hon säger en massa annat så som att han har tjej eller han är otrogen utav sig å bla bla bla

• Anonym
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 10:24:13 följande:
    Angående fängelsestraffet måste ju alla förtjäna en ny chans eller hur? Han har redan sonat för sina brott. Sen är jag såklart nyfiken på vad exakt han gjort men huvudsaken för mig just nu är att han är ÄRLIG. Att jag vet var jag har honom. Han har sagt att han inte är som han var då och att han aldrig skulle kunna göra de grejer som fick honom i fängelse tidigare. Det måste jag lita på om jag vill att relationen ska gå framåt.

Han är jättesnäll och mysig när vi pratar i telefon. Inget konstigt alls. Ibland har man fått vissa "vibbar" som att han sagt grejer jag blivit paff över att han vågat säga till mig såhär tidigt (tex kallade kläderna på en tjej han sett för "horutstyrsel" men när det kommer till kritan uppskattar jag verkligen hans uppriktighet.

Jag vill inte ta hit honom till mig utan isåfall åker jag till honom så jag är där rimlig tid på dagen säg 17-18. Inte mitt i natten då iallafall OM det skulle bli nåt typ att han inte är där.
    Man ändrar sig inte hur som efter ett fängelsestraff.. Vi är dom vi är!!
    Och vet du hur många ggr en kvinnomisshandlar tex säger att han ändrat sig att han aldrig ska göra så igen.

Snäll å mysig i telen? Känner du honom för det?

Sen ha det ingen betydelse vilken tid du åker till honom, han e den han är 24-7.. Och klart han inte skadar dig eller vill dig ont första gången ni ses.. men sen då? Du har fått tusen varningar å nu är det helt upp till dig, å väljer du att åka efter allt det så e du ju inte riktigt funtad och får faktiskt skylla dig själv..
  • Anonym (, t.ex. orolig,)
    Anonym skrev 2012-08-29 13:51:59 följande:
    Du sitter i en knepig sits.. men jag tycker inte du ska tro denna tjej förens hon förklarat fullt ut vad det är hon menar med dett

Ja, verkligen en OERHÖRT knepig sits!
    "Hmmmm, där är en grop full med lejon, det står skyltar som varnar för dem, de brukar äta människor, men jag har alltid velat klappa ett, ska jag hoppa i eller inte? Äsch, de ser ju så mjuka och gosiga ut, jag tror jag hoppar ner i alla fall, men väljer en bra tid, kl 17 en fredag till exempel"
Svar på tråden "akta dig för honom!"