• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • FruBlöjor

Akta dig från mannen. Han har en polisregister och du blev varnad. Sätt pusselbitarna på plats och tänk.
    Försök att få fram mer information från tjejen i facebook.
    Googla hans namn och kolla upp på ratsit.

• Anonym (josse)

Återigen så hoppas jag att den här tråden inte är på riktigt...

TS hur tänker du egentligen? Du blir varnad för en kille av hans ex, hans har ett långt fängelsestraff och man läser varningstecken efter varningstecken i det du skriver och du fattar ingenting. Du har aldrig träffat den här mannen, du har ingen aning om hur han är "i verkligheten". Självklart lägger han fram alla sina bästa sidor för dig nu till en början. Du vill åka till hans hemstad 50 mil bort, förstår du inte hur utelämnad du är? Varför tror du tjejen varnade dig egentligen? Hur tänker du kring det?

• M C

Nej men åk du, han kommer säääkert visa sig gilla kattungar och älska dig som fan.

Så förbannat korkat. 

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Anonym

Tänk dig vad man måste göra för att sitta 6 år i fängelse, misshandel sitter du i några månader, rån ett par år osv, bara det att han har suttit i 6 år borde vara en varningsklocka för dig och speciellt om han inte berättar vad han har suttit inne för!

• Furstinna

Come on!! 6 år i fängelse får man inte för några småbrott i Sverige. Åker du dit ändå så ja.. Skyll dig själv.

• Anonym (ppp)

Innan du åker borde du kolla upp domen. Det är offentlig handling. Så du vet vad han suttit inne för.

• SeaDragon

Jag tycker att det verkar ha gått inflation i sådana här trådar den senaste tiden. Naiva tjejer som riskerar både det ena och det andra för att träffa någon - enligt dem - häftig främling från Internet med minst sagt tveksamt "track record".

Om alla dessa trådar verkligen är sanna - skyll er själva. Det kanske låter hårt, men någon gång måste man växa upp. Världen är full av trevliga, roliga, omtänksamma, sexiga och spännande män som aldrig har begått våldsbrott och aldrig medvetet skulle skada någon. Duger inte dessa får man fan i mig stå sitt kast.

• Furstinna

Seadragon: hårda ord men sanna!

• Anonym (hmm)
    Anonym (xx) skrev 2012-08-29 10:13:14 följande:

Absolut men man kan ju få många år för ekonomisk brottslighet osv. Menar bara att bara för att man har suttit inne så behöver man inte vara en hemsk person resten av livet.

sant men hon borde jufå reda om det handlar om ekonomi eller nåt annat. sen nu har du ju tydligen träffat en bra person o hoppas allt forts vara lyckligt, personer kan juförändras absolut. men samtidigt måste jag varna för den killen han är nu ni har bara vart tillsammmans ett år, mkt kan ändras på ett år till, man vet aldrig... 
  • Primmeling

Herregud så dumt att ens fortsätta kontakten med honom! Finns ingen annan kommentar. DUMT!!!

Svar på tråden "akta dig för honom!"