• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Roland 600

Var det misslyckat tror inte jag hon hör av sig i den här tråden.
    Var det hellyckat borde hon redan ha hört av sig

• InfinityPoint
    Ant3 skrev 2012-09-03 11:12:06 följande:
    Inte under några omständigheter?

Jag förtydligar: En person som är dömd för mord eller dråp är med stor sannolikhet inte snäll och trevlig. 
    Att säga sanningen i en tid av förljugenhet är en revolutionär handling.
  • YummyMami
    Roland 600 skrev 2012-09-03 13:17:36 följande:
    Var det misslyckat tror inte jag hon hör av sig i den här tråden.

Var det hellyckat borde hon redan ha hört av sig

Ja, dessa misslyckat finns det nog flera former av oxå med tanke på att drömdejten har varit "dömd till åtta år av fängelse men avtjänat bara sex år".
  • Anonym
    YummyMami skrev 2012-09-03 14:53:38 följande:

Ja, dessa misslyckat finns det nog flera former av oxå med tanke på att drömdejten har varit "dömd till åtta år av fängelse men avtjänat bara sex år".
    Ursäkta men vart framkommer detta?
  • Anonym (Jag)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-03 11:19:17 följande:

Jag skulle inte vara så kategorisk. Skit händer, det kan ha varit självförsvar eller för att försvara tredje person. Det är inte som att man alltid kontrollerar om någon överlever eller dör i frågor om våld.
    Fast om det är självförsvar eller någon form av nödvärn för egen eller annans räkning får man väl inte fängelse i 6 år?
  • FillesFarsa
    Anonym (Jag) skrev 2012-09-04 03:17:01 följande:
    Fast om det är självförsvar eller någon form av nödvärn för egen eller annans räkning får man väl inte fängelse i 6 år?
    Nej. Däremot kan det ha varit ett grövre brott än just mord. Eko-brott ger ganska långa fängelsestraff.
  • Mumintroll89

Alla har lik i garderoben. Stora eller små. Bara för han suttit i fängelse betyder det inte att han är sämre än någon annan.
    Gillar du honom så kör på! Och lycka till! Kärleken övervinner allt.

• FillesFarsa
    Mumintroll89 skrev 2012-09-04 04:22:47 följande:
    Alla har lik i garderoben. Stora eller små. Bara för han suttit i fängelse betyder det inte att han är sämre än någon annan.
    Gillar du honom så kör på! Och lycka till! Kärleken övervinner allt.
    Jag håller inte med. Faktiskt anser jag själva fängelsedomen även vara beviset på att han/hon är sämre än någon annan - nämligen dem som inte har suttit i fängelse.

Visst kan man rehabiliteras. Jag skulle dock aldrig lita på en människa som har begått grövre brott. Exempelvis mord eller våldtäkt. Har man gjort det förr....

Oerhört många tjejer som dras till kåkfarare för övrigt. Skyll er själva, ni visste vad ni gav er in på är mitt budskap. Sen får ni göra som ni vill. Lycka till med brottslingen TS. Det går säkert jättebra!
Svar på tråden "akta dig för honom!"