• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym
    Zanda skrev 2012-08-30 23:52:13 följande:

Han ÄR snäll, sjukt snäll, och en otroligt älskvärd person som förtjänar att vara lycklig, Han gjorde fel EN gång, allt släppte för han blev så förbannad och sviken. Jag FÖRSVARAR inte handlingen i sig, men jag FÖRSTÅR att han blev tokarg. Han har sonat sitt brott genom att dels sitta inne, dels tappa flera år med sina barn, bara det är straff nog. Han ångrar det han gjorde, står för det och skulle aldrig göra om det igen. Vet du själv hur du skulle reagerat i en liknande situation innan du dömer andra??!!

Härligt också att du dömer andra (mig) också på samma gång. Jag är verkligen ingen puckbrud som tänder på att vara ihop med struliga killar, jag är smart, stark och vet mitt värde. Har av honom även lärt mig att inte döma folk så snabbt, och att allt inte är vad det verkar. Jag tror faktiskt att du skulle tycka om mig, och till och med honom, om du fick träffa oss i verkligheten!

Förstår att det ovana, okända är läskigt, men livet är inte svart eller vitt....
    Vad händer den dan han känner sig sviken av dig (verklighet eller inbillning) och blir förbannad? Är det nåt du har funderat på?
  • Blancheflour

Vi har alla varnat henne. Åker hon dit och blir gruppvåldtagen av han och hans polare eller misshandlad har hon medvetet valt att utsätta sig för den faran. Hur som helst tänka jag inte ödsla mer energi på den här tråden, råkar hon illa ut är det hennes problem.

• Nice
    söderomizabella skrev 2012-08-31 09:26:46 följande:
    Vi har alla varnat henne. Åker hon dit och blir gruppvåldtagen av han och hans polare eller misshandlad har hon medvetet valt att utsätta sig för den faran. Hur som helst tänka jag inte ödsla mer energi på den här tråden, råkar hon illa ut är det hennes problem.
    Håller med dig man blir lite tröttObestämd
  • Blancheflour
    Anonym skrev 2012-08-31 09:10:58 följande:
    Vad händer den dan han känner sig sviken av dig (verklighet eller inbillning) och blir förbannad? Är det nåt du har funderat på?

Han har ju bara nästan slagit ihjäl en människa så det är nog inte så farligt om han skulle känna sig sviken av Zanda.
  • Blancheflour
    Nice skrev 2012-08-31 09:27:53 följande:
    Håller med dig man blir lite trött

Ja det blir man! Inte konstigt att så många tjejer utnyttjas och råkar illa ut när en del är så förbannad korkade.
  • oktoberlycka83

Alltså grejen med internet och telefon är ju att han kan vara precis vem han vill. Han kan vara precis den han tror att du söker. Självklart kan han vara precis så fin som han verkar..men det kan också vara en fasad, ett spel. Kanske omedvetet för att han VILL vara den personen..eller medvetet för att lura dej.

Tycker absolut att alla, oavsett bakrund, erfarenheter osv, förtjänar en chans. Men det betyder inte att man inte kan vara försiktig. Ta en fika, gå ut och käka, vad som helst på allmän plats. Men bind dej inte att BO hos honom. Ha en annan sovplats!! 
    Vad gör du och vart tar du vägen om det inte blir alls som du tänkt dej? Om du inte känner dej bekväm att vara hos honom? Någon plan för det iaf? 

• Miss P71

Jag hade aldrig åkt.. jag ahde bett han kommit till min stad. eller att ni skulle möts på halva vägen!

• oktoberlycka83

Sen just att du får en varning.. Oavsett vilka avsikter tjejen som skrev hade, så kanske du även måste ta ställning till om du vill ha sånt drama i ditt liv. Även om han kanske är en fin person nu så kan det ju vara så att det är mycke "skit" som följer med, om du förstår vad jag menar.

• Blancheflour
    oktoberlycka83 skrev 2012-08-31 09:41:34 följande:
    Sen just att du får en varning.. Oavsett vilka avsikter tjejen som skrev hade, så kanske du även måste ta ställning till om du vill ha sånt drama i ditt liv. Även om han kanske är en fin person nu så kan det ju vara så att det är mycke "skit" som följer med, om du förstår vad jag menar.

Inga varningar i världen kan stoppa TS från uppdraget att träffa den här farliga och spännande mannen som KANSKE gör illa henne men det verkar inte göra så mycket, för TS ska rädda honom från sig själv och ta hand om honom så han aldrig får återfall och så han alltid kommer vara snäll.
Svar på tråden "akta dig för honom!"