• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym
    InfinityPoint skrev 2012-09-01 07:18:24 följande:
    Hon kommer överleva helgen.

En psykopat tar inte livet av någon vid första dejten, det är då han charmar in sig. Det hela handlar om att bygga upp en relation som så småningom blir ett maktförhållande. Det är då våldet kommer.
    Hur var det med  "modefotografen"   i Växsjö-trakten   för några år sedan?   Någon i tråden var på väg att åka dit.    En av de unga kvinnor som  verkligen gjorde det dödades vid första besöket,   vill jag minnas.   Hon ville bara bli fotograferad.....

Ts  lär vara införstådd med vilka förväntningar killen  har på henne dock.....
  • Anonym
    InfinityPoint skrev 2012-09-01 07:18:24 följande:
    Hon kommer överleva helgen.

En psykopat tar inte livet av någon vid första dejten, det är då han charmar in sig. Det hela handlar om att bygga upp en relation som så småningom blir ett maktförhållande. Det är då våldet kommer.

Snälla vad är det med dig? Var glad för TS skull. Trist om du har haft det tufft förut men glöm inte att se det positiva också
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-01 09:29:33 följande:
    Hur var det med  "modefotografen"   i Växsjö-trakten   för några år sedan?   Någon i tråden var på väg att åka dit.    En av de unga kvinnor som  verkligen gjorde det dödades vid första besöket,   vill jag minnas.   Hon ville bara bli fotograferad.....

Ts  lär vara införstådd med vilka förväntningar killen  har på henne dock.....

så ifall man går på blind date så blir man dödad? du har tittat lite för mycket på film tror jag bestämt!
  • miljarden
    Anonym skrev 2012-09-01 08:56:26 följande:
    haha bara suttit inne i 6 år! vilken sopa! jag och mina polare satt inne 10 år vardera för grovt väpnat rån..
    Coolt.
  • Dorian Ertymexx
    miljarden skrev 2012-09-01 14:04:57 följande:
    Coolt.

Nej, just coolt är det inte.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-01 13:42:59 följande:

så ifall man går på blind date så blir man dödad? du har tittat lite för mycket på film tror jag bestämt!

Nej. Men om man åker hem till en okänd person långt hemifrån till en ännu mer avlägsen plats... Tja, det är inte smart. Som sagt, även om personen inte är en styckmördare eller psykopat, hur kul är det att fastna en hel helg med någon som man upptäcker sig ha noll personkemi med? Eller rentav avskyr? Iiiiinte smart. Alls!
  • miljarden
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 16:54:37 följande:

Nej, just coolt är det inte.
    Är beredd att hålla med dig. Bara en jättekonstig kommentar i sammanhanget.
  • maaammaaa

Killen har tydligen inte åkt dit på ett tag, några år kanske. Säkerligen gör han inget annat än kastar ut krokar i första taget. Fårse hur det låter om en månad, kanske hon är fast då. Då kan det vara annat ljud i skällan. Det man absolut inte ska göra är att ge ut sin hemadress och berätta var ens närmaste kompisar bor. Ja jag hoppas TS mår bra och vet att jag låter som en olyckskorp. Förresten har svenska tjejer rykte om att vara både naiva och lösaktiga. Om TS varit en turkisk kille som velat dejta en svensk tjej i Turkiet hade varningarna varit lika höga och han hade hetat äventyrare och idiot.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-01 13:42:59 följande:

Snarare med åren (MYCKET  dejtande)   lärt mig att det ligger någonting i regel nummer ett;   Träffas en kortare stund;  typ fika på stan första gången.   Om allt känns helt fel  kan du snabbt ursäkta dig och gå därifrån,  behöver inte ödsla mer tid på någon kemin inte alls stämmer med.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-01 23:58:57 följande:

Snarare med åren (MYCKET  dejtande)   lärt mig att det ligger någonting i regel nummer ett;   Träffas en kortare stund;  typ fika på stan första gången.   Om allt känns helt fel  kan du snabbt ursäkta dig och gå därifrån,  behöver inte ödsla mer tid på någon kemin inte alls stämmer med.

Skål
Svar på tråden "akta dig för honom!"