• Noir

mikrovågsugn eller inte?

Underfrukosten idag gick det upp för mig och min sambo att vi antagligen behöver en mikrovågsugn! Jag hatar mikrovågsugnar av hela mitt hjärta och har ingen bra plats i vårt lilla kök. värmer allt på spis/ugn och tinar i kylen o.s.v så jag har aldrig behövt en mikrovågsugn själv. Men nu väntar vi barn och ser hur alla andra använder mikrovågsugnen för att värma på barnets mat snabbt och enkelt.

Är mikrovågsugn ett måste?
    Ni som inte har mikrovågsugn hur har ni gjort och var det tidseffektivt?

• Svar på tråden mikrovågsugn eller inte?
  • MrsC74

Missen : nä du har inte starta en debatt skrev om vad jag ryckte. Sen började du debattera. Typiskt FL folk ? Ja är inte du FL folk ? Ser dig i flera trådar. Ofta rätt otrevi

• missen73

Jag har nyss blivit medlem efter 2 år uppehåll från fl så så många är det nog inte du

• Echo

Vi använder mikron för att värma mat (pureer). Däremot har vi använt vattenkokare till ersättning. Välling är det inget av barnen som äter.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • missen73

Varför påstår du då att jag är med i många trådar ????

• MrsC74

Om du vill köpa micro TS så hade dom riktigt bra nu på Ica maxi för 399:- :)

• Noir

Spännande att höra vad ni har att säga kring mikro eller inte. jag har ju tänkt att amma men det kommer säkert en dag då jag behöver en mikro men så länge jag kan vill jag självklart undvika det.

• saronica

När vi gav ersättning för 12 år sen så fick man inte använda micron till ersättning ( Jag kan ha missuppfattat) men vi kokade vatten och hade kallt i kylskåpet och varmt i en termos, sen lärde vi oss exakta fördelningen för att få perfekta värmen.

Nu har vi ingen micro och det fungerar hur bra som helst. Vi har lärt oss planera när vi ska börja värma maten åt barnen och hur länge det tar att värma upp mat i ugnen. Vi har inte plats och visst tar det tid men nu är vi så inkörda på det att vi tänker inte på det.

• Hoomlan

Jag använde både vattenkokare (utan sån temperatur grej, lärde mig hur länge den skulle låta innan det var att klicka av den) och sen har jag använt micro. Trivdes med båda två när jag gjorde ersättning. Burkmaten gjort jag själv först och sen micrade jag den när den skulle bli varm.

Hade varken klarat mig utan vatten kokare eller micro! Men nu när jag inte äger en vatten kokare längre kommer jag koka upp en massa vatten och antingen värma på spisen eller i micron sen om jag väljer att tex amma med pyret! :)

hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
  • missen73

Det var tal om strålningen för typ 10-12 år sedan när min son var liten o vi värmde i micro

Svar på tråden mikrovågsugn eller inte?