• Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 11:36
    Efter snart 4o sidor är det bara att inse att det är vanligare än jag trodde att man käka och drack i butik, både hos barn och vuxna.

Detta med hänvisning till att man får ju göra så, samt en miljon ursäkter till varför man inte kan vänta tills man passerat kassan.

Jag vill ställa ytterligare en fråga.
    I och med att man får testa möblerna på Ikea, i alla möjliga och (o)tänkbara ställningar (man får ju det, det vet ju alla).
    Hur resonerar ni som förälder här?
    Får era barn hoppa och studsa i möblerna för att 'man får' testa dom?

Jag tycker mig se ungar som studsar, hoppar i sofforna på Ikea utan att föräldern bryr sig och säger till dom.
    Tillåter ni era ungar detta också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 12:49
    Ni kan välja och hålla isär dom båda frågorna också, så slipper det skapa alltför stor förvirring hos vissa.

Detta liknar ju inte barn som är nästintill döende av hunger och törst i en matvarubutik, men i det stora hela något som underlättar för föräldern som just där och då inte vill ha en massa tjafs i onödan.

Just detta fenomenet kanske hänger ihop med samma föräldrar som dom som matar sina barn i matvarubutiken?

Vad vet jag? Därför frågar jag...

(hm, detta hoppandes i möblerna på Ikea sker varenda gång jag är där)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 14:59
    Det har startats en omröstningstråd av 'Jellybeanbaby' i frågan om ni låter ert barn äta och dricka inne i butik, innan ni har betalat?

www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66495468.html

• Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?
  • Celest

Vad gör dessa människor den dagen korterminalen är ur funktion, banken strular eller man glömt plånboken hemma och man han mumsat varor i butiken?

Det är faktiskt inte så jävla svårt att lämna sin vagn/korg och pipa iväg och betala en tablettask eller kexpaket innan man är färdighandlad.

Det är en principsak helt enkelt -

Betala innan du nyttjar!

• AngoStura

När jag hade handlat på Ullared i fem timmar häromdagen öppnade jag faktiskt en dricka i kön. Det var precis innan jag skulle betala och kassörskan titade på mig och jag tittade på henne och jag hoppas att hon förstpd att jag bara höll på att avlida av törst efter mitt hejdlösa shoppande och inte försökte snatta. Men det är klart att man skall betala först. Jag var bara.... väldigt utmattad och det helt självförvållat förstås.

• Caspersmama

Skulle aldrig få för mig att öppna något i affären och min son har aldrig frågat om det heller men då det oftast inte tar så lång tid att gå genom affären så dör han nog inte om han råkar bli hungrig precis under den tiden vi är i affären utan får vackert vänta tills vi betalat och gått ut!

• Echo
    Celest skrev 2012-09-09 09:40:54 följande:
    Vad gör dessa människor den dagen korterminalen är ur funktion, banken strular eller man glömt plånboken hemma och man han mumsat varor i butiken?
    Vad gör du den dagen något av detta händer och du är på restaurang? Spöke

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • sassus

Det ÄR ganska krångligt att lämna affären när man självscannar, och skulle kortet eller nåt strula har jag två kort, det finns en automat utanför och i värsta fall skulle jag åka tillbaka till affären och betala det jag var skyldig. Inte svårare än så.

• Elin 885
    AngoStura skrev 2012-09-09 10:14:11 följande:
    När jag hade handlat på Ullared i fem timmar häromdagen öppnade jag faktiskt en dricka i kön. Det var precis innan jag skulle betala och kassörskan titade på mig och jag tittade på henne och jag hoppas att hon förstpd att jag bara höll på att avlida av törst efter mitt hejdlösa shoppande och inte försökte snatta. Men det är klart att man skall betala först. Jag var bara.... väldigt utmattad och det helt självförvållat förstås.
    Jag brukar ha med mig en vattenflaska.
  • Hoomlan
    AngoStura skrev 2012-09-09 10:14:11 följande:
    Dom har ju även 2 fik tror jag det är där
    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
  • elwen

ni som skriver att ni höll på att dö av törst å alla andra konstiga förklaringar ...jag dricker innan jag betalt för jag är sugen ..så det är mitt försvar ..mitt sug =)
    å sen vet ni ju inte om nån ni ser också är gravid eller sjuk eller vad fan ni nu skyller på ...men jag tror ni bara är sugna hela bunten  

• Nenne666
    elwen skrev 2012-09-11 10:51:23 följande:
    ni som skriver att ni höll på att dö av törst å alla andra konstiga förklaringar ...jag dricker innan jag betalt för jag är sugen ..så det är mitt försvar ..mitt sug =)
    å sen vet ni ju inte om nån ni ser också är gravid eller sjuk eller vad fan ni nu skyller på ...men jag tror ni bara är sugna hela bunten  
    Jag säger taskig karaktär,ouppfostrade ungar,lata föräldrar och förmodligen fattiga folk med hopp om att slippa undanFörvånad, så får tråden sig en runda tillDrömmer.

Nä, i runda slängar, för att avrunda våra snart 1000 inlägg. Vi är la överens om att jag inte är överens med många av er.
    Oavsett så orkar jag ändå inte bry mig egentligen när jag handlar, hinner inte, skiter i det och har oftast brådis ut.

Kul att ni engagerat er, roat er/mig.

Syns i en annan tråd, någongång.

Skål

• Caaarroo

Tänkte bara uppdatera tråden och fråga om ni sett reklamen på fyran? Den där som gör reklam för Coop och medlems bonus! Där är det en gravid kvinna som äter direkt ur en kakpåse under tiden som hon handlar. Hon har alltså INTE betalat för varan och varför skulle Coop vilja marknadsföra sig på det viset om man INTE får göra så??

Bara en tanke! ð???

Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?