Är skolfoto för dyrt?
Skolfotot är tydligen för dyrt (http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/familj/article15498373.ab). Tycker ni det eller går det till överdrift av mer eller mindre snåla föräldrar?
Skolfotot är tydligen för dyrt (http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/familj/article15498373.ab). Tycker ni det eller går det till överdrift av mer eller mindre snåla föräldrar?
Vet föräldrar som tagit hem korten till påseende, skannat av dem och skrivit ut dem på fotopapper och sedan skickat tillbaka korten till företaget. Fräckt? Javisst, men vad gör man när man är fattig?
Var lite snabb där...
Själv tycker jag bara att skolkatalogerna är prisvärda.
Dyrt är det definitivt, men för dyrt är det tydligen inte eftersom jag köper hela paketet varje gång.
Nej jag tycker inte det är så dyrt faktiskt inte om man inte köper hela paketen i alla fall och hur ofta behöver man så många bilder? Bättre att köpa några få bilder som man vill ha än att alltid köpa allt som antagligen bara blir liggande sen. Jag har beställt till de två barn som hunnit ta och då betalade jag 353 kr för några bilder var på barnen samt skolkatalog, inte så farligt tycker inte jag. Var faktiskt bra bilder denna gången och lite olika att välja mellan, bilderna hade svart eller vit bakgrund och jag valde att ta något av varje
På första dagiset så satt tösen i mitt knä... De har redigerat bort min hand och därmed gett min tös en underarm från en annan dimension. Dessutom är fotot tråkigt. Hon sitter ju bara där och blir fotad...
De fotona var inte värda pengarna...
På andra dagiset så fotades de stora barnen utan föräldrarna. Tösen står upp och poserar. Händerna i sidan och ser lite "tuff" ut.
De fotona blev en mycket positiv överraskning! Fotografen har jobbat för sin lön...! Och jag betalade utan att tveka för de fotona...
Alltså... Man ser ju vad det är för en fotograf som varit där. En som bara vill ha pengar och skiter i kvalitén i fotona eller en som vill göra sina kunder nöjda...
Jag funderar starkt på att välja bort skolfotona i år eftersom vi är tillbaka på det första dagiset och istället gå till en fotostudio privat. En kille på jobbet är fotograf och han är jätteduktig... Känns som jag hellre betalar det dubbla och får bra foton än betalar för hälften och får skitbilder...