Är skolfoto för dyrt?
Skolfotot är tydligen för dyrt (http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/familj/article15498373.ab). Tycker ni det eller går det till överdrift av mer eller mindre snåla föräldrar?
Skolfotot är tydligen för dyrt (http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/familj/article15498373.ab). Tycker ni det eller går det till överdrift av mer eller mindre snåla föräldrar?
Ja, jag tycker att det är för dyrt.
Det är acceptabelt.
Jag tycker att det är ganska mycket pengar men det är inte för dyrt. Det är frivilligt att köpa fotona. Och precis som tidigare nämnts i tråden så är det dyrare att gå till en fotograf privat och låta fotografera barnen.
Jag tycker att det är lite dyrt. Jag köper ofta gruppbilden, men aldrig de små. Det dräller ju av bilder på honom här hemma!
stingrocka, låter bli att köpa? Som sagt var, det är högst frivilligt.
Den firma vi haft på min skola de senaste två åren har varit bedrövlig. Otrevliga fotografer och helt galna gruppbilder med grimaserande och blundande barn som suttit helt slumpmässigt utplacerade med stora luckor emellan sig. Och jag som sett hur fotona tagits kan säga att det var löpande band-principen på fotona. Usch! Det var jättemånga föräldrar som skickade tillbaka korten och firman fick till och med komma tillbaka och göra om gruppfotona för att de var så bedrövliga. Men de blev inte bättre då heller. Så kvalitén är inte alltid bra. I år har vi annan firma.
Visst är det dyrt. Jag brukar dock inte köpa hela paketet, här kan man iaf välja vilka kort man vill ha och sen de började med att erbjuda flera bilder så man får välja den man gillar bäst så tycker jag det är värt det.
Men Gud. Är det meningen att fotograferna skall arbeta gratis? Arbetar de som gnäller själva gratis? Det är inte lag på att man måste köpa fotona.
Bara den som har ett stort hål i skallen gnäller över dem som anser att det är för dyrt.
Jag tror inte att det är sådär jättemånga som bara har ett barn som tycker det är övermäktigt men är man sen ensam med 2-3 barn så är kostnaden en helt annan. Det är välkänt att stora grupper fått det markant sämre, bland annat ensamstående och att de anser att det är för dyrt borde alla ha vett nog att fatta. Visst, det är bara att låta bli men vad har de för val? Låta barnen svälta?
Bättre då att som många gör, klanka ner på de som har de sämst istället för att se det generella problemet med att klassklyftorna ökat dramatiskt.
Fö är det svindyrt för den pissiga kvalitén.