• Anonym

Pappa som blir för arg

Ligger här och gråter efter att min sambo skrikit "dumma unge" till vår son då han skulle byta bajsblöja och aonen satt sig med bajsrumpan på golvet.
    Sambon har svårt att kontrollera sina känslor och blir ofta arg. Han kan skrila dra åt helvete åt mig när han är arg men verkar inte tycka det är en sån stor sak, säger bara att när han är arg slänger han ur sig saker. Jag kan ta att han skriker åt mig men inte åt vår son som är 3 år! Mellan varven är han en bra pappa men har svårt att vara lugn när sonen trotsar eller inte vill gå på pottan osv.
    Jag har pratat och gett honom så många chanser men inget händer. Jag älskar min sambo men vet inte om det vrrkligen är ok beteende? Vi har en liten dotter på 3 mån också, så jag vill inte lämma honom men nåt måste ske.
    Nån som har liknande erfarenheter? Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Pappa som blir för arg
  • Anonym

Be han söka hjälp på psyk.... om du lämnar honom så kommer du inte våga lämna barnen hos honom....

• Anonym

Har redan bett honom om det, hans svar var " i helvete heller"

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-02 20:17:17 följande:
    Har redan bett honom om det, hans svar var " i helvete heller"

Mogen man du väljer att skaffa ytterligare ett barn med.....
  • Queenie70

Som mamma så skyddar man sitt barn från sådan psykisk misshandel. Man tar sitt barn ifrån en spdan uppväxt. Annars är man en värdelös mamma och en riktig skräpmänniska!!

• Queenie70

Hur är man funtad om man älskar nån som är elak mot ens barn? Fy fan. Är det inte bättre att ni adopterar bort barnen till nån som älskar dem, steriliserar er och sedab lever lyckliga i eran stora kärlek som tydligen övergår sunt förnuft, omsorgen om barnen och allt vett och sans??

• SupersurasunkSara

Har han någon diagnos? Att han inte är villig att inse att han har problem är ett stort problem. Du måste kanske välja, honom eller barnen. Har ni gemensam vårdnad?

• Loriyana

Du gråter över att han säger "dumma unge"!? Sorry men du låter som ett riktigt våp.

• Anonym

Jag känner igen mig lite i det du skriver. Saker jag tyckte hjälpte mot den ilska som komma i precis sådana situationer som du beskriver var... ...att prata med psykolog. Jag gicknästan ett år och tyckte det hjälpte. ... att identifiera farliga situationer innan jag började med dem. Jag tränade på det ofta och sedan gick det automatiskt att jag tänkte "aj aj nu får jag hålla i hatten!" så fort sonen satte sig på tvären eller inför blöjbyten eller tandborstning eller diverse skrik. Det avdramatiserade hela situationen och jag kunde behålla lugnet. ... att slapna av i axlar och överarmar. Speciellt att sänka ned axlarna fick adrenalinet att sjunka. Man kan inte vara i "defense mode " med armarn hängande fritt längs kroppen. Men det är verkligen inte lätt. Jag har aldrig någonsin brusat upp innan jag fick barn utan var världens mest behärskade person. Men det är något speciel som aktiveras när man aktivt motarbetas av den man försöker hjälpa.

• Queenie70
    Loriyana skrev 2012-10-02 20:47:24 följande:
    Du gråter över att han säger "dumma unge"!? Sorry men du låter som ett riktigt våp.

Du tycker det är ok att skrika dumma unge till en 3 åring som bajsat på sig och att det inte är mycket att ojja sig över alltså??
  • Anonym

Det blev ingen radbrytning och massa stavfel. Suck

Svar på tråden Pappa som blir för arg