• Anonym

Pappa som blir för arg

Ligger här och gråter efter att min sambo skrikit "dumma unge" till vår son då han skulle byta bajsblöja och aonen satt sig med bajsrumpan på golvet.
    Sambon har svårt att kontrollera sina känslor och blir ofta arg. Han kan skrila dra åt helvete åt mig när han är arg men verkar inte tycka det är en sån stor sak, säger bara att när han är arg slänger han ur sig saker. Jag kan ta att han skriker åt mig men inte åt vår son som är 3 år! Mellan varven är han en bra pappa men har svårt att vara lugn när sonen trotsar eller inte vill gå på pottan osv.
    Jag har pratat och gett honom så många chanser men inget händer. Jag älskar min sambo men vet inte om det vrrkligen är ok beteende? Vi har en liten dotter på 3 mån också, så jag vill inte lämma honom men nåt måste ske.
    Nån som har liknande erfarenheter? Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Pappa som blir för arg
  • Loriyana
    Queenie70 skrev 2012-10-02 20:56:15 följande:

Du tycker det är ok att skrika dumma unge till en 3 åring som bajsat på sig och att det inte är mycket att ojja sig över alltså??

Nej OK är det inte, men jag ser det absolut inte som lika allvarligt som du gör. BETYDLIGT värre vore att splittra familjen och hindra pappan från att umgås med sitt barn. DET skulle göra enormt mycket mer skada än att bli kallad "dumma unge" nån enstaka gång av en förälder som tappat tålamodet.
  • Loriyana
    Tom Araya skrev 2012-10-03 03:55:03 följande:
    Varför tänker man inte på sådant här innan man skaffar barn?

Förmodligen så är TS man inte GUD och kan inte spå in i framtiden över hur det kommer bli när man får barn.
  • Mar ia
    Loriyana skrev 2012-10-03 06:26:45 följande:

Nej OK är det inte, men jag ser det absolut inte som lika allvarligt som du gör. BETYDLIGT värre vore att splittra familjen och hindra pappan från att umgås med sitt barn. DET skulle göra enormt mycket mer skada än att bli kallad "dumma unge" nån enstaka gång av en förälder som tappat tålamodet.
  • Regnig måndag

Jag skulle vilja veta vem som inte tappar tålamodet med en trotsig 3-åring.
    Speciellt vem av byfånarna i tråden som skriker dumpa.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Tom Araya
    Loriyana skrev 2012-10-03 06:27:42 följande:

Förmodligen så är TS man inte GUD och kan inte spå in i framtiden över hur det kommer bli när man får barn.
    Du menar att kort stubin och taskigt tålamod inte borde ha uppenbarats för TS innan graviditeten....?....tja, det beror på hur bråttom de hade för att göra TS på smällen.
  • Queenie70

Detta är ju uppenbarligen ett mönster hos fadern, som nu drabbar även barnen. Nej, det är inte värre att vara separerad från en förälder som skadar, än att bo tillsammans med denne. Det är en absolut prioritet att skydda barnen i första läget, sedan är det upp till den dysfuntionella familjemedlemmen om det ska vara så framöver eller inte, genom att han eller hon inser att det han sysslar med är skadligt och tar emot hjälp. Först skydda, sedan söka hjälp, sedan förhoppningsvis få fungerande familjerelationer inom eller utom en parrelation. Fadern skadar barnet genom att skrika på mamman, och nu även genom att skrika på en försvaarslös 3 åring, för att han bajsat på sig (!!)
  • Queenie70
    Regnig måndag skrev 2012-10-03 06:13:19 följande:
    Gå till rätten med att det är en "nedbrytande miljö" för han sa dumma unge.
    Lycka till!

Jag gissar att det slutar med att du blir av med vårdnaden för resonerar man så saknar man verklighetsförankring.

Vilken funktion fyller det för dig att envist i varje tråd ålägga mig med åsikter som jag aldrig yttrat?

Hursomhelst, så, nej vårdnaden krävs det mycket för att bli av med, men om man visat sig skada sin barn så blir det absolut tal om begränsat umgänge, och kanske även umgänge med övervakning om man inte tar emot stöd för sin problematik. Att skrika och gapa som regel och ävem göra det mot en treåring som råkat bajsa på sig, är inget som de flesta av oss betraktar som normalavvikelser.
  • Queenie70
    Regnig måndag skrev 2012-10-03 06:51:32 följande:
    Jag skulle vilja veta vem som inte tappar tålamodet med en trotsig 3-åring.
    Speciellt vem av byfånarna i tråden som skriker dumpa.

I min värld är det rätt få människor som skriker åt treåringar för att de bajsat på sig, lite läskigt att det verkar hyfsat normalt i din värld. Kanske dags att se över sina referensramar?
  • Regnig måndag
    Queenie70 skrev 2012-10-03 08:08:35 följande:

I min värld är det rätt få människor som skriker åt treåringar för att de bajsat på sig, lite läskigt att det verkar hyfsat normalt i din värld. Kanske dags att se över sina referensramar?
    IRL så tappar de flesta människor tålamodet med trotsiga barn.
    Men inte på FL men så är inte det IRL heller, här är det jävligt lätt att bräka PK-ramsor och strössla moralkakor på de man anser vara lägre stående...
  • Regnig måndag
    Queenie70 skrev 2012-10-03 08:06:55 följande:

Vilken funktion fyller det för dig att envist i varje tråd ålägga mig med åsikter som jag aldrig yttrat?

Hursomhelst, så, nej vårdnaden krävs det mycket för att bli av med, men om man visat sig skada sin barn så blir det absolut tal om begränsat umgänge, och kanske även umgänge med övervakning om man inte tar emot stöd för sin problematik. Att skrika och gapa som regel och ävem göra det mot en treåring som råkat bajsa på sig, är inget som de flesta av oss betraktar som normalavvikelser.
    Jag ålägger inte dig några åsikter. Eftersom du tror det så kan vi konstatera att du saknar förmåga att tolka text.
    Jag stöter inte på dig särskilt ofta i forumen men du verkar ha en hang-up på mig eftersom du håller sån koll på vilka trådar jag deltar i eller inte.

Vänd dig till redaktionen om du nu känner dig så stalkad av mig så kan de hjälpa dig att tolka mina inlägg eller så skickar du PM direkt till mig. Dina utbrott här gentemot mig är rejält off topic och förstör tråden.
Svar på tråden Pappa som blir för arg