~* Juni Bebisar 2013 *~
Intressant! Jag har nämligen också stenkoll på när det är säkert och osäkert. Använde Lady-Comp (p-dator som håller koll på röda gula och gröna dagar baserat på morgontemp) och kondom (på gula och röda dagar). Har ALDRIG slarvat med kondom på röda dagar, på gula har det väl hänt att vi kört avbrutet, men bara på den första gula dagen efter mens och den dagen är långt ifrån ägglossningen. Har använt den här metoden i runt 6 år och det har fungerat klockrent, tills i höstas... Ny pojkvän, vi hade väl varit tillsammans i 3 månader (men kännt varandra i ca 2 år) och plötsligt kom inte mensen.. Jag fattar faktiskt ärligt talat inte hur det gick till, för vi var försiktiga eftersom förhållandet var nytt. Har försökt lura ut vad som "gick snett", men jag vet inte alls. Det enda som var skumt var att den sista mensen innan jag blev gravid kom ca 1,5 v tidigare än normalt (har aldrig hänt) men det ska inte påverka p-datorn eftersom den då ska lägga till fler osäkra dagar eftersom mensen betett sig annorlunda. Ja ja, så kan det gå!