~* Juni Bebisar 2013 *~
Vid 12 idag kom vår lilla tjej! 2175g och 44 cm lång. Hon mår bra men får extra tillmatning och ligger på värmedyna. Själv har jag ganska ont efter snittet, men det är det värt!!!
Vid 12 idag kom vår lilla tjej! 2175g och 44 cm lång. Hon mår bra men får extra tillmatning och ligger på värmedyna. Själv har jag ganska ont efter snittet, men det är det värt!!!
Tack allihop! Jodå, det blev en flicka och hon var inte så liten som jag var rädd för. Eller liten är hon ju, men hon ser inte spinkig ut
Jag får voltaren (tror jag det är) Sen har jag fått en spruta med Ketalan (tror jag det heter) men jag är låååångt ifrån smärtfri.. har dock, med hjälp av personal och gåbord, varit uppe och gått hela 10-15 m till toaletten och tillbaka igen! Fruktansvärt jobbigt och jag var mest yr och illamående + att det gjorde ont.. men jag slapp katetern efter det
Lilla pluttan ska tyvärr tillbringa natten på barnavdelningen, utan mig
hon ska ha extra mat varannan timme och personalen här tyckte att jag behövde få sova. Dessutom behöver jag ju hjälp så fort jag ska ta upp henne och sambon sover inte här. Lite jobbigt, men det är nog bäst så.
Tack igen!! Jo allt går bra men hon får fortfarande mat genom sonden blandat med amning. Å i get namn har hon fått än. Tur man har lite tid på sig
Idag fick vi komma hem! Fast lilltjejen är inte utskriven ännu, utan vi fick gå på s.k. Tidig hemgång. En sköterska kommer att komma hem till oss 2 ggr/v för vägning mm och vi fortsätter sondmatningen här hemma. Idag är hon exakt en vecka!! :) ska se om jag får tid att lägga in en bild imorgon eller nåt.
Grattis alla ni som fått era små sedan senast jag kikade in här :) Heja Kickilina!! Spännande !! :) Min lilla tjej blir 6 v på tisdag och i fredags vägde hon 3210 g! Har gått upp över 1 kg sedan födseln, känns bra :)
Grattis Kickilina!!!
Så ledsen för er skull melikey0u. Så ofattbart. Många kramar till er!!