Inlägg från: Kickilina |Visa alla inlägg
  • Kickilina

~* Juni Bebisar 2013 *~

CamillaLukasLudwigMagnus skrev 2013-01-20 14:45:38 följande:
    Följer gärna med här, vi väntar syskon till två pojkar som är födda 04 & 07, bebis beräknad till midsommar!
    Hej och välkommen! Hur mår du?
    Baby Lei skrev 2013-01-20 09:26:45 följande:

Hjäääälp, jag ligger och läser Gudrun Abascals bok och blir bara räddare och räddare.. Alla käcka meningar som att man måste våga möta sin smärta, och att den leder till något positivt osv ger mig panik! Jag vill inte ha SÅ fruktansvärt ont som det verkar göra!! Har fått två missfall i v.12, som gjorde fruktansvärt ont, och då är ju embryot pytte pytte litet jämfört med en fullgången bebis.. Huga.....

Visst gör det ont att föda, så är det i hela världen, och har varit i alla tider. Men här och nu finns det en massa go bedövning att få hjälp av! Varje minut föds en liten och tänk på alla kvinnor som fixar det, det kommer du också göra! Och man kan föda barn även om man är orolig och rädd och inte vågar möta sin smärta! Sen tror jag ändå på det här med att den smärtan man upplever vid missfall är en negativ smärta med mycket negativa känslor medan en förlossning med ett levande barn får man någonting för och blir på så vis mycket mer positiv och därför en annan smärtupplevelse.
  • Kickilina

Är det fler än jag som är grymt hetsig för tillfället?? Jag går igång på allt. Reagerar på saker på facebokk och börjar världens diskussioner. Retar upp mig på saker på jobbet och kommer igång och diskuterar. Maken får också stå ut med viss argumentation. Känner mig grymt hetsig och lite småelak på något sätt. Snälla säg att det är graviditetshormoner och att ni känner igen er!!! Eller är detta den nya jag??? (hoppas verkligen inte det)

• Kickilina
    Baby Lei skrev 2013-01-21 16:00:45 följande:

Kickliina, menar du den som heter "att föda utan rädsla"? Det är den jag hittar av Susanna Heli.
    Precis!
    Alicantina skrev 2013-01-21 15:42:29 följande:

inte jag men det stämmer på min man...kanske kan drabba båda;)
    Tihi!
    Valborgs skrev 2013-01-21 15:13:35 följande:
    UL gick bra idag, blev flyttad tillbaka till den 13e som det var från början istället för 17e :)
    Triss i tjejer blir det med.. :) mys! :)
    Grattis! Underbart!

• Kickilina
    KarinF skrev 2013-01-21 17:08:21 följande:
    Ett lyckat RUL för oss också idag! Allt såg bra ut med tvillingarna. En tjej och en kille!
    Nämen, underbart! Och en av varje...tjusigt!
  • Kickilina
    mytol skrev 2013-01-22 03:02:51 följande:
    Jag funderar på att skicka efter en amningsponcho vartefter.
    Var inte superbekväm förra gången med att amma ute på stan på fik osv. Dessutom blev min son störd ju större han blev om han såg ngt annat intressant å titta på.

Nån som har ngn erfarenhet av antingen amningssjal eller amningsponcho?
    Har ingen erfarenhet men skall också köpa en amningsponcho (den från by Leia tänkte jag) Höll på med filtar och grejer förra gången, men den kana av när man minst anade och då blev det ju lite blottande ändå. Trivs inte med att visa upp pattarna oavsett om jag inte ammar eller ej och går gärna in i ett annat rum än ammar bland folk men med amningsponcho känner jag att jag "vågar" amma bland folk.
    Mjj83l skrev 2013-01-21 22:45:08 följande:
    Störigt att hälften försvinner...
    Blev framflyttad 3 dagar.
    Så otroligt lättad över att allt var bra <3
    Nu kan jag förhoppningsvis sova igen
    Grattis till er lille gosse! Var det det du trodde?
    cj2 skrev 2013-01-22 08:18:26 följande:
    Här är det jag som är sjuk! Så jag orkar inte ens trotsa vädret och gå till dagis med ungarna. Så det lär bli en ganska tungrodd dag i dag, sjuk mamma + två uttråkade barn + hushållsysslor = "Snääääälla älskling kan du göra middag!"
    Krya på dig!

• Kickilina
    mytol skrev 2013-01-23 00:56:23 följande:
    Jag ska åka å kolla på en Emma Ljunga imorgon. Hade helt snöat in mig på brio happy när jag upptäckte att vår crescent blivit stulen.
    Har pratat med försäkringsbolaget och dessvärre är det så att vagnar äldre än 4 år dras det bort 60 % av värdet på. Brio racen är ännu inte 4 år utan 3 år så den drogs det bort 50 % på. Men men, det blir iaf ngt.

Hur som helst så kom denna emma ljungan upp igår å tyckte den såg fin å fräsch ut på bilden. Dessutom ville dom ha 900 kr för den så ja sa att ja måste ju iaf åka å kolla även om de låter suspekt billigt....
    Ingen aning om årsmodell, vilket inte spelar mig ngn roll så länge den är fin å fungerar utan problem. 

Vad tycker ni?

www.blocket.se/ostergotland/Barnvagn_Emmaljun... 
    Den såg ju jättefräsch ut! Den ser ut att vara en Emmaljunga Sport 09:a. 900 är ju ett kanonpris. Bara att slå till!
  • Kickilina
    sofie och laura skrev 2013-01-24 15:08:28 följande:
    Har ingen aning vad d blir för vagn framöver har inte den blekaste. Funderar på en Uj duo då minsta storebror blir 3 år.
    Vad tror ni behövs d syskonvagn eller inte
    Då jag fick andra barnet var dotter 3,5år och syskonvagn behövdes ej, dock ståbräda. Men hade hon varit något yngre hade jag garanterat köpt en dubbelvagn. Nu när tredje kommer och 2:an är 2 år och tre månader blir det garanterat syskonvagn. Har köpt en UJ duo och den känns kanonbra!
  • Kickilina

Får aldrig nog av namnprat Det är så härligt att alla har olika smak! Känns som många tänker (om man har syskon) att namnen skall passa ihop, det gör jag med.
    Av Albin och Alvin tycker jag Albin är finare, känns lite mer ovanligt idag än Alvin...
    Jag har en av var sedan tidigare, en Alma och en Ebbe och nu är det en Vide i magen (maken har inte bestämt sig ännu men han ska jag nog kunna övertala )
    Alicia Viberg låter kanonsnyggt!
    Karin F: Fina namn! Arvid och Agnes! Jag har också haft en hund som hette Ebba
    Miss mee: Ellie är underbart! Hade Vide inte varit en Vide hade det blivit en Ellie eller Greta!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~