Inlägg från: Kickilina |Visa alla inlägg
  • Kickilina

~* Juni Bebisar 2013 *~

För övrigt, är det någon som har erfarenhet av babynest?. Funderar på att införskaffa en denna gång. Tidigare haft liften till vagnen i sängen mellan oss till en början men ett babynest verkar ju vara mycket smidigare...

• Kickilina
    Zora skrev 2013-01-04 14:26:59 följande:
    Vi har varit på RUL idag. Allt såg jättebra ut och den var så söt med sina små knubbiga ben Vi valde att inte köpa några bilder (har från KUB) för den låg lite tokigt så det hade ändå inte blivit nåt bra. Vi har varit väldigt veliga vad gäller att ta reda på kön eller inte. Innan jag blev gravid så var jag säker på att jag inte skulle vilja veta, men nu så är jag jättenyfiken och killen vill gärna veta! Hon såg iallafall vilket kön det var (till 90%) och skrev det på en lapp som vi nu har i ett kuvert här hemma... återstår att se hur länge vi klarar av att hålla oss ha ha!

Blev även flyttad från 1 juni till 23 maj, men hon sa att vi skulle ta den nya dateringen med en nypa salt eftersom den tydligen är mer osäker än den som gjordes vid KUB. Så jag väljer att fortsätta gå på 1 juni, men har den andra dateringen i åtanke. Är rätt säker på att 1 juni är mer korrekt. 
    Nämen, hjälp, jag är alldeles för nyfiken, hade slitit upp kuvertet direkt... Sicka coolingar ni er som har ett brev därhemma

Jag var så inställd på att det var en flicka i magen, så blev först lite besviken (ja, jag vet, det låter tragiskt och hemskt) när jag såg att det var en pojke. Sen blev det inte bättre när jag berättade för storasyster..."NEJ!!, inte en till..."sa hon då. Och så berättade jag för både mamma och syster och båda hade hoppats på en tjej. Men nu känner jag bara lycka och glädje och tacksam för att det är en levande liten bebis i min mage! Får faktiskt skuldkänslor över hur jag reagerade!
  • Kickilina

Berättade för familj i v. 13 och för vännerna vi träffade allt eftersom. På facebook brukar vi inte outa överhuvudtaget, förutom då bebin kommit...det kanske är tråkigt...

Mina symtom är fortfarande det samma som från första start. Illamående, kräkningar, ömma bröst, tjoho!

• Kickilina
    sarabengtsson skrev 2013-01-05 13:27:09 följande:
    Vad det gäller mig och hur jag ska föda vet jag varken ut eller in... Min bm tror att jag blir beviljad snitt men jag vet inte om jag vill. Sprack till max inklusive ringmuskel som rök, har problem än idag. Behöver nog träffa min bm tidigare än 18 februari för att få prata.
    Låter ju som snitt för din del...om du fortfarande har problem...är det i form av läckage? (Du behöver inte svara om du inte vill såklart) Läkarna brukar föredra att kvinnan föder med snitt och hon tidigare haft en sphinkter grad 4 med restsymtom såsom tarmläckage mm.

I Göteborg behöver man gå igenom aurorasamtal för att beviljas snitt om det är pga psykologiska själ och första gången.

Caroliin: Hoppas att magvärken snart lugnar ner sig. Barnet ligger ju välpaketerad därinne, men får sig livmodern en stöt så kan den ju värka på ett tag...

Jag är så glad att Göteborg nu ändrat reglerna så att man blir igångsatt i v 42+0 om man vill istället för 43+0. Tycker det är sjukt att det tidigare varit olika i landet. Om jag bott ex. i Stockholm var det 42+0 och här 43+0. Visst ökar riskerna markant att en igångsättning avslutas instrumentellt (sugklocka, snitt, tång...) men samtidigt känns det hemskt med de mammor som kommer in i 43+0 med en död bebis i magen, om hon bott i Stockholm hade bebisen redan varit ute...Men nu är det ju ändring även här! Hurra!
  • Kickilina

Hej hopp!

Jobbigt för alla er med foglossning!!! Hoppas att ni hittar massa smarta knep så att det hålls på en rimlig nivå!

Natan: Även jag är ständigt illamående, fortfarande...tröttsamt!

Här började dagen med att jag ramlade nerför trappan - inte så trevligt!

Sen köpte jag en barnvagn - mycket trevligt! Det blev en Urban Jungle duo. Fyndade på blocket en kanonfin! Känner inte för att köpa en helt ny dubbelvagn eftersom den bara kommer användas under en begränsad period. Så denna blir perfekt! Kommer att ha kvar min Bugga också för att kombinera.

• Kickilina

Hej Premismamma!
    Oj, HELLP, obehagligt! Ja, vilken tur att du redan var på plats! Har du haft havandeskapsförgiftning med de andra också eller hade du ny partner??

Joino: Grattis till fint RUL!! *Längtar*

Madelen: Ja, du, det låter som foglossning tycker jag! Kan ju komma tidigare för varje barn tyvärr...

• Kickilina

Min livmoderrackare går 2 cm nedom navelplan, men om jag har fylld urinblåsa går den jäms med navelplan.

Etangen skrev 2013-01-07 14:22:18 följande:
    Hej! Jag väntar mitt andra barn i juni och har börjat leta lite vagnar, men problemet är att vi har en liten bagage och vi gillar uteliv så vi vill ha en barnvagn som tar så lite plats som möjligt, någon som vet någon bra?

Tack på förhand
    Evelina
    Kanske en Phil & Teds?? Den är ju liten och smidig. Du borde i alla fall köra på en vagn som inte är dubbel på bredden i alla fall Har kollat och känt runt lite. Har själv nu köpt en Urban Jungle Duo men den är bred, 73 cm. Phil & Teds är ju smidigare men kanske inte lika rolig för barnen, i alla fall den som tvingas sitta bak...
    Caliphora skrev 2013-01-07 14:23:32 följande:
     Hej! Lite nervös här, andra barnet på g, men första födseln i Sverige... Har bott i England de sista 10 åren, så har ingen aning hur allt funkar hemma!

Första vildingen är en flicka på 14 månader - mycket intressant att se hur det kommer va med 2 under 2! 
    Oho, spännande! Men om du fött i England så kommer du nog bli positivt överraskad över förlossningsvården i Sverige (hoppas jag i alla fall). Välkommen hem! Kul med två pseudotvillingar

• Kickilina

Finfina namn ni alla har tycker jag!

Jag har en Alma och en Ebbe hemma och till 85% säkerhet är den en gosse i magen och då blir det Vide...dyker det dock upp en tjej blir det Greta eller Elsie.

Är nu i v 18 och har gått upp 4 kg, känner mig dock som minst 10 kg fetare...har haft en rejäl förkylning och inte kunnat träna som jag vill och promenader är så ruggans segt

Lycka till Carolin och Acantha på gynakuten! Hoppas att allt är bra med era små liv!

Imorgon bär det av för oss till Branäs och skidåkning! Hurra!

• Kickilina

Barnmorskorna Norge (Jordmödrerne) kan jag verkligen rekommendera. Både 1:a och 2:a säsongen. Helt fantastisk tycker jag! Tror att det är bra att vara lite påläst innan sin förlossning. Inget överdrivet men lite lagom...men att heller inte missa att läsa på om tiden efter. Tycker att jag får kommentarer från mammor på BB varje gång jag jobbar att förlossningen var de förberedda på men det här efter hade de ingen koll på alls.

Tycker också att pattarna är härliga under graviditeten. Samtidigt som jag får panik när de bara sväller och blir som meloner...då töjs ju allt ut och det blir ännu värre efteråt Fick inga bristningar på magen under mina tidigare graviditeter. Däremot på brösten har jag fått bristningar, de växer nog till 4 x storleken...suck...

Har också gjort kinesiska kalendern och massa andra test som sa flicka till min lille gosse i magen Han kanske är ruskigt feminin...

• Kickilina

Hej! Och här är man i fjällen och njuter av snö, -16 och sol! Har dock blivit dunderförkyld jag med och ögoninflammation. Dotter kräktes första kvällen och vi var beredda att åka hem, delar hus med vänner men så blev det inget spy mer, halleluja!
    Madelen, har slutat att köra Alvedon/panodil på kidsen när de Hr feber, tycker det inte hjälper. kör bara Ipren. Kanon! Nu ska det ut och hårdtränas med dottern i backen, sista skiddagen idag!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~