Inlägg från: Kickilina |Visa alla inlägg
  • Kickilina

~* Juni Bebisar 2013 *~

em77 skrev 2012-12-30 21:04:17 följande:
    En fråga.. Vet att ni skrev om en web-shop med fina å prisvärda kläder till barn, vad hette den nu igen???

Har själv haft en barnklädes butik i 7 år så nu e det första ggn jag ska ut på marknaden å handla till tjejorna inför våren och till "bebben oxå förhoppningsvis om allt går vägen ". Så sitter å kollar in lite olika sidor å hittar inte den ni nämde.
    Om det var den som jag nämnde så var det pompdelux.se . Älskar deras kläder!!
  • Kickilina

Väldigt stor skillnad på postafen, lergigan och alkohol. Postafen och lergigan har testast på gravida i massa år utan fosterpåverkan. Alkohol däremot har man inte gjort några randomiserade studier på gravida vilket innebär att man inte har en aning om i vilken mängd som alkohol skadar ditt barn. Nolltolernas hos mig när det gäller alkohol!!

Panodil för att få ner febern är ok Baby Lei! Krya på dig!

Tycker lite synd om mig själv idag! Vaknade precis (jobbat i natt) och skall snart iväg och jobba igen. Tomt hus (familjen på fest) och det enda som fanns i kylen var tacco och choklad...tjoho...fest!
    I natt skall jag satsa på att förlösa första barnet i Göteborg 2013 Skrattande

Gott nytt år härliga mammor!

• Kickilina

Åh!! Firade 2013 (med fyrverkerier utanför fönstren) med att doktorn och jag tittade på min lille bebis med ultraljud. Det är en liten gosse!!!!!!!!!!! ( i alla fall till 90 %)

• Kickilina

Therese J...nej, så jobbigt!! Det är ju stor risk att få problem med njurarna under graviditeten om man haft besvär innan! Hoppas det inte blir värre!!

Alexandra: Obarmhärtigt ex. du har. Verkar inte sätta sin dotter först...suck...bra att du står på dig!

Em77: Så roligt (men intensivt) att ha en barnklädesbutik. Det har jag haft drömmar om att få ha någon gång...
    Har en Alma och en Ebbe sen innan. Nu blir det nog en Vide...(om jag får maken med på det Drömmer) Vilka sorter var det som du hade?

• Kickilina

Min lille Vide (till 85% Kyss) har nu äntligen börjat ge sig till känna. är i 16+3, så nu kickar han på. Men höll på att få panik ett tag när jag inte kände något alls, med 2:an kände jag redan v 13. (och jag som klankade ner på alla som köpte hem doptone för att lyssna på fosterljud...jag förstår nu, har redan gjort 2 ultraljud och lyssnat på hjärtljud två gånger...men nu tycker de andra barnmorskorna på jobbet att jag får lugna mig och stressa ner )
    Men det är ju så olika det här med fosterrörelser, dels beroende på om du är omföderska eller ej (då brukar det vara några veckor tidigare som man känner) och dels beroende på moderkakans placering som andra även påpekat.

Jag har också fått post Madelen!

• Kickilina
    Mjj83l skrev 2013-01-02 16:45:14 följande:
    Stackars stackars mig, vi har hela 3 veckor kvar till rul!!! :-O
    Idag var jag o sneglade in på bebisavdelningen på hm... Kliar i fingrarna!!!!
    Vill du köpa bäddset till snygga vagnen som står här hemma oxå.
    Rosa el blått set m Moln!?!?
    Vilken färg är vagnen? Det hade styrt mig mest tror jag. Tycker att rosa och blått funkar på både kille och tjej!
  • Kickilina
    sarabengtsson skrev 2013-01-02 20:14:29 följande:
    Sök på en grupp på Facebook som heter barnvagnar, där finns alla tips man någonsin kan få. En del har haft upp till 14 vagnar på ett år...
    Ha ha ha...då ligger jag i lä med mina 6 på ett år...vilket kändes lite överdrivet...men inte längre
  • Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-01-03 14:51:11 följande:
    Köpte ett par byxor, en grön baby filt, en speldosa och ett jätte gulligt bäddsätt m nyckel pigor.

Hur tänker ni kring färger och kön?
    Jag kommer köpa vad jag tycker är fint oavsett färg. Vet inte vad vi får än men har köpt både rosa och blå kläder och kommer använda allt.
    Tycker att allt funkar på allt Sonen har nog haft mer rosa än dottern. Det kommer komma en tid ändå när samhället (som det är idag) sätter in pojkar och flickor i fack och där barnen utan vilje dras med och vill ha det som de andra har. Men om jag på något sätt kan påverka dem nu så gör jag ett försök i alla fall. Är inte extrem på något vis. Tycker det bara är löjligt med tjej-killfäger, tjej-killeksaker. Alla är unika personer, inte bara ett kön!
  • Kickilina
    Bebislängtar skrev 2013-01-03 19:36:20 följande:
    Du tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg. Sen kissar du lite i den (ungefär lika mycket som du har bikarbonat) om det händer något - pyser, fräser, skummar eller så är det en pojke, händer det absolut inget är det en flicka. Tydligen är det extra syror i urinen om det är en pojk. =)
    Borde pysa och fräsa beroende på vad jag ätit också...och när på dygnet man kissar i muggen...och hur mycket jag druckit osv. Tror inte riktigt på det där, men det är lite roligt ändå

Em77: Åh, grattis till tredje tösen!! Underbart!

Ja, hen-diskussioner väcker mycket tankar och kan absolut gå till överdrift! Jag tror på att vi är en hon och han och inte skall skämmas för det samtidigt som vi inte skall glömma att vi är så mycket mer än vårt kön. Men...tror ändå det är bra att diskutera det och fundera kring det hela. Det känns ex. inte sunt att om du går in på Lindex, Kappahl, H&M mm. och skall köpa kläder till dottern som är 5 år och så är kläderna "för tjejer" tajta, glittriga, kortkort. "För killar" däremot så är det lekvänliga, slittåliga, lediga plagg. Suck! Skall vi kvinnor redan från start förväntas vara ett objekt och inruta oss i en mall på hur tjejer "skall" vara...
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~