Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

AlexandraViberg skrev 2012-11-08 18:11:41 följande:
    Jag åt pölsa och potatis med rödbetor! Vet inte hur maken kunde veta att jag var sugen på det när han åkte på affären. Har inte ätit det på ett år :P
    Meoow skrev 2012-11-08 17:46:31 följande:
    Nu är jag också sjukt sugen på päronsplit... :/

Men jösses vad ni gör mig sugen på allt möjligt. Pölsa var det ju evigheter sedan man åt. Jag och mannen älskar det, men barnen tycker inte om det så det blir ju inte att man gör det så ofta.
    Mums med päronsplit!
    Mår ju illa hela tiden om jag inte äter och när jag har ätit så mår jag också illa. Detta är inte roligt. Magen är helt fuckt up också. Köpte linfrö och katrinplommon idag. Hoppas att det gör susen. Är uppblåst som en luftballong. Inte fått gå på toa på 4 dagar.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Jag börjar få total panik inför det här. Vad har jag gett mig in på? Trodde jag skulle vara överlycklig över mitt tillstånd, men allt känns mest jobbigt. Känner mig inte alls lycklig, utan mest bara vettskrämd över det som komma ska. Humöret är uselt och jag är trött hela tiden. Ser ut som en fet kossa och inga kläder passar. Är också skitnervös för att släppa bomben för svärisarna också. Vet att de inte kommer bli stormförtjusta direkt.
    Förlåt min klagan, men just nu känner jag mig så nere.

• Sömntutan
    1000 skrev 2012-11-11 10:13:57 följande:

Man får känna så o klaga oxo, tycker jag. Tror det är sunt att tvivla och va rädd ibland. Det gör en nog redo på nåt knasigt sätt. Jag förstår din oro att berätta för svärisarna, min pappa visa inte en min när vi berätta o det sårar ju så klart, men samtidigt så e det ju ert barn och val. Jag försöker tänka att om han inte kan glädjas me mig så är största förlusten faktiskt hans, jag får ju så mkt annat. Bebis, en liten familj, bli mamma, kärlek o glädje fr vänner o släkt, kollegor, en spännande upplevelse... Och han får inte ens bli lite glad.. Typ!
    Tack för att du förstår!
    Baby Lei skrev 2012-11-11 11:33:09 följande:

Vad jobbigt! Vad känner du dig orolig för? Jag kan känna igen mig i att inte vara helt överlycklig ännu, i mitt fall så är jag fortfarande rädd för missfall. Måste ni berätta för svärföräldrarna redan nu? Varför tror du inte att de blir glada? Kramar
    Nja orolig vet jag inte om det är rätt ord. Mer "va fan ger vi oss in på?" Det är ju en totalförändring och för vår del blir det att börja om med smått igen. Våra söner är 9 och 7. Jag tror dock att jag hade de här tankarna när jag väntade mina andra barn också faktiskt. Men det känns inge roligt att känna såhär när man längtat så länge efter en trea. Hoppas att det blir bättre.
    Vi blev bjudna på mat hos svärföräldrarna idag och såklart fick jag springa på toa efter då maten nästan kom upp. Svärmor förstod ju direkt, men hon reagerade faktiskt inte riktigt som jag trodde. Hon blev faktiskt lite glad. Hon är inte den som hoppar av glädje eller visar känslor så värst ofta så jag tar hennes reaktion bra. Svärfar hade hunnit till jobbet, men hans reaktion är jag inte så nervös för. Känns skönt att ha det gjort iaf. Nu är det bara barnen kvar, men det ska nog gå bra.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Acantha skrev 2012-11-11 19:37:55 följande:
    Jag pendlar mellan förväntan och förtvivlan. Så länge jag inte visste att det var två, var det mest graviditeten som skrämde mig, nu är det att gå från ett barn som är stort och klarar sig mycket själv, till att har tre barn. Var ska sonen ta vägen i detta.

Känner att det är jätte svårt att vara positiv och glad, samtidigt som allt snurrar i huvudet och kroppen inte känns som min.

Hoppas vi båda snart känner oss mer hemma i detta!   
    Ja verkligen, det får vi hoppas! Men jag tror att vi kommer att växa in i det i takt med att magen kommer. Dock hade jag det jobbigt under andra graviditeten också. Mycket skuldkänslor, då jag inte riktigt förstog hur jag skulle ha kärlek nog till två barn. Fick hjälp av en jättegullig psykolog under hela graviditeten och det hjälpte mycket.
    Vi tar oss nog igenom denna period med dessa tankar och kommer känna ett lyckorus tillslut.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Tack alla goa som delar med sig och förstår! Jag hoppas att det har med hormoner att göra och att jag snart känner annorlunda.
    Mår ju dåligt fysiskt också vilket såklart också spelar in.
    Kram på er!

• Sömntutan

I dag och igår har illamåendet varit skitjobbigt. Köpte ett nytt paket med Postafen idag och det hjälper ju en del, tar liksom udden av det. Innan har det försvunnit helt, men inte nu. Det enda jag klarar något så när att äta är mackor. Inte det bästa direkt, men vad gör man?
    Något jag absolut inte klarar är rökta saker. Typ rökt skinka osv. Bara lukten gör mig spyfärdig.
    Som tur är så har magen blivit bättre iaf. Får gå på toa varje dag, vilket är en skänk från ovan.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Jösses, era samtal om KUB och FVP gör ju att man blir orolig. Jag har varit helt inställd på att inte göra några prov. Det är inget som jag i "mitt" landsting erbjuds då jag inte är 35 än. Jag ska vars ärlig och säga att jag nog är lite blåögd och tänker att " det händer inte mig", vilket jag såklart vet att det kan göra. Jag kommer ha fyllt 32 när bebisen kommer och är ju inte så ung längre. Men samtidigt så finns det ju många kvinnor i min ålder som föder helt friska barn. Ja de flesta faktiskt.
    Men visst får era diskussioner mig att bli lite orolig. Men jag tror jag står fast vid mitt beslut att inte göra testen och vara lite blåögd och hoppas och tro att det kommer ett friskt barn i juni.

• Sömntutan

Oj, detta med barnvagn har jag inte funderat så mycket på än. Tycker att det är alldeles för tidigt att tänka på än för min del. Vad jag vet är dock att vi inte kommer köpa en ny vagn. Tycker det är helt sjukt dyrt. Detta blir ju vårt sista barn också, så jag tycker det är onödigt i vårt fall. Men jag förstår er helt som vill ha en ny. Det var en självklarhet för mig också när vi väntade ettan.
    Tycker dock att det finns så många fina beg. som knappt ser använda ut så det blir så den här gången.
    Har haft Briovagnar innan och har gillat dem skarpt. Men vi få se vad det blir denna gång. Måste iaf ha en robust vagn nedbära hjul då vi bor på vischan.

• Sömntutan

Nog för att jag visste att jag hade dålig kondis, men va fan, jag flämtar ju som en brunstig ko så fort jag rör mig. Vad är detta? SÅ dålig kondis tror jag inte att jag har.

• Sömntutan

Oj, vilken uppståndelse det blev om detta med KUB. Såklart man börjat tänka lite i andra banor när man läser här inne, men jag har bestämt mig för att inte göra det trots att min ålder kanske är en aning emot mig ( blir 32 i april). Självklart så tycker jag att man ska få prata om vad som helst här i tråden. Det jag inte vill läsa hoppar jag över.
    Skulle aldrig låta mina beslut baseras på hur "folk" här inne gör. Dock kan man ju få andra synvinklar och ifrågasätta sina beslut pga. saker man läser här. Men jag tror nog man ska vara försiktig att vistas i forum om man vet att det påverkar en så negativt att man mår dåligt av att läsa vad andra gör, tycker och tänker.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~