Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Blåbärssaft skrev 2012-12-02 14:33:37 följande:
    Hej! Här har det tyvärr hänt tråkigheter. Skulle gått in i v.12 idag men fick lite blod på pappret när jag torkade mig igår.
    Åkte in till gyn akut idag och det visade sig att det lilla livet dött i v. 6-7. Är såklart förkrossande ledsen och matt men känner mig mest sviken på min kropp som lurats så. Har blivit inlagd nu och väntar på läkaren så får vi se vad hon beslutar. Ville bara berätta för er så ni vet varför jag lämnar tråden. Jättelycka till nu alla härliga Junimammor.
    Men så tråkigt Blåbärssaft. Ta hand om dig!
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Jag har blivit livrädd att bebisen inte lever längre. Vet inte varför, men det är en känsla jag fått sista tiden. Dock märker jag ju att magen har växt och mitt illamående har inte gett sig. Det är verkligen lång tid man får vänta på RUL.

Berättade för barnen i söndags och jag har ju varit jättenervös för äldsta sonens reaktion. Han har hela tiden så fort vi pratat om syskon slagit bak ut och inte alls gillar förslaget. Som tur var så gick det väldigt bra. Båda barnen blev glada och förväntansfulla. Stora sonen ringde fort till sin bästis och berättade stolt nyheten. Känns så skönt att de tog de bra.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    tovediana skrev 2012-12-03 23:03:50 följande:
    hej tjejer! nån som fått nån craving än då? :D
    själv är jag besatt av att doppa en morot i en citronhalva :S 
    Älskar ost, morötter och mackor.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Baby Lei: mina pojkar hinner bli 10 och 8 innan bebisen kommer, så det blir en liten sladdis.

• Sömntutan
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-05 08:17:29 följande:
    Så du räknas nu alltså som förstföderska igen ? :) Kul!
    Vissa säger att det är så, andra påstår att man inte kan bli förstföderska igen. Jag vet faktiskt inte hur det är. Får fråga BM på fredag när jag ska på inskrivning.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

I morgon är det inskrivning. Borde ju kännas kul, men jag tycker bara det känns jobbigt. Fick ju inget bra intryck av Bm när jag träffade henne när jag tog ut spiralen, så jag känner mig lite nervös.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Solrosen82 skrev 2012-12-06 20:21:38 följande:

Har du möjlighet att byta Bm?
    Saken är den att jag bor på en liten ort dit det kommer en barnmorska två ggr i veckan. Ska jag byta måste jag åka in till stan. Men känns det inte OK denna gång så kommer det vara värt att åka några mil för att få träffa en BM som man trivs med. Sa det när jag ringde om en tid och då sa den BM som jag pratade med att jag skulle höra av mig om det kändes fel efter denna gång. Så det kommer jag göra. Tänker inte gå och må dåligt så fort man ska på kontroller. Det ska ju vara roligt att gå dit.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    Valborgs skrev 2012-12-07 06:49:28 följande:
    Har funderat på det där med att banta under graviditet, det ska ju vara farligt för fostret. Nu bantar jag absolut inte frivilligt (även om det viktmässigt skulle behövas), men har så svårt att få i mig mat. Frukosten går bra, men sen tar det stopp. Igår åt jag tex bara frukost (gröt, ägg och makrillsknäckebröd), en clementin och 1 liten kroppkaka, fick inte i mig mer.. :( såhär har det sett ut sen magsjukan, vissa dagar får jag i mig mer men andra går bara inte.

Tog upp det med BM då jag gått ner 6kg nu, men fick bara till svar att det är bra att jag går ner.. Enligt henne kan ett högt BMI vara lika farligt som att "banta"..
    Så rädd att något ska hända bebisen..
    Det sägs ju att bebisen tar det den behöver och att det är du som mår sämst. Om du får i dig lite näring så är det nog ingen fara.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Gick bra med BM idag. Dock var mitt blodsockret för högt så det blir glykosbelastning om två veckor. Känns inte alls roligt och nu jan jag njuta ännu mindre av min graviditet. Tycker inte alls att jag misskött min kost och gosaker har jag ju knappt fått i mig pga. illamåendet. Mår skit just nu. Alltid är det något man ska oroa sig för.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~