melikey0u skrev 2012-11-16 08:44:31 följande:
Sömntutan: inte för å verka otrevlig eller nått men undrar vad du menar med å släppa ut magen, är själv överviktigt kanske 20 kg å de har börjat synas på mig med kläder på nu, är i V 9.
Ja nog kan jag släppa ut magen mer än vad jag gör och på så sätt få en större magen än vad jag kanske visar att jag har. Har själv övervikt på ungefär samma kilon som dig och om jag ville skulle jag ju kunna sätta på mig tighta toppar och just släppa ut magen och vips skulle jag se väldigt gravid ut. JAG skulle se ut som att jag var mycket längre gången än vad jag är, vilket JAG inte vill. I vecka 10 så är det ju inte så mycket bebismage som syns utan mer tarmar som spökar.
KäRinGa2 skrev 2012-11-16 08:44:22 följande:
Drar alltid in magen, har gjort sen ja va 13, så det går per automatik, men det är inte lätt att dölja bulan av svullna tarmar.. Det e juhnte bebisen som syns, livmodern ligger ju för långt bak, men det är iaf ett resultat av en förstorad livmoder med bebis i, även om det är tröga tarmar i vägen :)
Har anv mammabyxor i två/tre veckor redan.. Förra graviditeten va den första jag köpt mammkläder, men då var jag en storlek större (minst) än va jag är nu.. Köpt begagnade mammabyxor, ett par i strl 36 som vill trilla av trots att stropparna är åtdragna hur mye som helst, o ett par i strlk 34 som oxo trillar ner. Förmodl för att magen inte är bebisstor än, så resåren på begagnat antagl är utslitet eller nåt. För egentl är jag inte en 34a, utan en 36a. Mammatröjor framhäver magen, men de spelar ingen roll, den skymtar under lång linnen också.. Hoppas där e två! :) Föreligger minimum chans för det, dock.
Såklart är det inte lätt. Magen är ju som en svullen ballong

. Och visst har du rätt, det beror ju på att det faktiskt bor någon där inne. Är man sen smal så syns det ju på ett annat sätt. På mig syns det dock inte än.