Inlägg från: skjuter illa |Visa alla inlägg
  • skjuter illa

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vecka 6 (5+0) idag!! Glad
    Mår fortfarande helt ok. Kan känna ett litet illamående om det går för långt mellan målen. Det drar o stramar o växer i de nedre regionerna. Har nästan inte ont i tuttarna alls. Förra gången hade jag så ont att jag ville avlägsna dom från kroppen. Gaaaaah!! Inte har jag blivit så trött heller. Det kanske kommer.

Hur mår ni andra idag?

• skjuter illa

Men hur långt gången ska du vara? Kan ju hända att det inte satt igång ordentligt än. Kan oxå oroa mig för att jag till ex inte har så ont i brösten. Men läser jag äldre anteckningar så hade jag som mest symtom förra gången runt vecka 7-8 så det kommer väl fler o fler efter hand.

Jag håller iaf tummarna för att det inte är mf!

• skjuter illa

Åh herregud vad jag är sugen på sushi! Måste ha sushi! Om de fisken varit frusen innan borde det inte vara nåt farligt att äta va? Men det är kanske inte många sushiställen som fryser sin fisk... Obestämd

• skjuter illa
    NamliBecca skrev 2012-10-10 12:17:05 följande:
    Alla sushi-ställen jag ätit på fryser sin fisk. Äter min sushi precis som innan. Man ska ju undvika sushi i plastförpackningar på Ica t ex men skulle ändå aldrig äta det innan heller .
    Underbara nyheter! Känner mig helt fixerad när jag insåg att jag kanske inte skulle få äta på 9 månader! Förvånad Hahaha...
    Nä fy de på Ica vågar jag inte köpa, någonsin.
  • skjuter illa
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-10 12:20:54 följande:
    Jag väntar första barnet och är så galet nojjig över allt som kan gå fel! Tror det beror väldigt mycket på att jag för ett par år sedan fick veta att jag inte skulle kunna få barn på egen hand, utan att det skulle krävas mediciner och IVF-behandling för att ens ha en pyttechans. Jag och sambon "visste" ju därför att det inte skulle bli nåt på naturlig väg, så vi har kört på som vanligt, utan någon förhoppning om barn och med inställningen att vi skulle behöva dra igång ett helt maskineri när vi väl kände oss mogna för att starta hela den emotionella process det skulle innebära.

Jag har oregelbunden mens, så när mensen inte behagade dyka upp i början på september var jag inte förvånad. Sen när den dröjde lite väl länge tyckte sambon att jag kanske borde göra ett gravtest, bara för säkerhets skull..
    Förstå känslan när jag satt där och stirrade på det fina plusset! Det var alldeles overkligt, jag kunde inte annat än att sitta och skaka..

Vi gjorde det på naturlig väg, bara han och jag! Nu hoppas jag så innerligt att inget går fel..
    Oj vilken solskenshistoria! Solig Hoppas allt går bra för dig!

• skjuter illa

Håller med dig Mamma till W. Jag har sagt till mig själv att inte ägna missfall en tanke för nu är jag gravid. Punkt slut.

Och det är klart att man är lite orolig med jag tänker inte ge mina oroliga tankar föda eller energi för då växer de o tar över. Intalar mig istället att allt är bra, allt är normalt, allt kommer att gå bra. Tankens kraft är stor, tänk på det. Solig Och det gäller på båda hållen.

• skjuter illa
    mytol skrev 2012-10-10 14:37:18 följande:
    Får man ställa en intim fråga till er andra? Har ni haft sex efter pluset? Jag törs inte för jag vet att man kan ha sköra slemhinnor å börja blöda, ofarligt, men jag vill inte våndas över tankarna om det är en blödning pga sexet eller annat. Min sambo tycker nog att ja e väldans trist i
    Haha nä du inte mycket här heller. Vi skulle ta en sex-timeout till nästa ÄL nu i oktober för jag orkade inte med fler motgångar o tyvärr hade sexet blivit lite för mekaniskt o handlade bara om att bli gravid. Tyckte jag. Så jag var less. Och nu vågar jag inte riktigt. Förra graviditeten var vi nya i vår relation så då kunde vi inte hålla fingrarna i från varandra men nu 4,5 år senare är det lite svalare om man säger så. Flört
  • skjuter illa
    AlexandraViberg skrev 2012-10-10 15:13:55 följande:
    Vi har haft namn klart sen förra grav :D
    Kul! Glad Jag tyckte det var riktigt svårt första gången. Kanske blir det lättare nu.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~