~* Juni Bebisar 2013 *~
Ja många färger men vad synd att det inte fanns grått. :( Du får köpa i nån annan färg o sy åt annat! ;)
Ja många färger men vad synd att det inte fanns grått. :( Du får köpa i nån annan färg o sy åt annat! ;)
Tack! Det är en Kronan! 
Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.Jag som använt Otrivin o Strepsils både i denna o i förra graviditeten. Då rekommenderade Apoteket Otrivin. Det var 4 år sen. :P Inget fel på ungen som kom ut så det ska väl isf missbrukas i höga doser för att det skulle bli en fara för fostret.
Det är ju jäkligt illa hur olika informerade de är på apoteken. Nezeril skulle man inte alls använda! Otrivin var det bästa när man var gravid sa de till mig. Jag har alltid fått jätteont i min näsa när jag använt Nezeril. Vem tror man på då? Jag kollade FASS o tyckte inte det stod något som oroade mig. Denna omgången använde jag Otrivin till barn o bara vid sänggående. Äh jag tror inte det är nån fara.
Vi har ett fullständigt pojknamn bestämt men inget tjejnamn. Så bara för det är det säkert en tjej.
Iaf, är det en pöjk får han heta Hjalmar. Tjej.... Har några lösa förslag som Astrid, Ellen, Britta, Stina. Men inget vi fastnat för.
Har en Agnes redan!
Mina boobs är oxå stora. Har dubbel-D sen förra graviditeten men hoppas de inte blir större (men det lär de ju bli...). När barnafödandet är över för min del ska de opereras till en mindre o mer lätthanterlig storlek. ;)
Apropå rörelser i magen. Med dottern kände jag rörelser redan i vecka 16. Då kändes det som en fisk som sprattlade. Med pyret i magen nu har det varit puffar o små sparkar direkt. Känt i 2-3 veckor nu med det blir starkare o starkare. :)
För övrigt känner jag mig som Jabba the Hut idag. Stor o otymplig. Bara halvvägs så hur ska detta sluta...? :O
Har inte heller nån sexlust. Förra graviditeten var det tvärtom så mannen hoppades på att det skulle bli likadant nu. Tji fick han. Och jag. Men med min ligamentssmärta är sex det sista jag tänker på. I början var det ganska frustrerande för båda två men nu har vi bara accepterat att det är så här o att det inte hjälper att tvinga fram nånting. Förr eller senare lär lusten hitta tillbaka. :)
Har inte heller nån sexlust. Förra graviditeten var det tvärtom så mannen hoppades på att det skulle bli likadant nu. Tji fick han. Och jag. Men med min ligamentssmärta är sex det sista jag tänker på. I början var det ganska frustrerande för båda två men nu har vi bara accepterat att det är så här o att det inte hjälper att tvinga fram nånting. Förr eller senare lär lusten hitta tillbaka. :)
Sorry för dubbelpost...
Född 2010 är ett program från Svt där de ska följa ett antal barn i 15 år. Blir ju inte så mycket förlossningar mer än i första programmet men det var ett himla spännande program tyckte jag.
Grattis till alla som varit på RUL o fått se sina små hjärtan! :)
På måndag är det dags för oss att se vår lilla! Längtar! :)
Har oxå skickat förfrågan till FB-gruppen!
Många pojkar här på FL. I FB-gruppen är det många tjejer!