Inlägg från: skjuter illa |Visa alla inlägg
  • skjuter illa

~* Juni Bebisar 2013 *~

Ja många färger men vad synd att det inte fanns grått. :( Du får köpa i nån annan färg o sy åt annat! ;)

• skjuter illa
    Alicantina skrev 2013-01-06 17:42:10 följande:
    Ska ni jobba på tills det är dags? Jag får se om jag går ner i tid..mitt jobb är stressigt..gymnasielärare.
    I vilka ämnen? Jag skulle vilja bli gymnasielärare men nöjer mig med att "bara" bli förskollärare. ;)

Jag pluggar så jag ska skriva min C-uppsats i vår. Hoppas bara jag hinner bli klar med den innan bebis kommer. Dottern föddes 3 veckor innan BF så det kan ju ske även denna gången...
  • skjuter illa
    hurskadetgå skrev 2013-01-06 20:20:26 följande:
    Velar nu mellan olika barnvagnar Kronan, Emmaljunga Mondial Duo Combi, Tako Laret, Teutonia Elegance... tur att det finns gott om tid kvar Flört Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.

Fler med liten bil? Hur tänker ni med barnvagnen? 

(Skrev detta av misstag i bildtråden, sorry. Ni fick det bli dubbelt istället.)
    Aha, såg detta nu, svarade dig i bildtråden. :)
  • skjuter illa
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 21:03:31 följande:
    NI som har sammandragningar, hur ofta har ni sammandragningar på en dag, mellan tummen och pekfingret då jag antar att ni som jag inte räknar. (tänker nog göra det imorgon dock för tycker det är ganska många gånger)
    Jag har oxå sammandragningar + ligamentssmärtor från helvetet. Hade sammandragningar även med dottern. Magen kan vara spänd under längre stunder, gärna på kvällen av nån anledning. Dock helt ofarligt sa BM o läkare då o det säger de även nu. Ligamentssmärtorna har jag nästan konstant, inte bara vid speciella rörelser utan de är där jämt som en trevlig liten påminnelse om att jag är gravid... :P
  • skjuter illa
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 22:52:09 följande:
    Har med ligamenten ofta, inte exakt hela tiden men de värker till då och då och outhärdligt nu när jag börjar bli förkyld :P
    Fruktansvärt att nysa eller hosta.... :P
  • skjuter illa

Jag som använt Otrivin o Strepsils både i denna o i förra graviditeten. Då rekommenderade Apoteket Otrivin. Det var 4 år sen. :P Inget fel på ungen som kom ut så det ska väl isf missbrukas i höga doser för att det skulle bli en fara för fostret.

• skjuter illa

Det är ju jäkligt illa hur olika informerade de är på apoteken. Nezeril skulle man inte alls använda! Otrivin var det bästa när man var gravid sa de till mig. Jag har alltid fått jätteont i min näsa när jag använt Nezeril. Vem tror man på då? Jag kollade FASS o tyckte inte det stod något som oroade mig. Denna omgången använde jag Otrivin till barn o bara vid sänggående. Äh jag tror inte det är nån fara.

• skjuter illa

Vi har ett fullständigt pojknamn bestämt men inget tjejnamn. Så bara för det är det säkert en tjej.

Iaf, är det en pöjk får han heta Hjalmar. Tjej.... Har några lösa förslag som Astrid, Ellen, Britta, Stina. Men inget vi fastnat för.

Har en Agnes redan!

• skjuter illa

Mina boobs är oxå stora. Har dubbel-D sen förra graviditeten men hoppas de inte blir större (men det lär de ju bli...). När barnafödandet är över för min del ska de opereras till en mindre o mer lätthanterlig storlek. ;)

Apropå rörelser i magen. Med dottern kände jag rörelser redan i vecka 16. Då kändes det som en fisk som sprattlade. Med pyret i magen nu har det varit puffar o små sparkar direkt. Känt i 2-3 veckor nu med det blir starkare o starkare. :)

För övrigt känner jag mig som Jabba the Hut idag. Stor o otymplig. Bara halvvägs så hur ska detta sluta...? :O

• skjuter illa

Har inte heller nån sexlust. Förra graviditeten var det tvärtom så mannen hoppades på att det skulle bli likadant nu. Tji fick han. Och jag. Men med min ligamentssmärta är sex det sista jag tänker på. I början var det ganska frustrerande för båda två men nu har vi bara accepterat att det är så här o att det inte hjälper att tvinga fram nånting. Förr eller senare lär lusten hitta tillbaka. :)

• skjuter illa

Har inte heller nån sexlust. Förra graviditeten var det tvärtom så mannen hoppades på att det skulle bli likadant nu. Tji fick han. Och jag. Men med min ligamentssmärta är sex det sista jag tänker på. I början var det ganska frustrerande för båda två men nu har vi bara accepterat att det är så här o att det inte hjälper att tvinga fram nånting. Förr eller senare lär lusten hitta tillbaka. :)

• skjuter illa

Född 2010 är ett program från Svt där de ska följa ett antal barn i 15 år. Blir ju inte så mycket förlossningar mer än i första programmet men det var ett himla spännande program tyckte jag.

• skjuter illa

Grattis till alla som varit på RUL o fått se sina små hjärtan! :)

På måndag är det dags för oss att se vår lilla! Längtar! :)

• skjuter illa
    malinhudis skrev 2013-01-11 08:23:33 följande:
    Jag vill också börja shoppa till bebisen! Till vår son hade jag både handlat och fått mycket innan han föddes, sen kom han i v.31 och jag hade inte ett enda plagg som passade! Mormor och moster fick springa på stan för att handla det nödvändigaste :)
    Vår dotter kom oxå tidigare än väntat (vecka 37) o allt som vi köpt var för stort. Mamma fick köpa nytt på stan! :) Denna gången ska vi var liiite mer förberedda.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~