Inlägg från: skjuter illa |Visa alla inlägg
  • skjuter illa

~* Juni Bebisar 2013 *~

Blåbärssaft: haha! Känner igen mig. Fick precis ett psykbryt över dotterns grejer som ligger ÖVERALLT i lägenheten.
    Bakade kanelbullar o skulle plocka in en plåt i ugnen, vänder mig om o BAM! hela plåten åkte in i skafferigaveln o nästan alla bullarna trillade ner på det smutsiga golvet. Började skrika o gråta hysteriskt över att vårt kök är så förbannat litet att jag inte ens kan vända mig om utan att slå i saker. :/
    Har dessutom varit ensam med dottern hela helgen då mannen jobbat helg o det blir segt att bara gå hemma med en 3,5-åring att prata med.
    Usch vad mycket gnäll det blir.. Haha!

• skjuter illa

Mycket prat om missfall o jag förstår att man är orolig om man haft det innan men nånstans måste vi vara glada o försöka njuta. Att kroppen blir gravid visar på att den funkar men faktiskt även om det blir missfall (såvida det inte blir missfall onaturligt mycket). Ett missfall beror ju på att något var fel o kroppen reagerar helt normalt som den ska. Jag vet, tufft att tänka så men sant. Tänk nu på lilla pyret som ligger där inne o växer o väntar på er. Solig

Och ni illamående, jag tipsade om Beviplex Comp vitamintabletter! Jag har tagit sen i lördags o illamåendet har försvunnit! Ni måste prova!

mysmamman2 skrev 2012-10-15 08:55:43 följande:

ja allt började med att jag hade förvärkar i en hel vecka var 10 min dygnet runt, dom gjorde lika ont som de riktiga värkarna.. sov inget på en vecka så tillslut så satt dom igång mig ( när dom sätter igång en så kan det bli att dom måste det nästa gång med) jag hade skit jobbigt, fick sy några stygn så det var ju lugnt men har fått lätt framfall eller vad det nu heter sen fick jag en bristning mellan hål 1 och 2 ... skinnet imellan är suuuupertunnt så jag har ibland svårt att göra nr 2 på toa och är rädd det ska bli värre :(
    Vill oxå snittas då min ena slidvägg har försvagats efter förlossning o jag vill inte ha förvärra tillståndet. Samtidigt vill jag gärna föda naturligt igen då det var oerhört häftigt. Åtminstone de sista 10 minutrarna. Och jag vill gärna vara lite klarare i huvudet denna gången. Fick Petidin sist o var heeelt väck. Slumrade mellan värkarna o drömde allt möjligt sjukt. Minns nästan ingenting av förlossningen eftersom jag var så drogad. Haha! Kanske lika bra! Flört
  • skjuter illa

Halloj!

Nu vågar jag mig in här igen. Det var så mycket folk här ett tag så det blev svårt att hänga med. Har läst i tråden sen några veckor tillbaka o känner mig ganska uppdaterad. :)

Vecka 18 (17+5) för mig. Inväntar RUL den 14e men har redan sett bebis i både vecka 9 o 13. Hoppas att allt ser lika bra ut nu! Känner av små diffusa buffar o sparkar sen några veckor tillbaka. Inte alls som med dottern, hon kändes som en sprattlande fisk eller en fjäril. :)

Ser att ni pratar vagnar. Vi köpte vagn för 3 veckor sen. Kändes väldigt tidigt men när man ska köpa begagnat gäller det att agera. Det blev en svart Kronan douvagn - precis som vi ville ha. :) Kan rekommendera den till er som vill ha en rejäl vagn med skönt gung o många smarta finesser!

• skjuter illa

Är det för tidigt att vilja börja boa redan i vecka 18? Glad Jag vill bara fixa o dona här hemma o göra plats för den lilla. Förra omgången hann vi bara precis flytta in i vår nya lägenhet (en fredag) sen gick min slempropp på söndagen o jag blev inlagd. Känns som om jag måste ta igen allt jag missade då. Flört

sarabengtsson: Oj vad skoj! Och vad skönt att var bra.

• skjuter illa

Jag tänker att man kanske kan använda väskan sen oxå. Och istället för att köpa den själv tänker jag nog önska mig den.... Flört

• skjuter illa
    Natan skrev 2013-01-04 12:29:40 följande:
    Jag ska köpa min skötväska på svenskt tenn i Sthlm. Det blir antingen Josef Frank Manhattan eller svenskt tenn egna med blå eller svart bakgrund med vita elefanter :)
    Åh de är oxå jättesnygga!
  • skjuter illa
    gorek86 skrev 2013-01-04 15:06:42 följande:
    Tänkte höra med er om lite tips på barnvagnar, eftersom jag är helt grön på det området :)  Har alltid drömt om en trehjuling men en del tycker att dom är så ostadiga?? Vill inte ha en med fyra fasta hjul utan antingen en trehjuling eller med två svängbara hjul fram.

Min kille är ca 1,90 och jag är 1, 60 så det ska va en vagn som passar båda längderna :)

Är det nån som har nåt tips till mig?
    Min sambo är oxå lång (över 190). Vi har köpt en Kronan o den är lite för liten men det är mest jag som kommer att köra ändå.

Men Kronan har gjort en ny vagn som heter Duo S med svängbara framhjul o den är högre. Min sambo provade den o den passade superbra. Även min syster som är 175 cm lång tyckte den var bra. Går även att höja/sänka handtaget. För övrigt en väldigt snygg o proffsig vagn som fått många utmärkelser o goda betyg! (ja jag är såld på Kronan!)

Kolla här:

www.kronan.com/sv/barnvagn/duovagn-s-2012-svart
  • skjuter illa

Jag plussade och sen ringde jag mamma och lillasyster omedelbart! Nästa dag fick bror och den andra systern reda på det samt sambons mamma och syskon. Nån vecka senare berättade jag för min chef. Jag är ingen som kan hålla sånt hemligt och förstår inte varför det ska vara hemligt för de närmsta. Händer något vill jag ha deras stöd. Däremot tycker jag det är mindre viktigt att ytligt bekanta på Facebook vet något.

• skjuter illa

Ser att det är många som gillar tyg med moln . Är man lite händig o har en symaskin tillgänglig finns det molntyg på Ohlssons tyger (finns lite överallt i Sverige) som kostar 99 kr/meter o finns i många färger. Jag har sytt både byxor till dottern o bebis o påslakan till vagn.

Älskar retro! Glad
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~