Mycket prat om missfall o jag förstår att man är orolig om man haft det innan men nånstans måste vi vara glada o försöka njuta. Att kroppen blir gravid visar på att den funkar men faktiskt även om det blir missfall (såvida det inte blir missfall onaturligt mycket). Ett missfall beror ju på att något var fel o kroppen reagerar helt normalt som den ska. Jag vet, tufft att tänka så men sant. Tänk nu på lilla pyret som ligger där inne o växer o väntar på er. 
Och ni illamående, jag tipsade om Beviplex Comp vitamintabletter! Jag har tagit sen i lördags o illamåendet har försvunnit! Ni måste prova!
mysmamman2 skrev 2012-10-15 08:55:43 följande:
ja allt började med att jag hade förvärkar i en hel vecka var 10 min dygnet runt, dom gjorde lika ont som de riktiga värkarna.. sov inget på en vecka så tillslut så satt dom igång mig ( när dom sätter igång en så kan det bli att dom måste det nästa gång med) jag hade skit jobbigt, fick sy några stygn så det var ju lugnt men har fått lätt framfall eller vad det nu heter sen fick jag en bristning mellan hål 1 och 2 ... skinnet imellan är suuuupertunnt så jag har ibland svårt att göra nr 2 på toa och är rädd det ska bli värre :(
Vill oxå snittas då min ena slidvägg har försvagats efter förlossning o jag vill inte ha förvärra tillståndet. Samtidigt vill jag gärna föda naturligt igen då det var oerhört häftigt. Åtminstone de sista 10 minutrarna. Och jag vill gärna vara lite klarare i huvudet denna gången. Fick Petidin sist o var heeelt väck. Slumrade mellan värkarna o drömde allt möjligt sjukt. Minns nästan ingenting av förlossningen eftersom jag var så drogad. Haha! Kanske lika bra!