Inlägg från: Alicantina |Visa alla inlägg
  • Alicantina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Ang sympton...jag var hos en vän och vi bestämde att vi efter att ha lagt barnen skulle sitta uppe och snacka men jag somnade 20:30 med barnen...och i vanliga fall är jag nattmänniska..så trötthet skulle jag säga!

• Alicantina
    Solrosen82 skrev 2013-01-05 22:27:06 följande:
    Jag tänkte skriva nåt på Facebook när vi fått svaret från fvp:et och varit på Rul som är på torsdag. Tror inte det blir UL bilden, mer nåt i stil med att barnen längtar så till juni då bebis kommer :)

Jag var jättesugen på mjölk, fil och ost tidigare, men sen jag började med kvinna-vitaminer så har det lagt sig. Hoppas slippa järntabletter då en tablett innehållet dagsbehovet av järn.

Förlossningen vill jag helst bli igångsatt. Gick 10 dagar över tiden sist och ut kom en pojke på 5410gr. Moderkakan släppte inte och jag var en hårsmån från att åka in på operation. Bm har redan pratat med spec mvc om att vi ska få prata med en läkare några veckor innan bf om en igångsättning. Jag har hört att det brukar vara svårt så de flesta är emot onaturliga förlossningar. Och jag är spyless på vårdpersonal som säger att jag e lång och klarar av stora barn!

Jag äter gravid/amning vitaminer och kalciumet och järnet går inte så bra ihop ju så min barnmorska rekommendera att ta vitaminen på morgonen och sen järntablett på kvällen.
  • Alicantina
    MissMe83 skrev 2013-01-06 10:37:48 följande:
    Äh My god! Måste klaga lite till!

Insåg häromdagen att alla kläder sitter väldigt obekvämt! Provade väninnans mamma byxor i strlk 40! Satt perfekt! Shit! Jag hade ju 34/36 innan. Hur gick detta till?

Fler som fått byta klädstorlek?

Jag har normalt 40 och nu kommer 40 inte över låren så 42 passar bra. Blev så irriterad när jag försökte beställa jeans på nätet och överallt nästan stod det extra skinny och smal passform...plus att jag ville beställa jeans till min 9-åring som är lite mullig om lår o mage samma problem där smal passform överallt! Sjuukt ju! Vi gravida ska ju bli större och inte smalare. Och alla barn är inte supersmala!!!
  • Alicantina
    em77 skrev 2013-01-06 15:45:13 följande:
    Haft mamma å pappa här på lunch... Och sen körde sambon hem dom då han skulle till golfbanan å slå å tjejorna e hos kompisar. Så jag e själv.. Lyx med egen tid borde städa bort det sista av julen dvs stjärnor å stakar men jag väntar tills dom kommer hem. Nu ska jag bara njuuuuta!!!

Det gör du rätt i...skönt!
  • Alicantina

Ska ni jobba på tills det är dags? Jag får se om jag går ner i tid..mitt jobb är stressigt..gymnasielärare.

• Alicantina
    skjuter illa skrev 2013-01-06 18:03:52 följande:
    I vilka ämnen? Jag skulle vilja bli gymnasielärare men nöjer mig med att "bara" bli förskollärare. ;)

Jag pluggar så jag ska skriva min C-uppsats i vår. Hoppas bara jag hinner bli klar med den innan bebis kommer. Dottern föddes 3 veckor innan BF så det kan ju ske även denna gången...

Spanska & Engelska kanske går ner till 60 % mot slutet.
  • Alicantina
    hurskadetgå skrev 2013-01-06 20:20:26 följande:
    Velar nu mellan olika barnvagnar Kronan, Emmaljunga Mondial Duo Combi, Tako Laret, Teutonia Elegance... tur att det finns gott om tid kvar  Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.

Fler med liten bil? Hur tänker ni med barnvagnen? 

(Skrev detta av misstag i bildtråden, sorry. Ni fick det bli dubbelt istället.)

Har inte haft min ford fiesta länge ..måste testa om det går i en vagn men tror inte det. Vi har en stor Kia Sportage men med litet bagageutrymme..vet inte hur vi gör!
  • Alicantina

t

em77 skrev 2013-01-06 21:24:19 följande:
    Jag har väldigt ofta.. Tycker jag själv . Speciellt på kvällarna. Ska oxå räkna imorgon AlexandraViberg. Återkommer )

Oj sammandragningar redan nu? Hur känns hårdnar magen el? Minns hur de som starta förlossningen kändes men jag har aldrig haft innan.
  • Alicantina
    MissMe83 skrev 2013-01-06 21:28:25 följande:
    Louise1983: tack så mycket . Är glad över att dom anser att bebis är utom fara nu. Nu är det mig dom ska hålla frisk och vid liv. Har högre risk för hjärnblödningar bl.a. Men som det är nu har dom kontroll på allt .

Mhpo: tack ja det är verkligen ett mirakel . Vi skulle adoptera och hade gått igenom hela processen. Väntar nu barnbesked och helt plötsligt blir jag gravid. Det var inte jätte kul att vara gravid längre när läkarna gjorde oss uppmärksamma på alla risker både för barnet och mig. Så drt har varit en känslomässig berg och dalbana

Önskar dig all lycka till:)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~