Inlägg från: Alicantina |Visa alla inlägg
  • Alicantina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Mjj83l skrev 2013-01-11 09:28:13 följande:
    Skickat förfrågan till gruppen på fb, roligt
    Vad är det för grupp?
  • Alicantina
    ToTo10 skrev 2013-01-14 14:22:56 följande:
    Hej på er alla!

Hoppas allt går bra för er!

Jag har inte riktigt orkar hålla till här de senaste veckorna...

Allt går tyvärr inte så bra som vi hoppats...

Började med blödningar och när de var på väg att ge sig, hade inte blött på ett par dagar, så kom det vatten...

Vi åkte till akuten och under hela tiden vi var där kom inget mera... Jourläkaren kom, gjorde undersökning och vi fick se dem små... Allt såg bra ut, inget öppet, bra med fostervatten och båda rörde sig som de skulle. 

När vi åkte från akuten kom dock mer vatten och det fortsatte komma under natten, sen lugnt hela dagen efter, kom på kvällen och natten..

Ett par dagar senare hade vi ny kontroll som visade att inget fostervatten alls fanns kvar runt den ena tvillingen... :( Hjärtat slog fortfarande, men den låg, såklart, helt stilla... Kunde inte röra sig alls.

Fick ny tid 3 dagar senare, samma då... Inget vatten, helt stilla, men hjärtat slog...

Ny tid på onsdag igen och då har bebis legat utan vatten över en vecka, så hoppet att hinnsäcken ska läka ihop så vatten kan fyllas på är ganska obefintlig nu... Och, även om den skulle göra det är chansen inte stor att bebis skulle överleva särskilt länge... Utan vatten kan den ju tyvärr inte utvecklas :(

Den andra tvillingen mår iaf hur bra som helst, bra med vatten, rör sig som den ska och precis så stor som den bör vara. 

Så vad vi nu är mest oroliga för är hur allt detta kommer påverka den andra tvillingen...

Läkarna vet tyvärr inte mycket mer än oss... Täta kontroller och väntan är det som gäller nu! Och fortsätta försöka hålla hoppet och humöret vid gott mod. 

Tycker så otroligt synd om vårt stackars lilla hjärta som ligger där och inte kan röra sig alls...

Vi slits hela tiden mellan att försöka glädjas åt den tvillingen som mår bra medan vi samtidigt börjat sörja den vi med största sannolikhet kommer att mista.... 

Nej..men usch vad sorgligt. Stor kram till er och jag hoppas såklart allt går bra.
  • Alicantina
    cj2 skrev 2013-01-14 14:15:02 följande:
    Jag har gått upp två kg och har panik! är 179 och väger 85,5 nu. Gick upp 30 kg båda förra gångerna med en förstörd kropp som brev på posten. Vill verkligen inte gå upp så mycket nu! LIVRÄDD!

Har gått upp 6 kg v.20 väger 85.5 oxå och är 1.81 lång. Har ingen panik..upp vill man ju gå när man är gravid:)
  • Alicantina
    em77 skrev 2013-01-17 14:59:34 följande:
    Är så glad å lättad efter ett lyckat RUL.. Nu kan jag äntligen slappna av lite å släppa lite av oron. Phuuu!!! Är så impad av hur grundligt dom gick igenom allt!! Var inte i närheten av att få så mkt info för 6

Va skönt! Tog ni reda på kön?
  • Alicantina
    Camillas skrev 2013-01-18 23:20:41 följande:
    Är det inte tidigt å köpa saker nu när bebisen kommer i sommar? :O Eller är det jag som är efter och bör börja kolla saker redan nu haha?

Jag tycker också det är tidigt;) Jag brukar börja handla åt bebben i 7:e-8:e månaden!
  • Alicantina
    Elfwinter84 skrev 2013-01-19 07:02:34 följande:
    Igår började vi inteda barnrummet! Spjälsäng, klädkista och bokhylla på plats :) Det är vårt gamla sovrum, vi har flyttat in i datarummet så bebis får eget :)

Är lite nyfiken...många härverkar ordna ett eget rum till bebisen..själv har jag aldrig ordnat det utan spjälsängen har stått i vårt sovrum. Sedan har vi ordnat eget rum när tjejerna närmat sig 2-3. Ni som har eget rum kan ni inte säga fördelarna med det? Nu har vi köpt hus så rum har vi..:)
  • Alicantina
    Kickilina skrev 2013-01-21 12:15:07 följande:
    Skönt att vi är fler bitches (ursäktar min norska?! skrivna variant av facebook )

inte jag men det stämmer på min man...kanske kan drabba båda;)
  • Alicantina
    Mjj83l skrev 2013-01-21 22:39:35 följande:
    Haft RUL idag!

Varit ett vrak i ca 10 dagar för jag knappt känt bebisen längre...

Men bebben mådde utmärkt!!!! har moderkakan i framväggen så det förklarar det

HAN visade stolt o oblygt upp snorren ur alla vinklar :-P på hälften av våra 9 bilder finns den me hahahaha!!!

Solklart en gosse

Bf 21.

Grattis till pojken:)
  • Alicantina
    LindaMJ skrev 2013-01-22 08:51:41 följande:
    jag har en liten fråga, jag fick ett papper där det stod att jag skulle börja med järntabletter från och med vecka 20, menar dom då v19+0 när man går in i v20 eller v20+0?

Fick du pappret under ett besök eller hemskickat? Jag har inte fått nåt.
  • Alicantina
    Caroliin skrev 2013-01-23 07:44:46 följande:
    V.22 idag :)

Kul:) vi närmar oss..går in i v.22 på måndag:)
  • Alicantina
    Natan skrev 2013-01-25 15:09:11 följande:
    Är det någon mer än jag som har sjukligt ont i huvudet? Har haft huvudvärk sen igår kväll och Alvedon hjälper inte! Jag har druckit vatten å det hjälper inte heller :(

Jag brukar inte ha ont i huvudet men har känt lite igår o idag samt vaknat vid 5 o varit pigg men så brukar det vara för mig när det är el. håller på att bli fullmåne. Flera tjejer på jobbet som oxå hade huvudvärk idag.
  • Alicantina
    Solrosen82 skrev 2013-01-25 21:33:57 följande:
    Hur tänker ni andra om namn? Vill ni ha ett ovanligt som inte "hälften" av alla barn heter eller väljer ni vanliga populära namn? Vi väljer mer ovanliga namn, men inte för ovanliga. Helst ska namnen vara lätta att säga på engelska också. Var in på scb:s hemsida tidigare i veckan och såg att de publicerat 2012 års namnlistor. Ett av favoritnamnen om det blir en pojke hade klättrat rejält på listan och då känns det inte lika aktuellt längre. :(

Jag väljer namn som låter fint i mina öron men är namnet för vanligt tappar jag lusten och sedan är betydelsen viktigt för mig. Mina barns namn betyder hopp och turkos ädelsten, på arabiska, Amell& Feyroz (slutet uttalas som blomman ros)
  • Alicantina
    mrshope skrev 2013-01-26 18:04:28 följande:
    Jaaa! Några utav mina favoriter som Elvira och Ella har han sagt 'över min döda kropp' om.

Lite tråkigt när man har kanske tänkt på dessa namn i flera år!

Ja sånt är trist! jag o mannen har inte varit ense. Fick jag välja helt fritt skulle det bli Natanel om kille och Agnes om tjej...men nu måste vi hitta ett som funkar på arabiska o svenska...men d funkar för mig det finns många fina namn där med!
  • Alicantina

Namnfunderingar här. Hade ju bestämt Selma o mannen va i princip me på det sen fick en på jobbet nyligen en tjej som han döpte till det. Ville egentligen ha ett svensk&arabiskt namn..men nu finns typ bara Sara kvar de e fint men så vanligt. Har nu funderat mer o mer på Amira men det är inte svenskt plus att min bonusdotter heter Amina o min lilla 5- åring Amell...blir det för likt?? vad tycker ni?

• Alicantina
    Kickilina skrev 2013-01-31 09:59:02 följande:
    Mysigt!!! Gekås är ju aldrig fel!!! Jag känner inga "boa-känslor" ännu, det känns lite tråkigt. Hoppas det kommer lite senare. Med barn nr 2 kom de väldigt tidigt. Tror det berodde på att det är 4 år mellan 1:an och 2:an och längtade verkligen efter en liten. Nu känns det annorlunda. Även om 2:an snart är 2 så känns det som supernyss han hade strl 56...

Nä, vad tråkigt med Selma, det är ju fantastiskt vackert! Kan ni inte köra på det ändå?? En arbetskollega är ju inte så nära, eller? Amira känns väldigt likt både Amina och Ameli, svårt att hålla isär. Sara är fint! Men som du säger, väldigt vanligt (men det behöver ju inte vara fel?!)

Mina tankar kring förlossningen går verkligen upp och ner hela tiden. Ena stunden vill jag föda här och nu för att det är så coolt! Andra stunden funderar jag på vad jag gett mig in på (kanske beror på att på jobbet, då mammorna förstår att jag ska ha barn påpekar hur dum jag kan vara som försatt mig i den situationen de är i för tillfället...fastän jag ser och jobbar med det varje dag...)

Tack för tips!!  Kom på 2 nya idag, Merielle och Cherine  dom är arabiska fast jag ändrat stavningen dock inte svenska som jag vill.  Svåårt det här, men det lutar nog åt Selma i alla fall känns bara så trist när jag trodde jag var ensam om detta namn i min närmsta krets, men kanske ska strunta i att han nyligen namngav sin dotter till det!
  • Alicantina
    Sonaten skrev 2013-01-31 13:23:32 följande:
    Kul när man hittar namn som passar på flera språk! Alma eller Aila eller Laila eller Ella eller Miriam eller Mariam eller Sonya eller Elina eller Emilia. Kanske inte arabiska namn precis men lite liknande tycker jag. Eller varför inte ta Selma som ni tänkte, det kanske inte är hela livet som ni följs åt med den andra Selma-flickan. Jag har tidigare sett en bra namngenerator som tog hänsyn till ursprung/språk. Hittar inte den nu men testa den här www.fornamn.se/Arabiska-namn/flicknamn/ sida,1.html

Tack:) Har redan lusläst den där sidan;)  Leyla är fint, har funderat på det!!
  • Alicantina
    Baby Lei skrev 2013-01-31 14:43:46 följande:

Leyla är fint! Tänker direkt på den jättefina låten av Eric Clapton.
    Jag tycker om Khadidja också. Kanske för att en tjej jag känner heter det, och hon är toppen! Glad 

Min man föreslog Khadidja till vår första men det låter för främmande för mig, dessutom sånt hårt uttal i början scha, arabiskt ljud i halsen.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~