Fertilitetsmottagningen i Gävle
Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???
Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???
Välkommen nerbma2! Jag fick göra VUL (vaginalt ultraljud, gör inte ont alls enligt mig) på första besöket. Det får säkert alla. Sen pratade vi en del. Vi hade 1000 frågor. Skriv upp dina innan, ett tips! Vi gick igenom papperna snabbt. Vi går också till Tatiana, lika som alla verkar göra :) jag kryssade i "kanske sen" på frågan om kurator. Jag har tidigare gått och pratat på HC för att jag inte mått helt 100, slutade för en tid sedan men ska nu gå dit igen. Så himla skönt att lätta på trycket! För det är verkligen psykiskt påfrestande att gå igenom detta. Så ta emot all hjälp du kan få, så kan man tacka nej sedan om det inte tillför något. Lycka till! :)
Oh, idag har jag äntligen fått tag på Margareta på Fertilitetskliniken och fick tid för spolningen den 3 April.
Visst är det väntan men nu är iaf en tid bokad.
Skulle få antibiotika som jag skulle börja äta på måndagen (spolning onsdag) och fick sexförbud efter att mensen avslutats (undersökningen riktades in efter hur menscyklen såg ut, kemisk el ej)
Skönt, andas ut. Ännu ett steg.
Just ja, penicillin och sexförbud var det ju också. Det hade jag glömt :) lycka till!
Om jag minns rätt så ska man göra spolningen när man inte har mens. Men för övrigt spelar det ingen roll vilken dag. Spolningen för mig tog kanske 10-15 minuter. Kanske kortare också, men att jag upplevde det längre.
Nu har det varit tyst här ett tag... Hur mår ni och hur går det för er? :) månaderna går fort och jag väntar på en till mens som jag hoppas inte kommer och att jag får plussa. Enda gången då man vill att tiden ska gå fort. Varje mens är en ny chans :)
Här är det mestadels bara konstigheter. Var bombsäker på att Vi hade lyckats. Mensen var sen och symptom fanns. Men negativa tester. Tillslut ökade mängden blödning, dock annorlunda, klarröd med mörka klumpar (små). Sen knappt någon blödning igen och nu blöder jag igen. Liksom rinner till. Fortfarande klarröd och ibland lite åt det orangea. Förstår inte mycket av detta. Var jag gravid och fick missfall, eller är det något annat som händer med kroppen. Är det den totalförkylning som jag har drabbats av som påverkar. Jag har ingen aning. Idag var Vi iväg och lämnade in våra första test IAF. Spermatest och blodprov. Så nu är det väl bara att vänta igen. Enligt kvinnan på cytologlab skulle kvinnokliniken få in provsvaret på spermaprovet i början av nästa vecka. Hur lång tid tog det för er att få provsvaren? Fick ni hem papper eller fick ni veta det på första besöket? Hur lång tid efter inlämnade prov fick ni tid för besök? Känns som man har tusen frågor.
På onsdag är det dags för första besöket hos Tatiana.
Jag är så jäkla nervös. Tänk om jag får beskedet att jag inte kan få barn?
Det känns som att det är kört redan innan jag har varit där. Är orolig och nervös och det känns som att måndag och tisdag kommer gå sjuuuukt långsamt och jag kommer inte kunna tänka på något annat än det kommande besöket nu.
Hur var det för er andra? Var ni nervösa inför besöket och hade ni gjort precis som jag och googlat alla möjliga konstiga symptom och orsaker till infertilitet?
Jag har en CB fertilitetsmonitor - någon annan som har en sån? Förra månaden (första månaden jag använde den) fick jag inte maximalt utslag på den, så då började jag spekulera i att jag inte har ägglossning och att det är därför vi inte har lyckats. Men den här månaden visade den att jag hade ägglossning, så nu är jag lika förvirrad igen.
Håller med er andra - den här väntan är för jävlig rent ut sagt!
Stor kram till er alla för att ni är så stöttande i detta!