Fertilitetsmottagningen i Gävle
Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???
Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???
Jag har inte gjort någon ny behandling av något slag och då vi ska till USA nästa sommar så bestämde vi oss för att aktivt jobba för att inte bli gravid. Hade sex en gång denna månad och fick detta i morse:
Är det någon aktivitet kvar i denna tråd? Hur har det gått för er som skrivit här innan?
Hej flingan. Det är inte så aktivt längre. Kolla in tråden "ivf våren 2013 i gävle" om du vill. Där är det många ivfare som snackar :) jag själv plussade igår efter andra ivf försöket. Första blev ett tidigt missfall.
Nä just det. Bara gör att man går på fertilitetsmottagningen så behöver man ju inte göra IVF, jag är IVF-förgiftad tror jag ;) Tack så mycket! :D
Vi har fått tid om nära dagar till fertilitetsmottagningen för ett första " möte " eller vad man säger. Vi har skickat in sperma prov + blodprov så antar att vi ska få svar på dom i samma veva! Vad gör man mer på första besöket? Kmr jag få göra ett VUL då? Å vad mer ? :) gammal tråd men nån kanske kan svara!
Dom kommer med stor sannolikhet göra vul, sen pratar man om hur allt ska läggas upp. Vad man ska börja med bla
Lyckatill
Vi har fått tid om nära dagar till fertilitetsmottagningen för ett första " möte " eller vad man säger. Vi har skickat in sperma prov + blodprov så antar att vi ska få svar på dom i samma veva! Vad gör man mer på första besöket? Kmr jag få göra ett VUL då? Å vad mer ? :) gammal tråd men nån kanske kan svara!
Dom kommer med stor sannolikhet göra vul, sen pratar man om hur allt ska läggas upp. Vad man ska börja med bla
Lyckatill
Undrar en till sak, om dom gör ett gravtest på en för säkerhets skull vid första besöket på fertilitetsmottagningen ? Händer ju trots allt att folk lyckats bli gravida precis innan dom ska få hjälp osv :)
Jag fick börja min första mens efter besöket.
Ibland vill dom spola vilket kan vara super bra ifall man har ett stopp.
Många blir dessutom gravida efter en spolning.
Har aldrig fått ta ett Gravtest där, dom förlitar sig på att man fixar sånt själv.
Pergotime börjar man med på dag 5 så då har man ju fått mens och bör ej vara gravid.
Jag har gått där till å från i 3 år.
Första vändan fick vi våran dotter och nu är jag gravid med ett lillasyskon om allt går bra, båda är med hjälp av pergotime.
Tack för svar! Har du själv varit dit ?
Vet du ungefär hur lång tid de dröjer om man ska få börja med pergotime, hur länge man får vänta med de? Klart de är individuellt, men när dom bestämt att man ska få pergotime, hur länge de dröjer då :) ?