• NLAL

Vi som börjar med pergotime under hösten!

reload79: Jag ska börja på dag 5. Dudå? Vad är det som avgör om amn ska börja på dag 3 eller 5 egentligen? Och vad skulle hända om jag började med dom på dag 3 istället för dag 5?

• NLAL

reload79: Okej. Ja, det är något jag funderar över. Men har inte kommit på att fråga någon än, jag har jobbvecka och går runt i min egna lilla bubbla då. :p Men har ett vagt minne av att jag läst att det beror på hur lång cykel man har. Men det känns ju ganska konstigt att det skulle vara så. Och någonstans läste jag att det är skillnad beroende på hur många dagar man blöder typ. Men jag hoppas vi får svar från någon som vet! :)

• NLAL
    madeleeneee: Försökt sen juni 11, ett mf september 12, första kuren pergotime avslutad väntar på ÄL
    mollisen01: Försökt sedan mars 2012, första pergokuren avslutad. BIM ca 13-15/11
    reload79: Försökt sen februari 2011, mf i oktober 2011 och maj 2012, pergokur påbörjas i början på november NLAL: Försökt sedan maj 2011, gravid juni 2011 - mf augusti 2011, första pergokur påbörjas i början av november.
     Ela85: Försökt 2 år, 3:e pergokur, dubbelkur oktober

Blev det bra så Ela85?

Ja, fråga det så får du lära oss sen! :D    
  • NLAL

Ela85: Bra! :) Jam ska bli intressant att höra (om du kommer ihåg att fråga) varför en del börjar dag 3 och en del dag 5. Undra om det kan skilja sig när man får äl då? Altså om man börjar dag 3, får amn då äl 1-2 dagar tidigare? Jadu, det finns många frågor. Men den enda frågan jag är särskilt intresserad av är ju: "NÄR kommer jag bli gravid?" och det är det ju ingen som kan svara på. :P 

• NLAL
    reload79 skrev 2012-10-28 11:18:05 följande:
    Ela85 fråga gärna! Kan kanske bero på antal blödningsdagar! Jag har sparsamt med mens 4 dagar o en cykel på ca 28 dagar
    Hur lång cykel har du NLAL?

Med progesteron så har jag en cykel på 33-38 dagar, men utan så har jag ungefär 29-30 dagar. Jag tar ju progesteron för att få längre lutealfas, så denna månaden gör jag ett uppehåll från det så jag får mensen tidigare och kan börja med pergon några dagar tidigare. :) Men nästa månad börjar jag med progesteron igen så då blir det väl kring 33-38 dagar igen. Men i november ska inte mensen komma har jag bestämt, för då ska jag ha blivit gravid. ;) Haha.
  • NLAL

Ela85: Tack för svaret! :)Det är alltså lite så att det är hur läkaren känner. :p

Reload79: Ja, nu är jag less på att gå runt och vänta. :p Och jag är less på alla blodprover, ser ju som världens knarkare...  

• NLAL

Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra helg! Mensen kom under helgen så nu jävlar får jag snart börja med min första pergokur. :) Så kring början på december hoppas jag att jag får ett plus och ingen mens! :))

• NLAL
    madeleeneee skrev 2012-11-07 21:42:22 följande:
    Nej inga prover.. Men fick utslag på digitalt äl test i alla fall.. Dagarna sniglar sig fram till bim 14 november, inga symtom heller ännu.. Hur hat ni andra det?!

Jag har tagit min första tablett idag så än är det läääääänge kvar. :) Men nu har jag massor att göra hela november så det ska nog gå ganska fort! Och jag hoppas verkligen att det ska gå lika bra med pergon att bli gravid som dom gånger allt har fungerat - första försöket alltså. ;) Det hade ju bara varit helt lovely! :D
  • NLAL

Mollisen01: Vad härligt att höra att det fungerade och gav dig äl! Var det din första kur? Enkel? Jag har själv bara tagit 3 tabletter så beräknad äl blir ju inte förrän början på v.47 typ och jag hoppas verkligen att jag får äl som dig! :))

• NLAL

En fråga till er som använt pergotime tidigare, när började ni känna av att det började hända saker i äggstockarna?

Är mitt emellan tablett 3

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!