• NLAL

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Jempan: Men det kan ju räcka med en gång. :) Det har det gjort för mig, två gånger.

Mollisen01: Jag har intefått veta hur många gånger jag får försöka. Har en tid hos läkaren imorn så då får jag väl höra, eller om vi bara kör på och tar en månad i taget.

• NLAL

Nca: Är det för att ni redan har barn ni intefår ivf? Hoppas att det funkar för dig! :) Vi håller nu tummen att vi lyckas! :)

• NLAL

Pratade nyss med min läkare. Han tyckte inte vi skulle fortsätta med pergotime, för på 4 månader hade jag ju haft en äl. Så här är det inga fel tydligen, och han sa att jag är för ung för ivf så det får jag inte och har det inte hänt nå om 6 månader så ska vi börja en ny utredning. Så tar det sig inte denna månad med pergotime så ska jag väl vara glad om vi kan försöka få barn på riktigt om ett år. Jävla idiotläkare..

• NLAL

Nca: Ja, helt sjukt.. Så hoppas verkligen det gått vägen nu denna månad för annars lär vi väl få hålla på lika länge till... Tyvärr, men ser inget?!

Solrosen: Ja tycker jag med. Särskilt med tanke på att jag tidigare blivit gravid två gånger och då på en gång, alltså en dag sex vid båda... Jag fyller snart 23. Och läste att minimiåldern är 18. Jag är så arg på den där gubbjäveln så jag håller på att explodera!

Har fått tid hos privatgyn men eftersom vi bor i en så liten håla så samarbetar dom lite för mycket så det är väl inget att hoppas på direkt att vi ska få hjälp där nu, men jag ska då göra ett försök. Funderar starkt på att beställa pergo på nätet..

• NLAL

Solrosen: Ja, på 4 månader har jag haft äl 1 gång. Tydligen inget konstigt... Fan vad arg jag är.

• NLAL

Mollisen: Ja, jag fattar inte heller. Men i min kommun så gör man inte som alla andra utan lite som man själv vill... Får se vad privata gyn säger iaf.

Ja, det är ju knappast normalt med äl en gång på 4 månader..

• NLAL

Solrosen: Förstår din känsla! Vad kul att det äntligen händer något för dig. :)

Igår fick jag som kramper i magen, tre gånger. Sådär så man bara vill sjunka ihopg och man kan inte stå upprätt, sedan fick jag en hemsk molvärk i ryggen och idag är den som den varit sedan söndagkväll. Och trodde att brösten skulle brinna upp igårkväll! Kunde inte ha något på dom då det brände nå så kopiöst och är ju även ömmare än vad jag varit senaste månaderna. Och stora och hårda är dom, såhär brukar jag inte ha innan mens.. Tom sambon sa igår: "Men nu avr dom stora. Och hårda!" Och dom väger, känns som att det är två meloner jag har på bröstkorgen.. Så jag vet då inte vad detta är, är det inte graviditet så måste det vara av pergon. 

• NLAL
    mollisen01 skrev 2012-11-30 11:24:25 följande:
    När har alla bim? Dags att skapa ny bimlista.

Mollisen01: pergokur nr 2 (enkel dos), bim 12/12

Jag fortsätter då, inte för att jag tror det blivit något..

Mollisen01: pergokur nr2 (enkel dos), bim 12/12
    NLAL: pergokur 1, enkeldos, bim 4/12   
  • NLAL

Mollisen: Molvärk i ryggen, ömma bröst - aldrig haft såhär pass ömma bröst innan mens, lite svagt illamående några gånger, senast igårkväll, och fick såna stick nedanför troskanten igår em, kändes som att någon försökte slå in en spik där, ganska svajjigt humör - heller inget jag brukar ha innan mens, brukar kunna vara lättretlig men nu stör jag mig på allt och gråten är sällan långt borta, skitjobbigt! Har även som en träninsvärks-känsla från ljumske till ljumske. Men är ganska säker på att det ej blivit nå. Funderar på att testa imorn, men vet ej varför. Lär ändå bara få ett streck.. Såemsen kommer väl på tisdag.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!