• NLAL

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Ja, det skriker ju nästan graviditet om det men jag tror inte det blivit nå nu heller. Jag får se när mensen kommer bara!

• NLAL

Ja, det skriker ju nästan graviditet över mina symptom, men är ändå säker på att mensen kommer på tisdag. Lycka till ni andra! :)

• NLAL

Jag tog ett när jag vaknade. Och se på fan, det var ju positivt! Haha. :p Syntes ju inte sådär jättebra på bilden, men syns mycket bättre i verkligheten! :) ÄNTLIGEN!

• NLAL
    Nca skrev 2012-12-03 12:59:32 följande:
    Ååååh, såå avis men så glad för sin skull. GRATTIS!!

Jag förstår precis hur du känner! :) Är så glad så jag skakar. :p Har du testat nå? DU ahr väl också BIM imorn? Håller tummen hårt för dig! :)
  • NLAL
    Nca skrev 2012-12-03 13:22:05 följande:
    Det förstår jag. Börja med folsyra så fort som möjligt :) Jag testade senast i gårkväll, får svaga ljusa test. Igår morse syntes inget alls men det gjorde ju igårkväll så vet inte vad de betyder. Men BIM är på onsdag så jag får se, vill så gärna plussa!
    Det låter ju lovande. Håller tummen hårt för dig nu! :)
  • NLAL

Nca: Vad tråkigt! Men nog tror jag att du kommer lyckas innan tredje kuren är över. :)

• NLAL
    Mamma en gång till skrev 2012-12-03 17:00:23 följande:
    NLAL: Grattis! Då var det graviditetssymptom du kände

Tackar! Ja, det var det. Jag tog ju mest grav.testet för att bevisa för sambon att jag hade rätt - det har ej tagit sig. :p Och igårkväll när jag blev illamående som inte riktigt gick över och kom äöven på då, två dagar innan mens och inga bruna flytningar. Sambon däremot var bombsäker! :p När jag sa det till han så sa han: "Vad var det jag sa?! Och jag blev bara säkrare och säökrare för var dag som gick. Och igår när du blev illamående, då visste jag!" :p
  • NLAL
    Solrosen 83 skrev 2012-12-03 17:16:47 följande:
    NLAL: Grattis!!

Nca: Vad trist att mensen kom så här tidigt. Rynkar på näsan Får hålla tummarna att dubbelkur fungerar bättre. När det gäller att börja ta folsyra så ska man ju helst börja ta det redan innan man plussar.

Här är mensen igång för fullt nu och har varit så sen igår eftermiddag. Så idag är jag på cd 2 så på torsdag kommer jag påbörja min första kur med pergo. Sen har jag VUL inbokat till den 13 dec för att se om det fungerat med enkeldos för mig. Ska bli skönt att komma igång snart. 

Tack!

Vad härligt att få komma igång! :) Då får du nog en nyårspresent! :)) Håller tummen för dig!  
  • NLAL
    Solrosen 83 skrev 2012-12-03 17:25:26 följande:
    Hoppas ju på det! Med cykel på 28 dagar så borde det bli bim 29 dec. Glad

Åh, vad spännande! :D Själv sitter jag och kollar vilken vecka jag är i då om vi ska skjuta iväg den raketen till nyår eller inte. :p Längtar efter att få berätta till svärfar, han har i över två år suttit och kollat vad han ska köpa till sitt barnbarn när han får ett. :p
  • NLAL
    madeleeneee skrev 2012-12-06 16:34:21 följande:
    Hat varit på vul idag pga smärtor och oro.. Vi väntar tvillingar helt sjukt kan inte smälta de!

Coolt! :)) Vilken vecka är du i nu? :)
  • NLAL
    madeleeneee skrev 2012-12-07 07:11:45 följande:
    Jag är i V8 7+1 enligt vul enligt såna graviditetskaledrar 7+4 så de stämmer ju rätt bra..:)

Okej! Vad kul! :)
  • NLAL
    elyse skrev 2012-12-17 21:19:55 följande:
    Det blev inget alls denna (första) gång så jag får dubbelkur i januari. Känns bra att ha vänner att prata med som kan föreställa sig hur man känner som kvinna. Min man förstår ju inte känslan av att inte kunna ägglossa så jag tycker att det är svårt att prata med honom om detta...   

Vad tråkigt! Hoppas det går vägen i januari då! :) Jag förstår vad du menar. Nog kan jag prata med sambon, det är inte det. Men han förstår ju inte riktigt ändå. Jag har känt mig som en karl, kändes som att jag hade samma förutsättning som sambon att bli gravid..
  • NLAL
    fiah skrev 2012-12-22 11:33:18 följande:
    Hej ny här (och väldigt vilsen).

Kör en kort resume så får vi se om ni vill ha med mig. Sambon (41) och jag (32) har sedan sep-11 försökt bli gravida för första gången. Har mitt i detta fått behandling för cellförändringar (gick väldigt bra, frisk nu). 
    Sen april (när min sambo är helt säker på att jag fick ett missfall, jag är dock osäker) har min mens varit allt annat än regelbunden. Den har alltid varit det förut. Efter detta har jag letat ägglossning med stickor till förbannelse och det finns ingen.Gahh!! I september i år fick vi hjälp på gyn (ingen PCO!! Jippi!) och jag har nu ätit min första kur med Pergotime (fick först Primolut). Efter VUL på fredagen visade det sig att enkeldos hade resulterat i två ägg, 16 mm resp. 15mm (fick göra VUL en dag tidigt då det annars skulle infallit på helgen och barnmorskan trodde definitivt att åtminstone det ena skulle mogna och släppa) Ägglossningsgubben ler åt mig på mandagkvällen!! Detta är nu snart två veckor sedan. Jag har INTE testat ännu.

Hur många i tråden plussade på första kuren? Jag är så sjukt nervös över min reaktion om jag inte plussar. Försöker att inte tänka på, det är ju inte direkt första gången man får ett minus... :( Hittar en massa symtom, eller vill gärna att det ska vara symtom fast vill inte haka upp mig på dessa eftersom det lika gärna kan vara ren inbillning. Eller menskänningar...
    Lycka till! :) Hoppas ni får erat efterlängtade plus snart!

Jag fick mitt efterlängtade plus  efter första enkeldosen pergo. :)  
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!