• NLAL

Vi som börjar med pergotime under hösten!

En fråga till er som använt pergotime tidigare, när började ni känna av att det började hända saker i äggstockarna?

Är mitt emellan tablett 3

• NLAL

Jävla och-tecken! En fråga till er som använt pergotime tidigare, när började ni känna av att det började hända saker i äggstockarna?

Är mitt emellan tablett 3 och 4 nu och känner nu hur det drar och sticker i vänster äggstock. Aldrig tidigare känt detta! :o Kan det verkligen vara pergon som för detta, redan?

• NLAL

Mollisen01: okej! Men då är det ju inge konstigt det jag känner. :) Kände du av äl? Hoppas det fungerar lika bra på mig! :)

• NLAL
    mollisen01 skrev 2012-11-09 21:13:06 följande:
    NLAL: ja jag hade ont i tre hela dagar :p

Oj! Ja, då gick det väl inte att undvika. :D Haha! Hoppas jag också känner av! :)
  • NLAL
    princesspeach skrev 2012-11-10 11:00:06 följande:
    Hej Nca! Då ligger vi nästan lika. Jag är inne på andra tabletten idag. :)

Då ligger vi också nära. :) Jag och Nca ligger lika. :)
  • NLAL
    princesspeach skrev 2012-11-10 19:51:40 följande:
    Åh va roligt! Har ni känt av några biverkningar ännu? Det enda jag har känt dessa två dagar är en ootrolig yrsel. Så fort jag blundar eller tittar upp så känns det som att jag ska svimma. Om det beror på tabletterna eller inte vet jag inte, men annars tror jag inte att jag upplever några andra biverkningar. 

Jag har känt av att det drar och sticker i äggstockarna, lite illamående och en hemsk huvudvärk sedan igårkväll och svårt att sova. Men är detta allt jag får så är jag glad. :) Ja, ett plus i slutet på november/början på december hade ju vart super. ;)
  • NLAL

Nca och princesspeach: Jag har också värmesvallningar, REJÄLA sådana.. Typ 3-4 ggr per dygn och särskilt när jag sover, måste duscha det första jag gör på morgonen. :p Det har jag glömt att det förmodligen är biverkning av pergon. Nåja, ska det inte bli värre än såhär så är det då inget att bråka om. :) Bara invänta äl och sexa var och varannan dag nu hela denna vecka och nästa. :)

• NLAL

Nca: Precis! :)

princesspeach: Jag ska bara och ta blodprov dag 23 och 25, så jag får väl veta kring BIM om jag plussar annars får jag vänta på provsvaren. :)  

• NLAL
    Nca skrev 2012-11-11 20:11:10 följande:
    Jag har också bara fått tid till blodprov, så jag får också reda på på bIm om det funkade om jag plussar. Annars så provsvaren. Fyyy vad jg mår illa. Känns som jag ska spy vilken sekund som jelst HELA tiden. Skönt att det är sista tabletten imorgon!

Ja, och vi ska ju ha ett plus tycker jag. ;) Usch vad jobbigt! Jag har som lätt illamående till och från så det är inte så farligt. Kroppen tycker väl att ajg kan få slippa det tills jag blir gravid. ;) Men vad gör amn inte för att bli gravid?! :)

Princesspeach: BIM blir kring 1-2/12 så än är det tre veckor kvar. :p  

Det hade varit så härligt att få ett plus nu och kunna ge t.ex sambons familj kuvert i julklapp där det står: "Grattis, du ska bli farmor/farfar/farbror." :) Svärfar han längtar efter barnbarn lika mycket som vi längtar efter ett barn. :) Han har sedan länge suttit och kollat fyrhjulingar, skotrar och allt sånt som han ska köpa till sitt barnbarn. :p  
  • NLAL

Hej allihopa! Hur går det för er? Hur går det med pergon och äl? :)

Själv har jag haft riktigt starka äl-test i två dagar nu och det drar och blixtrar rejält i vänster äggstock till och från, så det känns ju som att något är på gång, och såhär tidigt har jag aldrig fått positivt på testen, är nu på dag 18. Så jag hoppas verkligen att det fungerar det här! Blir det ingen bebis då är jag nöjd om det åtminstone blir äl! :)

Har haft fullt upp med flytt så har därför inte varit inne på några dagar så har missat en hel del skulle jag tro. :p     

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!