Förlåt, men herregud vilken jobbig mamma/pappa du måste vara! 16 år är inte för ungt för att ha pojkvän. Eller ha sex för den delen. Men det är ju du som bestämmer så länge hon bor under ditt tak. Om du är så himla orolig, säg nej helt enkelt. Men din dotter kommer stöta bort dig. Hon är 16 år! Man är inget barn när man är 16, och man vill inte bli behandlad som ett. Jag var 16 när jag åkte på semester med kompisar för första gången. Och ja, det blev killar och alkohol. Och kom nu inte med några dumma kommentarer nu om hur dåliga mina föräldrar var. Dom fick bestämma över mig tills jag fyllde 16. Ingen alkohol, inga pojkvänner. (dom köpte inte alkohol till mig förresten om någon tror det nu, den enda gången jag druckit hemma var julen efter jag fyllde 18 eller 19, och det var ett glas) Men när jag var 16 så började dom släppa lite på det, för jag var mogen nog att ta mina egna beslut och dom litade på mig. Och när jag fyllt 17 flyttade jag dessutom hemifrån för att bo med min dåvarande pojkvän. Nu är jag 21 och jag är tacksam över att dom lät mig ta mina egna beslut, smarta som dumma. Fy vad jag hade avskytt dom nu om dom hade kontrollerat mig tills jag var 18, eller äldre till och med, för det låter som att du vill det med din dotter då du inte ens kan låta hennes pojkvän sova över.
Kapa navelsträngen lite nu om du inte vill stöta bort din dotter totalt.