• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • Loojsen

Haha ja lite väl sträng är du allt! Kyssas eller annat kan dom ju göra vilken tid som helst på dygnet.. :)

• FruSen

Jag träffade min nuvarande man när jag var 16, vi blev dock inte ihop förräns ett år senare när jag var 17. Men nu har vi varit tillsammans i 12 år, gifta och har hus och barn. Så det var ju ingen katastrof.

Jag hade dock haft sex med andra innan dess, man är påhittig som tonåring och behöver inte bara rumla runt i sängen Man hittar andra ställen att vara på.

Och förbjuden frukt är ju alltid lite mer lockande...

• imzey

Jag tycker som dom flesta som skrivit här :) men kommer nog vara likadan själv när min dotter bli äldre.
    Jag blev av med oskulden som 14 med min pojkvän och jag är glad att det var hemma med en kille jag kände och inte på fyllan sådär spontant eller något annat hemskt.

• CrazyLady

Heeeellllooooooooooooooooo, dags att VAKNA??

Vi lever på 2000-talet, vi skaffar pojk & flickvänner

Chilla av, ge killen en chans..
    Bjud hem han på middag, träffa han... 

Antingen är han hur snäll som helst eller så är han ett riktigt as

Finns bara ett sätt att ta reda på de, och det är genom att bjuda hem han

Sen JA du är FÖR sträng...

En kyss, snälla, hallå....

Dem kan ju KYSSAS när som helst  på dygnet annars

Jag träffade min första kille när jag var 16, han var 25.. Mina föräldrar fick träffa han och dem gillade han direkt... O du. vi sov i SAMMA rum, i SAMMA säng, med STÄNGD dörr......

Vi har tsm i nästan 4 år.... 

• Lillis80

Vad exakt är det som kan hända i hennes sovrum på natten, som inte likagärna kan hända någon annanstans på dagen??? Sex är inte begränsat till sovrum nattetid tyvärr. Du har en stor tjej. Prata blommor och bin istället så att hon förhoppningsvis är försiktig. Det är det bästa du kan göra för henne. Förbud får bara allt att hända bakom ryggen på dig istället.

• Lindsey Egot the only one

Elin885

Finns det säkert men jag springer inte på ungdomsmottagningen och som en ansvarsfull förälder så köper jag dom än att slöa tonåringar glömmer åka och hämta.
    Det är 2,5 mil till närmsta ungdomsmottagning.
    Min dotter får inte äta p-piller pga att jag har haft proppar och mini-piller är inte subventionerat så de kostar nån hundralapp mer än du betalar men betalar för det ändå!

• johanssone

Hur kan du veta om hon ät mogen eller ej? Hon vet nog det bäst själv och detta är egentligen inget du kan förhindra, gör du saken värre så finns det nog en chans att du tär på er relation.

• Elin 885
    LindaEfraim skrev 2012-10-15 15:11:53 följande:
    Elin885

Finns det säkert men jag springer inte på ungdomsmottagningen och som en ansvarsfull förälder så köper jag dom än att slöa tonåringar glömmer åka och hämta.
    Det är 2,5 mil till närmsta ungdomsmottagning.
    Min dotter får inte äta p-piller pga att jag har haft proppar och mini-piller är inte subventionerat så de kostar nån hundralapp mer än du betalar men betalar för det ändå!
    aha jag förstår! Ja med 2,5 mil enkel resa så är det ju inget man gör på en eftermiddag efter skolan förstås.

Eloge till dig dock som köper ut...haha köper ut (man brukar ju syfta på sprit då :P) kondomer, det visar på en sund inställning. jag hade 10 min att gå till ungdomottagningen så mamma tyckte att jag kunde masa mig dit :P. p-piller fick jag utskrivet men har bytt en väldig massa gånger och har nu minipiller istället. funkar jättebra för mig och bäst av allt jag slipper mensen. huura :P.
  • sweetlife

Jag tycker att du lägger dig i alldeles för mycket. Hon måste väl få upptäcka sin sexualitet och träffa killar? Helt normalt för den åldern. Sen är det väl bra att prata om sexualitet och skydd och sådant. Men mycket mer bör du inte göra.

När jag var i 16-års åldern så tyckte jag det var så mycket mer spännande att göra det jag inte fick, eller det som var "förbjudet". Jag tror definitivt inte du kan förhindra att din dotter har sex, och jag tycker inte att du borde försöka göra det heller. Se dessutom till att inte skuldbelägga hennes sexualitet genom att få det att framstå som något skamligt. Det är förövrig ganska vanligt att man har både pojkvän och sexliv i den åldern.

• xMariax

Finns det någon mer anledning som vi inte känner till att de inte får ha stängd dörr?

När jag var 15-16 hade mina föräldrar samma regler, men killen fick inte sova över alls. MEN då var anledningen att han var en himla massa år äldre än mig också (över 20) så jag förstår dem och hade helt klart gjort samma sak.

Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!