• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • Lindsey Egot the only one

Deelicious

Och hur menar du nu med svenska tjejer?
    Vi bor i Sverige, är inte dina barn svenskar?
    Eller är de av annan nationalitet, religion som är en suveränitet vad det gäller sexualitet?

Många flickor med invandrarbakgrundmed sträng religiösa och kulturella krav på sig har även de sex innan äktenskapet.
    Springer och gör abort och opererar tillbaka mödomshinnan som de faktiskt tror är en hinna som sitter som en barriär när man är oskuld för att inte den blivande mannen ska tro att hon har haft sex.
    Dubbelmoralens näste!
    Så det är inte bara "svenska" vita blonda flickor som har sex före äktenskapet. Majoriteten har nog sex innan de finner den partnern de kommer bo i hop med och skaffar barn eller bli bortgifta med.

Det vettigaste är att prata om sex och samlevnad. Vilka val man kan göra tex avhållsamhet men vill flickorna inte det är det en skyldighet som förälder att prata om hur man skyddar sig mot oönskad graviditet, könssjukdomar hepatit C och HIV.
    Dessa sjukdomar försvinner inte bara för att man råkar vara av annan nationalitet än svensk eller har en annan religion.

• Binibü

Du kommer bara stöta bort henne om du är så sträng. Försök istället hjälpa/lära henne att skydda sig osv..

• EmeNo11

Ja du är alldeles för hård. Som många andra skrivit så kommer hon ha sex om hon vill ändå. Prata istället om preventivmedel och ta med henne till en ungdomsmottagning :) Jag skaffade min första riktiga pojkvän som 15 åring och ganska snart frågade både mamma och pappa om jag kände att jag behövde skaffa P-piller eller något annat. Mamma följde då med till ungdomsmottagningen för att jag ville det, hon var med hela tiden förutom när barnmorskan sa att det skulle bli fler privatare frågor och att min mamma kanske vilja vänta utanför men hon hörde nås väldigt många privatare svar och det gör mig inget alls.

Nova 110903
  • Elin 885
    EmeNo11 skrev 2012-10-17 06:46:32 följande:
    Ja du är alldeles för hård. Som många andra skrivit så kommer hon ha sex om hon vill ändå. Prata istället om preventivmedel och ta med henne till en ungdomsmottagning :) Jag skaffade min första riktiga pojkvän som 15 åring och ganska snart frågade både mamma och pappa om jag kände att jag behövde skaffa P-piller eller något annat. Mamma följde då med till ungdomsmottagningen för att jag ville det, hon var med hela tiden förutom när barnmorskan sa att det skulle bli fler privatare frågor och att min mamma kanske vilja vänta utanför men hon hörde nås väldigt många privatare svar och det gör mig inget alls.
    samma med min mamma =).
    dock så var det hon som propsade på p-piller eftersom hon hittat en använd kondom i min papperskorg...jag hade pojkvän då...
    hon var inte arg alls, utan nog lite stolt att jag faktiskt hade användt kondom. hon sa det snabbt och började med att säga att hon tyckte att det var lite pinsamt och så...att hon hittade kondomen alltså...men att hon gärna följde med til ungdomsmottagningen om jag ville osv.
  • EmeNo11

Elin885: vi hade aldrig haft sex än men det var påväg så tyckte det var jätte bra att mamma frågade för jag hade nog inte vågat fråga henne om hon kunde hjälpa mig. Vi har inte riktigt det förhållandet tyvärr men glad vart jag när hon följde med :D
    Härligt med mammor som inte bryr sig märkvärt, det är ju en del av livet liksom :)

• Elin 885
    EmeNo11 skrev 2012-10-17 16:45:21 följande:
    Elin885: vi hade aldrig haft sex än men det var påväg så tyckte det var jätte bra att mamma frågade för jag hade nog inte vågat fråga henne om hon kunde hjälpa mig. Vi har inte riktigt det förhållandet tyvärr men glad vart jag när hon följde med :D
    Härligt med mammor som inte bryr sig märkvärt, det är ju en del av livet liksom :)
    ja precis. Mamma hoppade väl inte högt av glädje när hon såg det, man är ju alltid barn i ens mammas ögon men hon insåg att det var dags =). jag tyckte det var dö-pinsamt då, men är såhär i efterhand glad att hon tog det så bra. vi hade dock snacket om mens och varför man får det redan när jag var 10 (började få hår och tuttar redan då) och sen snacket om sex när jag var 12 tror jag och så en gång till när jag var 14, när jag frågade min mamma hur man vet att man är redo för sex.
  • anyXX

Okej att hon inte får sova tillsammans med hoom men hon är 16, kyssar och smek kan du knappast förbjuda?

flicka 2008 & pojke 2010
  • EmeNo11

Elin885: nej jag tror inte någon föräldrar hoppar av glädje när de inser att ens "lilla" barn har sex. Vi började också prata om blommor och bin tidigt något jag kommer göra med min dotter också :)

• DexX

Dude! Vill dom ha sex, kan dom göra de på dagtid! Du förhindrar inget genom att låta dom sova meter från varandra och med öppen dörr, du är bara en pinsam mamma som blundar för att din dotter växer upp!

• Deelicious
    DexX skrev 2012-10-17 18:44:34 följande:
    Dude! Vill dom ha sex, kan dom göra de på dagtid! Du förhindrar inget genom att låta dom sova meter från varandra och med öppen dörr, du är bara en pinsam mamma som blundar för att din dotter växer upp!
    Min dotter har bestämda tider som hon ska vara hemma efter skolan och ska hon vara med kompisar får dom komma hem till oss :) Dom är så välkomna! Men Hon får ej ha pojkvän eller ha sex och så är det punkt slut!
Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!