• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • castafiore

eh ja. Du är för sträng. Och lever kanske inte riktigt i verkligheten?

• Trazzel

Träffade mitt ex när jag va 14, vi va tillsammans 9 år. Så ja du är för sträng.

• Nushape

HAHA! Om 2 år är hon myndig. Låt henne sova med killen för fan.

• Lindsey Egot the only one

Köp hem ett gäng kondomer och ge henne eller säg att de ligger i en speciell låda så det bara är att hämta. Det har vi här hemma. Bara att gå och ta!

• Lindsey Egot the only one

Bättre att vi som vuxna ser till att det finns än att de unga glömmer köpa!

• Falajänta

Hahah seriöst?
    Jag hade mitt första riktiga förhållande när jag var runt 12 år. Då delade vi dessutom säng *guppgupp* Flört

Iallafall, GIVETSVIS ska du låta tösen sova ihop med pöjken.
    Som andra har föreslagit, köp hem ett gäng kondomer å lägg i en låda. Sen är det skyddat & klart Flört

• Skogshallon

Jag blev tillsammans med min man när jag var 16 år. Idag är jag 29 år, vi är gifta och har två barn...

Ja, du är för sträng!

• Dixie

Vill de ha sex lär de ju ha det vid andra tillfällen, prata istället preventivmedel med henne!

• MeNoLike

Du är för sträng. Köp kondomer åt dem istället eller följ med henne å fixa ppiller, eller varför inte båda :)

• Elin 885
    LindaEfraim skrev 2012-10-15 01:15:18 följande:
    Bättre att vi som vuxna ser till att det finns än att de unga glömmer köpa!
    finns inte kondomer gratis på ungdomsmottagningen? inte en pekpinne, utan en fråga =).Där jag bor i sthlm så finns det gratis på alla ungdomsmottagningar, bara att gå och hämta. vi har även suventionerade p-piller. 30kr för 3 månader och 90kr för ett helt år för de p-piller som ingår i högkostnadsskyddet.
Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!