• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 23:22:34 följande:
    Anonym: Jag har varit i kontakt med missing people vid den tidpunkt jag har skrivit. De sa att de var tvugna att kontakta polisen för att vara säker på att hon verkligen var försvunnen innan något kunde börja. dock så hittade polisen henne strax efter och hon kom till sjukhuset, så det behövdes ingen hjälp från missing people längre.
    Se där, en fullkomligt logisk förklaring.
  • Anonym (Oroligmamma)
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-20 23:16:52 följande:
    Oj. Måste bara säga att ryggmärgen sa till, det där låter INTE bra. Ska hon verkligen få vara på egen hand med kompisar efter 10 självmordsförsök?

Jag förstår inte att psykmottagningen inte gör mer för henne. de borde kunna diagnosticera, medicinera och ge henne samtalsterapi.

Hon har fått samtalsterapi ett par gånger, eller det var mer akuta bedömningar, men där ljög hon om att allt var bra.. dock vill de inte ge henne medicin eftersom hon missbrukar det så lätt
  • Anonym
    Anonym: Jag har varit i kontakt med missing people vid den tidpunkt jag har skrivit. De sa att de var tvugna att kontakta polisen för att vara säker på att hon verkligen var försvunnen innan något kunde börja. dock så hittade polisen henne strax efter och hon kom till sjukhuset, så det behövdes ingen hjälp från missing people längre.
    Vem var du i kontakt med? Du hade väl redan varit i kontakt med polisen innan? Om det du säger stämmer har mps agerat felaktigt.
  • Ninja05
    Jag tror dig Ts. Och många med mig.

Dottern är alltså inlagd nu under helgen, om jag förstått dig rätt?

Hur ser det ut när hon blir utskriven? Hur mår Du?
  • Anonym
    MLB skrev 2012-10-20 23:23:39 följande:
    Se där, en fullkomligt logisk förklaring.

Du vet inte hur mps jobbar eller hanterar anmälningar, vänligen lägg dig inte i.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:15:00 följande:
    Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..
    Oh gud, jag har vart den jobbig 15 ådringen och min mamma tvinga mig till Bup och det gjorde allt värre. Jag tror ni behöver släppa tanken på ett hon är farlig och fokusera på att ge henne en chans att komma till er och när hon får sina attacker eller vad man ska säga så försöka vara där och bara hålla om henne och låta henne prata ut. Kom inte med svar som att allt blir bättre och ryck upp dig för de slutar oftast inte bra. Kommer hon inte till er så försök prata med hennes vänner eller någon favvo lärare eller annan vuxen som hon litar på. Kanske gav några ideer. 

Kram 
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-20 23:25:29 följande:

Du vet inte hur mps jobbar eller hanterar anmälningar, vänligen lägg dig inte i.
    mps väntar på klartecken från polisen innan de inleder en skallgång, och polisen hittade henne ju innan de hann ge klartecken åt mps.
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-10-20 23:25:29 följande:

Äh men lägg AV nu! Vi är inte intresserade av att ifrågasätta Ts. Du är galet respektlös nu. Det är snarare du som inte bör lägga dig i huruvida och vilka Ts kontaktat såvida hon inte själlv väljer att berätta om det.
  • Anonym (Oroligmamma)
    Ninja05 skrev 2012-10-20 23:24:50 följande:
    Jag tror dig Ts. Och många med mig.

Dottern är alltså inlagd nu under helgen, om jag förstått dig rätt?

Hur ser det ut när hon blir utskriven? Hur mår Du?

Ja hon ligger på barnkliniken nu, de gjorde en riskbedömning eller vad de kallas och valde att lägga in henne över helgen. På måndag blir det ett möte hos bup, där socialen även kommer att vara med. Förhoppningsvis kommer vi fram till något på det mötet..
  • Ninja05
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 23:29:14 följande:

Ja hon ligger på barnkliniken nu, de gjorde en riskbedömning eller vad de kallas och valde att lägga in henne över helgen. På måndag blir det ett möte hos bup, där socialen även kommer att vara med. Förhoppningsvis kommer vi fram till något på det mötet..
    Men du, det låter ju faktiskt som att något börjar hända sakta men säkert? Hoppas verkligen att mötet går bra och att dem hittar bästa hjälp till er. Och framförallt tar er på allvar!
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..