• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Anonym
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2012-10-19 23:29:04 följande:
    Läs de inlägg jag skrivit efter det du citerar innan du jagar upp dig så ser du vad jag menar.
    Läst, och jag ser fortfarande inte vad du menar. Inga "hårda ord" har riktats mot mamman, bara konstruktiv kritik.

Och det här med missingpeople  har alla chanser att gynna flickan långt mer än skada henne.
  • Anonym (Oroligmamma)

Har kontaktat missing people nu och ringt och tjatat på polisen ännu mer!!

Jag är livrädd att hon skadar sig och jag vet inte vad jag ska göra!! Jag kan inte gå ut och leta efter henne själv.. vet itne ens vad jag ska börja!! Vad mer kan jag göra?!

Hon skrev ett sms för inte så länge sen där hon bad om ursäkt och sa att hon älskade mig. Det kändes som ett farväl sms. Jag fick såklart panik, och ringde 112 och skrek åt de, de sa att de gör allt de kan. Socialjouren säger att de inte kan göra så mycket eftersom de inte är poliser. Jävla skit!! Ska hon behöva dö för att någon ska göra nåt?!! Jag kan inte lämna huset, då jag har två små barn hemma och jag vill inte skrämma de.    

• Anonym

Hur har det gått TS? Kom hon hem igår/idag?

• Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 01:01:58 följande:

Jag är livrädd att hon skadar sig och jag vet inte vad jag ska göra!! Jag kan inte gå ut och leta efter henne själv.. vet itne ens vad jag ska börja!! Vad mer kan jag göra?!

Hon skrev ett sms för inte så länge sen där hon bad om ursäkt och sa att hon älskade mig. Det kändes som ett farväl sms. Jag fick såklart panik, och ringde 112 och skrek åt de, de sa att de gör allt de kan. Socialjouren säger att de inte kan göra så mycket eftersom de inte är poliser. Jävla skit!! Ska hon behöva dö för att någon ska göra nåt?!! Jag kan inte lämna huset, då jag har två små barn hemma och jag vill inte skrämma de.    

Hur har det gått TS? skicka ett pm om du vill ha hjälp med och fräsa ifrån till poliser etc eller bara stöttning och någon och prata med
  • Anonym (MP)
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 01:01:58 följande:

Vad konstigt, för missing people har inte fått in nån anmälan inatt?
  • Anonym
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2012-10-19 23:24:56 följande:
    Missingpeople handlar inte om att man ordnar en skallgång en fredagskväll efter en 15-åring som varit borta några timmar. TS kommer inte att få hjälp via dom i kväll. Däremot har hon fått hjälp av polisen.

Du skiter i vem hon är men det är med säkerhet många som inte gör det. Särskilt inte med de hårda ord hennes mamma fått utstå här (även efter att hon sökte hjälp igår). Att hänga ut en 15-åring på det sättet gynnar knappast hennes psykiska status eller hennes relation till sin mamma. För att inte tala om främmande människor som plötsligt vet allt om hennes självskadebeteende och BUP-kontakt.

Visst är det spännande att leka hjälte i en tråd på FL men det kan vara bra att fundera över de konsekvenser de råd man ger kan få. Flickan kommer inte att hittas via missingpeople i kväll utan resultatet blir en uthängd trasig 15-åring.

Antar att du vet hur MPS jobbar?
  • Anonym

• Anonym
    Anonym (MP) skrev 2012-10-20 11:29:18 följande:
    Vad konstigt, för missing people har inte fått in nån anmälan inatt?

Vad lustigt att Mps har gått ut med en försvunnen 14 åring om dom inte fått en anmälan.. Sedan om det är ts barn eller ej kan jag inte svara på men antar det
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..