• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • MLB
    Fröken reserverad skrev 2012-10-20 21:27:19 följande:
    Jag tycker inte det är rätt väg nu att skuldbelägga mamman. Hon behöver stöd i nu hur hon ska fortsätta.
    TS, prata med soc, prata med BUP, kurator, familjerådgivning. Sök hjälp för dels stöd för din dotter och dels för att du ska få stöd i vad du kan göra för din dotter.
    Ge dig INTE!
  • Anonym (Oroligmamma)
    Fröken reserverad skrev 2012-10-20 21:27:19 följande:
    Jag tycker inte det är rätt väg nu att skuldbelägga mamman. Hon behöver stöd i nu hur hon ska fortsätta.
    TS, prata med soc, prata med BUP, kurator, familjerådgivning. Sök hjälp för dels stöd för din dotter och dels för att du ska få stöd i vad du kan göra för din dotter.
    Ge dig INTE!

Jag har gett upp, jag kan inte hjälpa henne längre..
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 22:34:02 följande:

Ni behöver båda professionell hjälp. Om du inte klarar att hantera situationen, vilket är närmast omöjligt som närstående utan hjälp, så måste du se till att någon som kan hantera det hjälper din dotter.
  • Fröken reserverad
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 22:34:02 följande:

Prata med soc om möjlighet till avlastning Din dotter kanske kan få bo någon annanstans ett tag?
  • Anonym (Oroligmamma)
    Fröken reserverad skrev 2012-10-20 22:39:56 följande:
    Prata med soc om möjlighet till avlastning Din dotter kanske kan få bo någon annanstans ett tag?

Har pratat med socialjouren och de ansåg att det bästa var om hon fick stanna hemma där hon var trygg och hade sina rutiner..
  • Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-20 22:37:00 följande:
    Ni behöver båda professionell hjälp. Om du inte klarar att hantera situationen, vilket är närmast omöjligt som närstående utan hjälp, så måste du se till att någon som kan hantera det hjälper din dotter.

Det finns ingen som hjälper henne, de skickar bara runt oss.
  • Fröken reserverad
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 22:42:34 följande:

Har pratat med socialjouren och de ansåg att det bästa var om hon fick stanna hemma där hon var trygg och hade sina rutiner..
    Prata med dem igen och säg att du inte orkar. De är skyldiga att ta hand om barn som far illa.
    Självklart vill de att hennes föräldrar ska ta den mesta biten..men om du inte orkar så orkar du inte.
  • Anonym
    Ninja05 skrev 2012-10-20 20:35:28 följande:
    Hur vet du det då?

Jag kanske har en viss insyn i mps? I vart fall gillar jag inte att man säger att man änmält till mps och sedan påstår att inget händer. TS har INTE anmält till mps.... Sen lägger jag inga övriga åsikter i hennes tråd,
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 22:43:00 följande:

Det finns ingen som hjälper henne, de skickar bara runt oss.
    Har ni möjlighet att flytta? Låter som om ni hamnat i en dålig kommun, och en flytt kan vara en bra nystart när man mår dåligt. Du skrev att din dotter kommit i dåligt sällskap, då skulle ni komma bort därifrån. Dessutom är platser fyllda med minnen och att komma bort kan få en att må bättre.
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-20 22:49:29 följande:

Jag kanske har en viss insyn i mps? I vart fall gillar jag inte att man säger att man änmält till mps och sedan påstår att inget händer. TS har INTE anmält till mps.... Sen lägger jag inga övriga åsikter i hennes tråd,
    Och hur ska vi veta att du har insyn i mps? TS har inte påstått att inget hände, och dottern är hittad.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..