• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-20 22:51:16 följande:
    Har ni möjlighet att flytta? Låter som om ni hamnat i en dålig kommun, och en flytt kan vara en bra nystart när man mår dåligt. Du skrev att din dotter kommit i dåligt sällskap, då skulle ni komma bort därifrån. Dessutom är platser fyllda med minnen och att komma bort kan få en att må bättre.

Men vi har egentligen allt här, barnen älskar sin skola och de två yngre har alla sina kompisar här. Funderade på att åka bort under höstlovet men min äldsta dotter säger bara att hon vill vara med kompisar då och ta det lugnt..
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 22:53:23 följande:

Men vi har egentligen allt här, barnen älskar sin skola och de två yngre har alla sina kompisar här. Funderade på att åka bort under höstlovet men min äldsta dotter säger bara att hon vill vara med kompisar då och ta det lugnt..
    Ni har alltså allt utom det man behöver, människor som hjälper en i ett krisläge. Och om din dotter ska vara med kompisar ska du inte släppa henne utanför din uppsyn, du skrev att hon är i dåligt umgänge och dessutom har hon just försökt ta livet av sig.
  • Anonym
    MLB skrev 2012-10-20 22:52:44 följande:
    Och hur ska vi veta att du har insyn i mps? TS har inte påstått att inget hände, och dottern är hittad.
    Javisst, och jag är lycklig över det, men nån anmälan till mps gjordes aldrig, trots att TS påstår det. Men TS kanske kan sprida lite ljus över saken?
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-20 22:56:18 följande:
    Javisst, och jag är lycklig över det, men nån anmälan till mps gjordes aldrig, trots att TS påstår det. Men TS kanske kan sprida lite ljus över saken?
    Du svarade inte på min fråga.
  • Anonym
    MLB skrev 2012-10-20 22:58:05 följande:
    Du svarade inte på min fråga.

Nej för jag förstog inte din fråga? Hur ni ska veta att jag har insyn i mps? Tja, det kunde ni inte veta förrän jag sa det, men mina tidigare inlägg kunde ju ha hintat att jag har det? Nåt mer du undrar över?
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-20 23:00:02 följande:

Nej för jag förstog inte din fråga? Hur ni ska veta att jag har insyn i mps? Tja, det kunde ni inte veta förrän jag sa det, men mina tidigare inlägg kunde ju ha hintat att jag har det? Nåt mer du undrar över?
    Det är helt omöjligt att skilja dig från alla andra som kallar sig anonym. Du påstår att du har insyn i mps, men det kan lika bra vara ett falskt försök att bevisa att TS är ett troll. Ingen här kan avgöra vem av er de är som talar sanning, men TS's historia låter realistisk och jag hjälper hellre någon som ber om hjälp och de i liknande situation som läser tråden än låter bli för att undvika att bli lurad.
  • Anonym
    MLB skrev 2012-10-20 23:04:56 följande:
    Det är helt omöjligt att skilja dig från alla andra som kallar sig anonym. Du påstår att du har insyn i mps, men det kan lika bra vara ett falskt försök att bevisa att TS är ett troll. Ingen här kan avgöra vem av er de är som talar sanning, men TS's historia låter realistisk och jag hjälper hellre någon som ber om hjälp och de i liknande situation som läser tråden än låter bli för att undvika att bli lurad.

Jag lägger inga som helst aspekter i sanningshalten i TS tråd, men jag känner mig tvingad ett dementera att TS har anmält till mps. Jag skulle gärna vilja att TS själv förklarar detta. Upprepar mig nu, jag lägger inga som helst aspekter i sanningshalten i TS inlägg. Men mps har ej fått någon anmälan trots att TS påstår det. Jag försöker inte bevisa någonting här utan bara meddela fakta. Ingen ska kunna säga att mps tagit emot en anmälan och inte agerat.
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-10-20 23:00:02 följande:

Ge mig ett bra skäl till att du behövde intyga oss andra ( som inte ens behöver tro på dig för fem öre ) att Ts inte anmält henne försvunnen hos mps mer än att du blev störd på det?

Tror bara du vill skapa trollspekulationer. Finns viktigare saker att fokusera på här. Som tex att flickan och hennes mamma får den hjälp dem båda behöver.
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-20 23:09:48 följande:

Jag lägger inga som helst aspekter i sanningshalten i TS tråd, men jag känner mig tvingad ett dementera att TS har anmält till mps. Jag skulle gärna vilja att TS själv förklarar detta. Upprepar mig nu, jag lägger inga som helst aspekter i sanningshalten i TS inlägg. Men mps har ej fått någon anmälan trots att TS påstår det. Jag försöker inte bevisa någonting här utan bara meddela fakta. Ingen ska kunna säga att mps tagit emot en anmälan och inte agerat.
    Men ingen har sagt att mps inte agerat. TS skrev att hon kontaktat dem och ringt till polisen och tjatat mera. I nästa inlägg skriver hon att dottern är inlagd, underförstått också hittad.
  • Anonym
    Ninja05 skrev 2012-10-20 23:11:14 följande:
    Ge mig ett bra skäl till att du behövde intyga oss andra ( som inte ens behöver tro på dig för fem öre ) att Ts inte anmält henne försvunnen hos mps mer än att du blev störd på det?

Tror bara du vill skapa trollspekulationer. Finns viktigare saker att fokusera på här. Som tex att flickan och hennes mamma får den hjälp dem båda behöver.
    Därför att ingen ska kunna säga att jag kontaktade mps men de gjorde inget. Därför vill jag poängtera att det inte inkommit en anmälan till mps. Sedan, som jag sagt tidigare, lägger jag inga aspekter i sanningshalten i detta. Jag tycker absolut att fokusering av TS och hennes dotters problem är viktigt. Men nu skall jag säga det en sista gång och sedan skall jag inte kommentera detta mer. Ingen anmölan har kommit den tidpunkt TS angav. Därför har inte mps agerat på något sätt. TS har sagt att hon varit i kontakt med mps, men det stämmer alltså inte. Jag önskar TS och hennes dotter all lycka och jag hoppas att det löser sig. Skulle hon försvinna igen ställer mps alltid upp, bara det anmäls.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..